چگونه از به هم ریختن آرایش در تابستان جلوگیری کنیم؟

چگونه از به هم ریختن آرایش در تابستان جلوگیری کنیم؟

فهرست عناوین

یکی از مشکلاتی که عروس‌های تابستان با آن مواجه می‌شوند به هم ریختگی آرایش در اثر گرما در فصل تابستان است. در این مقاله کارشناسان بزمینه به باید و نباید‌هایی که منجر به دوام بیشتر میکاپ تابستانی می‌شود پرداخته اند. توصیه می کنیم حتما مقاله 12 نکته درباره میکاپ و آرایش در فصل تابستان را هم مطالعه کنید.
شماری از عروس و دامادها به علت گرمای هوا از برگزاری مراسم عروسی در سه ماه تابستان منصرف می‌شوند. آرایش عروس یکی از چیزهایی است که تحت تاثیر گرمای هوا قرار می‌گیرد. گرما نه تنها باعث کلافگی عروس خانم می‌شود، بلکه میکاپ او را بر اثر تعریق پاک می‌کند. در ادامه راه حل‌هایی را بیان خواهیم کرد که مشکل پاک شدن میکاپ عروس بر اثر گرمای هوا شما را از برگزاری عروسی در تابستان باز ندارد.

1- مرطوب کننده نزنید.

تا حد ممکن از چربی صورت بکاهید. مرطوب کنده نیز صورت شما را چرب می‌کند بنابراین بهتر است از مرطوب کننده در زیر میکاپ استفاده نکنید. کرم مرطوب کننده در فصول سرد برای جلوگیری از خشکی پوست کاربرد بیشتری دارد اما اگر در تابستان پوست شما خشک نمی‌شود نیازی به استفاده از مرطوب کننده وجود ندارد. تنها در جاهایی که پوست خشک‌تری دارند مانند خطوط لبخند یا لکه‌های خشک صورت استفاده نمایید. توصیه می کنیم مقاله شناسایی نوع پوست را بخوانید.

2- فونداسیون سبک استفاده نمایید.

کرم را با دست روی صورت خود پخش نکنید بلکه برای پخش کرم پودر از یک اسفنج نم‌دار و مرطوب استفاده کنید. رطوبت اسفنج باعث می‌شود مقدار کمی‌از کرم در سطح بیشتری پخش شود. سبک بودن فونداسیون میکاپ باعث می‌شود بر اثر عرق کردن و گرما تغییرات چندانی در پوست ایجاد نشود و سنگینی فونداسیون باعث خفگی پوست و ایجاد گرمای بیشتر روی آن نشود.

3- از مواد آرایشی ضد آب و ضد تعریق استفاده کنید.

در فصل تابستان بهتر است از کانسیلر، خط چشم و ریمل ضد آب استفاده کنید تا بر اثر عرق کردن آرایش شما به هم نریزد. البته این مواد آرایشی برای میکاپ روزانه مناسب نیستند و توصیه می‌شود برای جلوگیری از خراب شدن پوستتان از لوازم آرایش عادی استفاده نمایید. لوازم ضد آب با پاک کننده‌های بر پایه آب پاک نمی‌شوند و برای پاک کردن آن‌ها باید از موادی مانند شیر پاک کن و شوینده‌ها استفاده نمایید. مقاله راهنمای صفر تا صد خرید لوازم آرایش را هم بخوانید.

4- بر روی کرم از پودر استفاده نمایید.

بعد از این که فونداسیون آرایش تکمیل شد از یک پودر آرایشی مانند پنکیک یا پودرهای تثبیت کننده استفاده کنید. این کار آرایش شما را به مدت طولانی‌تری نگه می‌دارد و از برق افتادن صورت پیش گیری می‌کند. برای مثال پل بینی، گونه‌ها و جاهایی نظیر این قسمت‌ها باید با یک پودر پنکیک پوشانده شود تا بعدا ندرخشد.

5- از پرایمرها استفاده نمایید.

پیش از استفاده از رژ لب، سایه چشم و کرم پودر از پرایمرها استفاده نمایید. پرایمرها باعث دوام بیشتر میکاپ می‌شوند، علاوه بر این عیوب پوست را می‌پوشانند. بنابراین حتما در کنار سایر لوازم آرایش خود خرید پرایمرها را از یاد نبرید.

6- از اسپری‌های تثبیت کننده استفاده نمایید.

در پایان میکاپ و پس از این که آرایش شما تکمیل شد از اسپری‌های تثبیت کننده آرایش استفاده نمایید. تنها مطمئن شوید که قصد انجام تغییر خاصی در صورت خود ندارید. وقتی تمام کارهای لازم را انجام دادی از فاصله ای متوسط چشمان خود را ببندید و اسپری را به صورت خود بزنید بزنید، این کار خیال شما را از دوام آرایش راحت خواهد کرد.

7- بر روی خط چشم سایه بزنید.

اگر خط چشم شما ضد آب نیست از یک سایه تیره استفاده نمایید و با یک قلم نازک روی خط چشم سایه بزنید تا ماندگاری خط چشم افزایش پیدا کند. فقط مراقب باشید موقع استفاده از سایه پودری تمیز کار کنید و باعث کثیف شدن پشت پلک نشوید.

8- از لوازم آرایش براق استفاده نکنید.

لوازم آرایش براق ماندگاری کمتری نسبت به لوازم آرایش مات دارند. از این رو سعی کنید برای این که آرایش شما دوام بیشتری داشته باشد از رژ لب و سایه مات استفاده نمایید. در ضمن بر اثر تعریق صورت شما به خودی خود عرق خواهد کرد اگر از لوازم براق استفاده نمایید صورت شما بیش از حد براق خواهد شد.

9- از بی بی کرم‌ها استفاده نمایید.

بی بی کرم‌ها در واقع چند کرم در یک کرم است که می‌توانید برای سبک شدن فونداسیون تنها از آن‌ها استفاده نمایید. بی بی کرم‌ها علاوه بر پوشش دهی مناسب از پوست در مقابل آفتاب نیز محافظت می‌کند. که این ویژگی‌ها مناسب استفاده در فصل تابستان می‌باشند.

10- از مداد لب استفاده نمایید.

برای ماندگاری بیشتر رژ لب زیر آن علاوه بر پرایمر لب از مداد لبی هم رنگ با لب یا هم رنگ با رژ لب استفاده نمایید. این کار دوام آرایش لب شما را بیشتر می‌کند. حتما مقاله آموزش مرحله به مرحله آرایش صورت - آرایش گونه و لب را هم بخوانید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت