کلیاتی درباره فیشال یا پاکسازی عمیق پوست

کلیاتی درباره فیشال یا پاکسازی عمیق پوست

فهرست عناوین

زمانی که که دستانتان را روی صورت نرم و ابریشمی خود می کشید، چه احساسی پیدا می کنید؟ طبیعتا هیچ چیز قابل مقایسه با این حس نیست. بسیاری از مردم مراقبت های پوستی خود را در منزل انجام می دهند، این کار با وجود محاسن زیاد، حرفه ای و تخصصی نیست. اگر مراقبت های پوستیان را به دست متخصصین این کار بسپارید، کمک شایانی به بهبود پوست صورت خود کرده اید.

فیشال چیست؟ 

فیشال یکی از متداول ترین راه های درمان صورت است که شامل مراحل پاکسازی، بخور گرم، اسکراپ، لایه‌برداری و پولیش پوست، تخلیه کمدون‌های سیاه پوست و در پایان بخور سرد برای بستن منافذ پوست می‌شود.
در طی درمان فیشیال، آلودگی‌ها و مواد آرایشی از منافذ پوست خارج شده و سلول‌های مرده‌ی سطح پوست، لایه‌برداری خواهند شد. این امر موجب شفاف و روشن شدن سطح پوست شده و پوستی صاف و یکدست را برای شما به ارمغان خواهد آورد. در برخی از موارد از فیشیال برای درمان میگرن یا رفع التهابات پوستی استفاده می‌شود. 

راهی برای جوان سازی پوست

تمیزی و رطوبت رسانی با انجام فیشال، حس جوانی دوباره به صورت شما می بخشد. بسیاری از فیشال ها شامل لایه برداری صورت می شوند که این باعث از بین بردن پوست های مرده و سلول سازی مجدد پوست می شود. همچنین اگر شما دارای پوستی خشک و حساس می باشید و یا اگر در فصل زمستان خشکی صورت، شما را آزار می دهد، فیشال می تواند باعث رطوبت رسانی کامل پوست شما گردد.

از بین برنده لکه ها و جوش های صورت

علاوه بر اینکه فیشال باعث تمیزی پوست شما می شود، جوش ها و لکه های صورت را نیز از بین می برد. رطوبت رسانی، کمک شایانی به پاکسازی پوست می کند. اما بخور و لایه برداری باعث رهایی از چربی های صورت شده و در نتیجه زیبایی پوست شما را چند برابر نمایان می کند. اگر شما به دنبال راهی برای برطرف کردن آکنه ها و لکه های صورت خود هستید، فیشال می تواند انتخاب نسبتا خوبی برای شما باشد. برای اطلاعات بیشتر مقاله بهترین محصولات درمانی برای پوستهای دارای آکنه را هم بخوانید.

از بین برنده استرس های پوستی

فشارهای استرسی روی پوست، با دیگر ارگانهای بدن نیز ارتباط دارد. با انجام فیشال می توانید علاوه بر تسریع بهبود پوست صورت خود، به بهبود عملکرد سایر نواحی بدن نیز کمک کنید.
محققان به این نتیجه رسیده اند که فیشال می تواند عملکرد گردش خون را تسریع کند. این کار باعث اکسیژن رسانی بهتر و بهبود عملکرد سلول های زیر پوست می شود.

برطرف کننده گودی های زیر چشم

با توجه به اینکه نواحی زیر چشم، پوستی نازک دارد، با انجام فیشال و ماساژهایی مختص به این قسمت، می توان از تیرگی و گودی زیر چشم تا حدودی جلوگیری کرد. در برخی موارد از خیار برای زیر چشم استفاده می شود. خیار به علت داشتن ویتامین K ، به از بین بردن چروک ها و سیاهی های زیر چشم کمک می کند.

نکات فیشال برای آقایان

نکته دیگر این است که آقایان نیز مانند خانم ها می توانند از فیشال برای تقویت پوست خود بهره گیرند. فرایند فیشالی که برای آقایان اجرا می شود مشابه خانم هاست، با این تفاوت که محصولاتی که برای آنها بکار می رود با توجه به مشکلات شایع پوست آنها از جمله عوارض استفاده از تیغ برای اصلاح صورت، موهای زیر پوستی یا کدر شدن پوست انتخاب می شود.

مراکز فیشال صورت

اگر فیشال در مراکز غیر بهداشتی انجام شود، علاوه بر عدم فایده، زمینه بروز بسیاری از بیماری های پوستی را فراهم می کند. اما انجام این عمل در مراکز زیبایی پوست، آرایشگاه ها و اسپاهایی که فاکتور های بهداشتی را رعایت می کنند، در صورتی که مجوز داشته باشند ایمن و مفید گزارش شده است.

نکات ضروری قبل و بعد از فیشال

  • تا سه روز قبل و بعد از فیشال از محصولات درمانی مانند کرم های لایه برداری که باعث تحریک پوست می شوند استفاده نکنید.
  • برای اینکه متخصصین این کار بهتر بتوانند نتیجه فیشال انجام شده روی پوست شما را ارزیابی کنند، بهتر است تا چند روز از محصولات و یا روش های درمانی دیگر استفاده نکنید.
  •  در زمان هایی که قرار ملاقات های مهمی پیش رو دارید، فیشال های عمیق را که گاهی منجر به سرخی پوست، ترک و یا حتی کمی خراش پوستی می شوند انجام ندهید. معمولا کمی طول می کشد تا پوستتان آرام شده و به حالت طبیعی خود باز گردد.
  • پس از انجام فیشال از هر گونه سونا و حمام آفتاب جلوگیری کنید. این کار باعث خشکی و تحریک پوست شده و سلول هایی را که بعد از لایه برداری عمیق، ایجاد می شوند، از بین می برد. بهتر از بعد از فیشال به خانه بروید و اجازه دهید پوستتان استراحت بکند.

هر چند مدت یکبار شما به فیشال احتیاج دارید؟

پوست های چرب و آکنه ای هر دو هفته یکبار و پوست های مختلط و خشک هر ماه به فیشال احتیاج دارند. ولی این امر موضوعی قطعی نیست.

هزینه فیشال

با توجه به اینکه اثربخشی فیشال در انجام مکرر آن است، هزینه بالایی را به دنبال دارد. در نتیجه اگر شما بودجه محدودی دارید می توانید این کار را هر دو ماه یکبار انجام دهید.
توصیه می کنیم این مقالات را هم مطالعه کنید:
  1. کدام روغن گیاهی برای کدام پوست مناسب است؟
  2. 12 راه طبیعی تقویت مژه و ابرو
  3. از دغدغه های عروس خانمها: گودی زیر چشم، علل و راه های رفع آن

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت