از دغدغه های عروس خانم ها: چگونه سریع وزن کم کنیم؟

از دغدغه های عروس خانم ها: چگونه سریع وزن کم کنیم؟

فهرست عناوین

کم کردن سریع وزن دغدغه بسیاری از افراد خصوصا کسانی است که به زودی باید عروس یا داماد شوند. کم کردن سریع وزن راه حل‌هایی دارد اما این که کاهش سریع وزن باعث بروز بیماری‌های مختلف نشود، بسیار حائز اهمیت است. بزمینه در این مقاله به بیان پاسخی برای این پرسش پرداخته است: چگونه سریع وزن کم کنیم اما به سلامتی خود لطمه نزنیم؟

1- بیشتر از قبل سبزیجات بخورید.

خوردن سبزیجات را تا می‌توانید در برنامه غذایی خود بگنجانید. کاهو، کرفس، اسفناج، هویج و... همگی دارای فیبر هستند و برای سلامتی مفید می‌باشند. بنابراین اگر سبزیجات زیاد مصرف کنید نه تنها خیلی زود لاغر می‌شوید بلکه در راه سلامت بدن خود قرار گرفته‌اید. افرادی که اضافه وزن دارند بیش از افراد لاغر گرسنه می‌شوند و به غذا و خوراکی فکر می‌کنند. اگر شما نیز از این دست افراد هستید همیشه در خانه خوراکی‌هایی مثل کرفس و هویج داشته باشید تا بتوانید مواقعی که ضعف می‌کنید یا برای خوردن ولع دارید از آن‌ها مصرف کنید بدون آن که عذاب وجدان بگیرید که چاق می‌شوید.

2- وعده صبحانه را خوب بخورید.

همه وعده‌های غذایی مهم هستند اما صبحانه وعده‌ای است که سالم بودن آن باعث می‌شود شما ربرای ادامه روز در مسیر درست سلامت قرار بگیرید. در وعده صبحانه حتما فیبر و پروتئین را بگنجانید. مصرف سفیده تخم مرغ، میوه‌ها، سبزیجات، غلات، آجیل و... را از یاد نبرید. در وعده صبحانه از نان‌های قهوه‌ای استفاده کنید.

3- مصرف نمک را محدود کنید.

نمک را در وعده‌های غذایی خود حذف یا کم کنید. غذاهایی که دارای نمک زیاد هستند قابلیت تشخیص سیری را دچار اختلال می‌کنند و در نتیجه فرد بیشتر غذا می‌خورد و چاق می‌شود. محققان دریافتند که افزایش نمک در غذا اشتهای افراد را زیاد می‌کند. در واقع اگر غذای خود را بی نمک درست کنید، میل کمتری به خوردن آن نیز پیدا می‌کنید و لاغر می‌شوید. همچنین سدیم موجود در نمک دور سلول‌های چربی را احاطه کرده و آن‌ها را مقاوم می‌سازد و این انباشتگی باعث چاقی و افزایش سایز شما خواهد شد.

خواندن این مقالات را هم توصیه می کنیم.

6 نکته درباره عمل بینی قبل از عروسی مشاهده این مقاله
برای داشتن پوستی شفاف لیموترش، ماست، زردچوبه،سیب زمینی، عسل و آلوئه ورا را فراموش نکنید! مشاهده این مقاله
با رژیم‌های غذایی سم‌زدا یا دیتاکس آشنا شوید. مشاهده این مقاله

4- چای سبز یا قهوه زیاد بنوشید.

قهوه یک منبع عالی از آنتی اکسیدان است که سلول‌های شما را سلامت نگه می‌دارد. علاوه بر این کافئین موجود در قهوه سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد. روزتان را با یک فنجان قهوه شروع کنید تا هم سرحال باشید هم لاغر شوید. اگر قهوه دوست ندارید چای را جایگزین کنید. چای سبز متابولیسم بدن را تا حد زیادی افزایش داده و به لاغری شما کمک می‌کند.

5- نوشیدنی‌های شکری را حذف کنید.

شاید شما از آن دسته افراد باشید که گمان می‌کنید به جای خوردن آب می‌توانید آب میوه‌های صنعتی شکر دار مصرف کنید. این آب میوه باعث می‌شود شما بدون این که احساس سیری کنید چاق شوید. حتی آب‌میوه‌های طبیعی را محدود کنید. زیرا یک لیوان آب سیب از چند سیب درست می‌شود بدون آن که فیبر میوه را وارد بدن شما کند. همچنین خوردن الکل متابولیسم چربی را متوقف می‌کند. از خوردن نوشیدنی‌های الکلی و نوشیدنی‌های شیرین پرهیز کنید.

6- غذاهای تند بخورید.

فلفل نه تنها با افزایش آدرنالین باعث ایجاد احساس شادی در فرد می‌شود بلکه سوخت و ساز بدن را نیز بالا می‌برد. به جای نمک برای خوشمزه شدن غذا فلفل، زنجبیل و زردچوبه بزنید. هم سالم‌ترند هم باعث لاغری و ایجاد نشاط در شما خواهند شد.

7- شب‌ها به مقدار کافی بخوابید.

محققین به این نتیجه دست یافتند که خواب کم‌تر از 7 ساعت در شب سوخت و ساز بدن را کند می‌کند. همچنین زمانی که شب‌ها بیش از اندازه بیدار می‌مانید احتمال آن زیاد است که گرسنه شوید و نصف شب میان وعده مصرف کنید.

8- پیاده‌روی کنید.

ورزش همیشه خوب است اما بیشتر مردم در ساعت‌هایی که رو به شب می‌رود متابولیسم کمتری دارند و سوخت و ساز بدن آن‌ها رو به کاهش می‌رود. از این رو در ساعات شب پیاده‌روی کنید تا بتوانید در این زمان‌ها نیز کالری بسوزانید. قبل از شام سی دقیقه پیاده روی تند انجام دهید. متابولیسم ایجاد شده بر اثر پیاده‌روی تا دو سه ساعت ادامه خواهد داشت و این سطح استرس شما را بخاطر خوردن شام کاهش می‌دهد.

9- وعده‌های غذایی را حذف نکنید.

حذف وعده‌های غذایی به کاهش وزن شما هیچ کمکی نمی‌کند حتی گاهی باعث چاقی نیز می‌شود. چرا که برخی افراد گمان می‌کنند چون صبحانه یا ناهار نخورده اند این حق را دارند که شام زیاد بخورند. همچنین وقتی بدن شما خیلی گرسنه می‌شود و دوست دارید غذا بخورید نباید با طبیعت بدن خود مبارزه کنید این کار بر روی سلامت جسمانی و روانی شما اثر می‌گذارد. همیشه همراه خود نان رژیمی‌ یا خوراکی‌هایی که کالری کمی‌ دارد داشته باشید تا بتوانید در این مواقع مصرف کنید.

10- آب زیاد بنوشید.

اگر دوست ندارید زیاد آب بخورید می‌توانید خیار، گوجه فرنگی، هندوانه، مارچوبه، انگور، کرفس، کنگر فرنگی، آناناس، و زغال اخته مصرف کنید که هم زمان منبع فیبر و آب هستند.

11- مواد غذایی حاوی مواد معدنی استفاده نمایید.

مواد غذایی حاوی پتاسیم، منیزیم و کلسیم مصرف کنید زیرا این مواد سدیم را در بدن به تعادل می‌رسانند. غذاهای غنی از پتاسیم شامل برگ سبزیجات، اکثر خوراکی‌های نارنجی (مثل پرتقال و هویج)، موز، گوجه فرنگی و سبزیجات به خصوص گل کلم می‌باشد. لبنیات کم چرب، آجیل و دانه‌های روغنی نیز می‌تواند به شما در این راستا کمک کند. این مواد غذایی علاوه بر لاغری به کاهش فشار خون، کنترل قند خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن کمک می‌کند.

12- به خودتان سخت نگیرید.

وقتی حرف از کاهش وزن به میان می‌آید بعضی از افراد شروع به گرفتن رژیم‌های غذایی سخت می‌کنند. این سخت‌گیری اغلب سبب می‌شود تا در میانه راه رژیم را کنار بگذارند و دچار یک پرخوری عصبی شوند. مغز انسان چیزهای منفی را نمی‌پذیرد. اگر با خودتان تکرار کنید که غذا نخورم، مغز بیش از پیش به خوردن غذا فکر می‌کند. بنابراین به جای این که به خودتان سخت بگیرید و باعث اذیت خودتان شوید رژیم متعادلی را رعایت کنید و اجازه ندهید گرسنگی روی اعصاب شما اثر منفی بگذارد. به جای آن به اندام زیبایی که قرار است به دست آورید فکر کنید تا برای رعایت رژیم غذایی تشویق کنید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت