از یک برنامه‌ریز عروسی چه انتظاراتی باید داشته باشیم؟

از یک برنامه‌ریز عروسی چه انتظاراتی باید داشته باشیم؟

فهرست عناوین

بسیاری از عروس و دامادها برای بهره برداری بهتر از بودجه و برگزاری یک مراسم ایده آل برنامه‌ریزی عروسی خود را به فرد دیگری تحت عنوان برنامه‌ریز عروسی می‌سپارند. در این مقاله بزمینه به ذکر انتظاراتی که باید از یک برنامه‌ریز عروسی داشته باشید پرداخته است. البته به خاطر داشته باشید که اگر هزینه ای که برنامه ریز عروسی از شما دریافت می کند، بالاتر از انتظار و بودجه شماست، بهتریرن کار این است که از ابزارهای رایگان سایت بزمینه (شامل چک لیست، مدیریت هزینه، استایل شناسی و کارت دعوت آنلاین) استفاده کنید و با مطالعه مقالات برنامه ریزی جشن خودتان مدیر برنامه جشنتان باشید. 

1-    بودجه شما را مدیریت کند.

در پایین‌ترین سطح، یک طراح و برنامه‌ریز عروسی باید بودجه و سلیقه شما را در نظر بگیرد و به شکل درستی شما را راهنمایی کند. او در ابتدا باید از شما بپرسد برای برگزاری مراسم چه مقدار بودجه در نظر گرفته‌اید. سپس اولویت‌های شما را جویا شود و با توجه به آن بودجه شما را تقسیم‌بندی کند. یک برنامه‌ریز عروسی باید با تجربه باشد و از قیمت‌ها آگاه باشد تا بداند برای هر چیزی چقدر لازم است هزینه شود.

2-    قراردادها را کنترل کند.

برنامه‌ریز‌های عروسی هنگام عقد قرارداد با سایر خدمات مراسم همراه شما هستند، بندهای قرارداد را چک می‌کنند و با تجربه‌ای که دارند مواظب همه چیز هستند. آن‌ها باید نکاتی که شما ممکن است به آن توجه نکنید را مورد توجه قرار دهند، همه جوانب را در نظر بگیرند و اگر کسی خواست خدمات خود را گران بفروشد به شما بگوید.

3-    پیشرفت کارها را کنترل کند.

 برنامه‌ریز مراسم باید به شما بگوید که چه زمانی چه کاری را انجام دهید. برای مثال زمان سفارش لباس عروس، زمان عقد قرارداد با گروه موزیک و ... را برنامه‌ریزی می‌کند و کنترل پیشرفت کارها مثل نوبت پروهای لباس عروس را بر عهده می‌گیرد. زمان بندی برنامه‌ریز مراسم تنها به روز‌های قبل محدود نمی‌شود بلکه روز مراسم نیز کنترل زمان را در دست می‌گیرد تا روز پرکار عروسی را برای شما به یک روز با برنامه و منظم تبدیل کند.

4-    مراسم عروسی را مدیریت کند.

 برنامه‌ریز عروسی باید مانند یک مدیر با تجربه مراسم عروسی را مدیریت کند و حواسش به کیفیت کار همه خدمات مراسم باشد. ورود عروس و داماد را کنترل کند، با گروه موزیک هماهنگ باشد، بر کیفیت پذیرایی نظارت داشته باشد، هماهنگی بین آتلیه و گروه موزیک و سالن را برقرار کند، شارژ پیاپی غذا را کنترل کند و به طور کلی سعی کند خیال شما و خانواده‌ها را از این جهات آسوده کند. با یک برنامه‌ریز عروسی شما به راحتی می‌توانید مهمان جشن عروسی خود باشید و تنها از مراسم لذت ببرید.

5-    استایل مراسم عروسی را طراحی کند.

برنامه‌ریز مراسم باید طراح عروسی نیز باشد و بتواند با توجه به سلیقه شما و اصول طراحی استایل عروسی شما را تعیین کند و همه چیز را در هماهنگی با هم دیزاین کند. میز و صندلی‌ها، گل آرایی مراسم، لباس عروس، شینیون و میکاپ و ... باید با هم ‌هارمونی داشته باشد و این کار بر عهده طراح مراسم عروسی شماست که در انتخاب همه چیز از تاج مراسم گرفته تا دیزاین سالن اصول صحیح را بر مبنای استایل انتخابی شما رعایت کند.

6-    آرامش را برقرار کند.

برنامه‌ریز‌های عروسی شما را از  بحث و جدل با مسئولین خدمات مراسم مانند آتلیه و تشریفات و سایرین فارغ می‌کنند و خودشان مخاطب این افراد قرار می‌گیرند. از این جهت تنش‌ها را کاهش می‌دهند. علاوه بر این اگر با خانواده در انتخاب آیتمی‌اختلاف نظر داشته باشید بدون ایجاد ناراحتی مشکل را به واسطه برنامه‌ریز می‌توانید حل کنید.

7-    با قیمت مناسب قرارداد ببندد.

برنامه‌ریز‌های حرفه‌ای عروسی، از روی تجربه و سابقه با وندور‌های مختلفی در ارتباطند و می‌توانند به واسطه معرفی عروس و داماد از آتلیه‌ها، تشریفات‌ها، تالارها و ... تخفیف بگیرند و در خرج و مخارج مراسم شما صرفه جویی کنند.

8-    در دسترس باشد.

برنامه‌ریز عروسی باید در دسترس باشد و تلفن‌های شما را پاسخ بدهد تا در مواقع اضطراری بتوانید از او کمک بگیرید. همچنین اگر مدیر تشریفات، مدیریت سالن و سایر افراد برای هماهنگی قصد هماهنگی داشتند بتوانند به راحتی با او ارتباط برقرار کنند.

9-    سلیقه عروس و داماد را در نظر بگیرد.

برنامه‌ریز عروسی باید انتخاب‌های مراسم و دیزاین‌ها را بر اساس سلیقه عروس و داماد انجام دهد. در نهایت مراسمی‌که برگزار می‌شود باید مراسم عروسی شما باشد نه دیزاینر عروسی شما. همه چیز باید بر اساس سلیقه شما انتخاب و تهیه شود. کسی را انتخاب کنید که یا شما را خوب بشناسد یا با سوال کردن از شما بتواند با سلایق و ایده آل‌های شما آشنا شود.

10-    تبلیغ موسسه خاصی را نکند.

یک برنامه‌ریز عروسی باید چند گزینه در اختیار شما بگذارد تا بتوانید با دست باز انتخاب کنید. مجاب کردن شما به شرکت خاصی نشان دهنده منفعت او در انتخاب آن موسسه است. یک برنامه‌ریز مراسم ‌ترجیحا نباید سهام دار آتلیه، تشریفات، آرایشگاه خاصی باشد. البته گفتنی است در صورتی که این موسسات موسسات معروف و معتبری باشند مشکلی پیش نمی‌آید. اما گاها دیده می‌شود برنامه‌ریز‌های مراسم مصر بر انتخاب شرکت‌های بی کیفیت و سطح پایینی هستند.

در نهایت توصیه می کنیم قبل از انتخاب کسب و کارها، حتما در سایتهای معتبر و تالارهای گفتگو تخصصی درباره آنها پرس و جو کنید تا جشن عروسی عالی و خاطره انگیزی داشته باشید. بزمینه بهترینها را برای شما آرزو دارد.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت