همه نکاتی که در انتخاب تور عروس باید به آنها دقت کنید!

همه نکاتی که در انتخاب تور عروس باید به آنها دقت کنید!

فهرست عناوین

در کنار لباس عروس و مدل مو و میکاپ عروس، تور سر او نیز جزو مهمترین مسائل است. این اولین و آخرین باری است که روی سر خود تور میگذارید هیچ کجا جز مراسم عروسی و حتی در مراسم نامزدی و عقد هم گذاشتن تور مرسوم نیست، پس از این قسمت هیجان انگیز مراسم عروسی به خوبی استفاده کنید.
از قبل به آن فکر کنید، اینکه از چه نوع توری خوشتان می آید؟ همیشه در رویاهایتان چه توری را برای خود تصور میکردید؟ دوست دارید تور روی سرتان بلند باشد و با آن مثل ملکه ها قدم بردارید یا کوتاه باشد و به راحتی بتوانید در مراسم خود برقصید و انرژی صرف کنید؟ دنباله دار باشد یا خیر ؟ ساده باشد یا طرح دار ؟
پاسخ همه این سوالات علاوه بر سلیقه شما به مدل لباس عروس و مدل شینیونی که برای موهای خود انتخاب کرده اید نیز بستگی دارد. برای بعضی از عروس خانم ها آنقدر تور عروس مهم است که حاضرند مدل شینیون انتخابی خود را نیز تغییر دهند و مدلی را انتخاب کنند که سبک آن با سبک تور انتخابی شان هم خوانی داشته باشد. در این مقاله با بزمینه همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره تور عروسی بدانید و به آن دقت کنید را به شما بگوییم.
اولین قدم در انتخاب تور عروسی این است که بدانید تور بلند و دنباله دار میخواهید یا تور کوتاه؟ اگر تور کوتاه مدنظرتان است چقدر کوتاه ؟
در ابتدا انواع مدل های تور عروس را بر اساس طول آنها بررسی میکنیم.

تور عروس بردکیج (Bird cage)

کوتاه ترین تور عروسی که می توانید از آن استفاده کنید تور بردکیج است. اگر به فیلم ها و استایل های قدیمی فرانسوی علاقمند هستید این تور برای شما انتخابی خوب و خاص است. این تورها تا نیمه صورت را پوشانیده و با سنجاق‌های گل در مرکز یا دو طرف مو محکم می‌شوند. از این تورها می توانید برای مراسم عقد رسمی در محضر یا مراسم نامزدی هم استفاده کنید.

تور عروس سرشانه

قد این نوع از تورها معمولا از 50 سانتی متر بیشتر نیست. اگر مدل موی شما یا مدل لباستان خیلی شلوغ و پرکار است و یا بالاتنه کوتاهی دارید این تورها می توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند.

تور عروس سرانگشتی

تور سرانگشتی تا نوک انگشتان عروس می‌رسد و بسته به لباس عروس می‌تواند کمی بالاتر یا پایین‌تر حتی تا بالای زانوها باشد. انتخاب این تورها متداول بوده و با هر فرم بدن یا لباس عروس منطبق می‌باشد مخصوصا اگر دامن لباس شما پفی است این تورها برای شما بهترین انتخاب هستند.

تور عروس زیر زانو (Waltz)

این تور عروس، تا زیر زانو اما بالاتر از مچ پا می‌رسد. در ایران تور باله چندان رایج نیست بنابراین میتوانید با انتخاب آن عروس خاص متفاوتی باشید.

تور عروس سلطنتی

تورهای سلطنتی (chapel یا cathedral) معمولا بیش از 4 متر طول دارند و بسیار بلند هستند. به این تورها، تورهای دنبال دار نیز گفته می شود. با استفاده از این تورها ظاهری مجلل و با شکوه پیدا می کنید. البته حمل این تورها در طول مراسم سخت و دست و پا گیر است.

تور عروس منتیلا Mantilla

به تورهایی که دور تا دور آنها حاشیه دوزی شده است و این حاشیه ها بالای سر هم قرار میگیرند منتیلا گفته میشود. البته گاهی عروس خانم های ایرانی ترجیح میدهند تور منتیلا داشته باشند به شرطی که فقط لبه های پایینی آن حاشیه داشته باشد. این بستگی به نوع سلیقه شما و شینیون و تاجی که برای خود انتخاب کرده اید، دارد.
انتخاب نوع تور عروس به فاکتورهای مهمی بستگی دارد که باید آنها را در نظر گرفت تا تور و لباس عروس در کنار شینیون و تاج، ظاهری متناسب و برازنده ایجاد کند.

1. نوع لباس عروس

تور، تکمیل کننده لباس عروس است و این دو باید در کنار هم به زیبایی جلوه کنند. اگر پشت لباس عروس شما باز است یا پشت دامن، سنگ دوزی شده و دارای تزئینات خاصی است، تور را خیلی بلند در نظر نگیرید چون اگر تور را بلند در نظر بگیرید از جلوه لباس عروستان کاسته می شود.
اگر دامن لباس شما پفی است و ژپون زیر دامن خیلی بزرگ است بازهم تورهای کوتاه و سرانگشتی برای شما مناسب تر است چون تورهای بلند روی دامن های پفی از پشت جلوه بدی پیدا میکنند اما اگر دامن لباس عروس شما پف کمی دارد، مدل ماهی است یا از دامن هایی مثل کات آ (Aline) یا پرنسسی راسته استفاده می کنید بهترین انتخاب برای شما تورهای بلند و حتی دنباله دار هستند که جلوه زیبایی به شما و لباستان میدهند. اگر بخشی از لباس شما دانتل کار شده است می توانید از تورهای منتیلا با حاشیه ای شبیه به دانتل کارشده روی لباستان استفاده کنید در کنار هم جلوه زیبایی پیدا میکنند. توصیه می کنیم مقاله راهنمای کامل انتخاب لباس عروس را مطالعه کنید.

2. مدل موی عروس

استایل موها نیز در انتخاب تور نقش مهمی را ایفا می کنند. حتما با میکاپ آرتیست خود در این مورد مشورت کنید. به عنوان مثال کلاه ژولیت و تور منتیلا با حاشیه بالای سر بیشتر برای موهای باز و آبشاری مورد استفاده قرار می گیرند، اما تورهای بردکیج برای انواع مدل موها مناسب می‌باشند. اگر تورهای منتیلا با حاشیه هایی فقط در لبه پایینی تور را انتخاب کرده اید، می توانید مدل موی باز یا شینیون شده را انتخاب کنید و محدودیتی ندارید.
تور می‌تواند بالا یا پایین شینیون قرار بگیرد. اگر می خواهید تور را روی صورت خود بیندازید حتما تور را بالای شینیون وصل کنید در غیر این صورت اگر تور در زیر شینیون قرار بگیرد ظاهری مدرن تر به شما می بخشد.

3. محل برگزاری مراسم عروسی

اگر مراسم عروسی شما در باغ، ساحل یا مکان های بدون سقف برگزار می شود بهتر است از تورهای کوتاه با قدی نهایتا تا پشت زانو استفاده کنید. در این مکانها علاوه بر تغییرات آب و هوایی که ممکن است به وجود بیاید کشیده شدن تور شما روی زمین هم باعث کثیف و خاکی یا گلی شدن پایین آن می شود که ظاهر بدی به استایل شما می دهد ولی اگر عروسی شما در تالار و مکانهای سرپوشیده است تورهای بلند میتوانند در راس انتخاب های شما قرار بگیرند. در این مکانها مشکلاتی مثل باد شدید و کثیف شدن پایین تور وجود ندارد همچنین تور بلند شما با دیزاین سالن هم خوانی بیشتری دارد.
این دو نکته را هم در ذهن داشته باشید:
نکته اول: در انتخاب تور عروسی مدل تزئینات روی تور نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. اگر لباس شما شلوغ و دارای سنگ دوزی های بسیار و یا پنل های کار شده است بهتر است تور خود را ساده انتخاب کنید تا تور و لباس با هم، همپوشانی پیدا کنند نه اینکه برای خودنمایی با هم رقابت کنند و بلعکس اگر لباس شما ساده و مدل اروپایی است می توانید از تورهای با تزئینات بیشتر استفاده کنید.
نکته دوم: اگر تورهای بلند و سلطنتی را دوست دارید و دوست دارید در عکس ها و کلیپ عروسی تان تور بلند داشته باشید اما از طرفی فکر می کنید این تورها برای مراسم رقص دردسر ایجاد می کنند یا زیر پای میهمانان پاره میشوند دچار اضطراب نشوید. می توانید با آرایشگر خود صحبت کنید و تور بلند را برای عکاسی داشته باشید و بعد از اتمام عکاسی تور بلند را برداشته و تور کوتاه مناسب برای مراسم رقص را برای شما نصب کند.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت