خانواده دختر چگونه یک جلسه خواستگاری اصولی و شیک را برگزار کنند؟ (قسمت اول)

خانواده دختر چگونه یک جلسه خواستگاری اصولی و شیک را برگزار کنند؟ (قسمت اول)

فهرست عناوین

این روزها با اینکه ازدواج و شیوه آشنایی دو طرف دچار تغییرات زیادی شده است اما باز هم جلسه خواستگاری و آشنایی خانواده ها با قوت پابرجاست و به ویژه جلسه اول آشنایی دو خانواده تاثیر بسیار زیادی بر ادامه روند آشنایی و توافق طرفین دارد.
این که در خواستگاری چه بپوشیم؟ چگونه آرایش کنیم؟ با چه چیزی پذیرایی کنیم و درباره چه موضوعاتی صحبت کنیم موضوعی است که ذهن بسیاری از جوانان و خانواده ها را درگیر کرده است.
این مقاله را از دست ندهید تا بتوانید جلسه خواستگاریتان را طوری برگزار کنید تا خاطره اش در یادها باقی بماند. توصیه می کنیم قسمت دوم مقاله را هم حتما بخوانید.

زمان جلسه را شما تعیین کنید

معمولا خانواده پسر به صورت تلفنی با خانواده دختر ارتباط برقرار میکنند تا برای رفتن به خواستگاری اجازه بگیرند. در این موقعیت همیشه سعی کنید شما نقش تعیین کننده را داشته باشید و هرگز از جملاتی مانند " هر زمانی که دوست داشتین تشریف بیارید" یا " قدمتون سر چشم هر موقع شما بگید" استفاده نکنید و در ابتدا بگویید " اجازه دهید با اعضای خانواده مشورت کنم بهتون اطلاع میدم" و در قدم بعدی یک روز و یک ساعت مشخص را تعیین کنید و البته بعد از آن حتما از آنها بپرسید که آیا این زمان برای آنها مناسب است یا خیر؟ تا به آنها و نظر آنها احترام گذاشته باشید.
موضوعات مورد نظرتان برای گفتگو را از قبل با دیگر اعضای خانواده هماهنگ کنید.
در جلسه خواستگاری نگاه ها تیزبین تر، گوشها شنواتر و مغزها فعالتر هستند. پس باید از قبل برای این جلسه آمادگی کامل را داشته باشید تا بتوانید آن را به نحو احسن انجام دهید و فرهنگ، شخصیت و روابط خانوادگی خود را آن طور که باید و شاید معرفی نمایید.
یادتان باشد شما به عنوان خانواده دختر در جلسه اول هیچگاه شروع کننده صحبت در مورد وضعیت مالی پسر یا پدر پسر ، وضعیت مسکن و ... نباشید و تنها میتوانید در مورد وضعیت شغلی و کسب و کار پسر سوال کنید و مطمئن باشید خانواده پسر در ادامه به همه موضوعاتی که در ذهن شما هست میپردازند.
از دختر خود زیاد تعریف نکنید و اجازه دهید ویژگی های خوب دختر شما را خودشان کشف کنند و یادتان باشد که هرگز دروغ نگویید و همه چیز را همانطور که در واقعیت است بیان کنید. توصیه می کنیم مقاله در جلسه خواستگاری، چه مسائلی را بیان کنیم ؟ و مقاله سوالات رایج در خواستگاری را هم بخوانید.

در جلسه خواستگاری چه بپوشیم؟

همیشه در همه برخوردهایی که برای بار اول صورت میگیرند ظاهر شما حرف اول را میزند چون ظاهر و نوع پوشش اولین چیزی است که از طرف مقابل میبینیم و در نگاه اول پوشش تعیین کننده طرز فکر ما درباره طرف مقابلمان است.
بهتر است در جلسه خواستگاری همه اعضای خانواده لباس رسمی و مرتب بپوشند چون لباس شما و خانواده تان نشانگر فرهنگ خانوادگی و نوع اعتقادات دینی و مذهبی شماست.
و از همه مهمتر نوع پوشش عروس خانم است که بستگی به چندین فاکتور مهم دارد. این که خواستگاری شما کاملا به شیوه سنتی و بدون آشنایی قبلی است یا اینکه با خواستگار خود کاملا آشنایی دارید و از قبل با هم در رابطه بوده اید در این صورت میتوانید لباس راحت تری را انتخاب کنید و یا از خود آقای داماد نظرخواهی کنید چون او با توجه به سلیقه، نوع نگرش دینی و مذهبی و نوع فرهنگ پدر و مادر خود بهتر میتواند شما را اهنمایی کند تا در مقابل خانواده اش هرچه بهتر و زیباتر بنظر برسید.
اما اگر خواستگاری شما سنتی و بدون آشنایی قبلی است بهتر است متناسب با عقاید مذهبی خانواده خود لباس پوشیده و با رنگهای متناسب با رنگ پوست و اندام خود انتخاب کنید، اما دقت کنید که بهتر است در جلسه اول خواستگاری از رنگ سفید برای لباس خود زیاد استفاده نکنید.
لباس خود را متناسب با روحیات و سن خود انتخاب کنید. به طور مثال اگر یک دختر خانم 21 ساله کت دامنی با تزیین سنگ های شلوغ به تن کند سن او بیش از آنچه که هست به نظر میرسد و حالت دخترانه خود را از دست میدهد. بهترین انتخاب برای این دختر خانم پیراهن های اسپرت دخترانه، بلوز و دامن با رنگهای شاد و لباسهایی از این دست هستند.
و نکته مهمی که حتما باید به آن توجه کنید این است که نوع پوشش خود را متناسب با پوشش معمول و روتین خود انتخاب کنید به طور مثال اگر جزو افرادی هستید که چادر به سر میکنید در جلسه خواستگاری هم این پوشش را رعایت کنید و یا اگر جزو کسانی هستید که پوشش باز و راحت تری دارید در جلسه خواستگاری هم لباس خود را متناسب با آن انتخاب کنید تا خواستگاران در مورد پوشش شما بتوانند به جمع بندی درستی برسند. توصیه می کنیم مقاله بپوش و نپوش های روز خواستگاری برای همه! را بخوانید.
نکته مهم دیگری که باید رعایت کنید این است که لباسی را انتخاب کنید تا در آن احساس راحتی داشته باشید چون اگر لباس شما راحت نباشد ناخودآگاه در حالات ظاهری و صورت شما تاثیر می گذارد . یادتان باشد که درجلسه خواستگاری همه نگاه ها روی شما متمرکز است پس حتما از لباسهای بیش از حد تنگ یا بیش از حد کوتاه و همچنین کفش های با پاشنه های خیلی بلند پرهیز کنید.

در جلسه خواستگاری چگونه آرایش کنیم ؟

برای میکاپ شب خواستگاری به چند فاکتور مهم باید توجه داشته باشید.
مهمتر از همه چیز به نوع دید و فرهنگ خانواده خود و خانواده خواستگارتان توجه داشته باشید. اگر جزو آن دسته از خانواده هایی هستید که میکاپ برای دختران مجرد را نمی پذیرند و یا اگر خودتان به صورت معمول آرایش نمی کنید و معمولا با ظاهری ساده و بدون میکاپ در میهمانی ها حاضر میشوید پس به کل میکاپ را فراموش کنید و فقط از کرم های آبرسان و مرطوب کننده برای پوست صورت و دستانتان، ویتامین های لب برای طراوت و خوش رنگ شدن لبهایتان و عطر استفاده نمایید تا چهره شاداب و باطراوتی داشته باشید.
اما اگر دوست دارید در جلسه خواستگاریتان آرایش کنید میکاپ های غلیظ، سایه چشم های با رنگ تیره، مژه های مصنوعی، رژ لبهای تیره، رژ گونه های برنزه، لنزهای رنگی چشم، آرایش اسموکی چشم و خط چشم های ضخیم و گربه ای را فراموش کنید.
برای میکاپ دقت داشته باشید با توجه به اینکه معمولا جلسه خواستگاری در هنگام شب برگزار میشود از رنگهایی استفاده کنید که متناسب با نور در شب هستند به عنوان مثال در شب خواستگاری میتوانید از رژهای براق و مایع استفاده کنید اما استفاده از این رژها در هنگام روز باعث غلیظ به نظر آمدن آرایش شما میشود.
برای میکاپ از رنگهای ملایم استفاده کنیدتا آرایش شما لایت باشد و چهره تان جوانتر به نظر بیاید و حالت دخترانه تان حفظ شود. از رژگونه های صورتی و هلویی و سایه چشم نقره ای ،آبی یا بژ متناسب با رنگ لباستان استفاده کنید تا هارمونی رنگ زیبایی به وجود بیاورید و البته برای میکاپ به حالت صورت و چشم ها دقت کنید . میتوانید برای اطلاعات بیشتر به همه چیز درباره آرایش لایت  و 24 نکته قبل و بعد از آرایش برای زیبایی هر چه بیشتر  و 16 ترفند آرایشی برای اینکه جوانتر به نظر برسیم مراجعه کنید.
برای خواندن ادامه مقاله در مورد چگونگی پذیرایی از خواستگاران به مقاله خانواده دختر چگونه یک جلسه خواستگاری شیک و باکلاس را برگزار کنند؟ قسمت دوم مراجعه کنید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت