12 نکته درباره میکاپ و آرایش در فصل تابستان

12 نکته درباره میکاپ و آرایش در فصل تابستان

فهرست عناوین

هرچند میکاپ و آرایش تا حد زیادی سلیقه‌ای است و با توجه به علاقمندی و تیپ صورت افراد انجام می‌شود، اما باید با توجه به استایل و فصلی که در آن قرار داریم اصولی را رعایت کنیم. بزمینه در این مقاله به نکات مهم پیرامون آرایش‌های تابستانی پرداخته است.

1- با یک مرطوب کننده شروع کنید.

پس از شستشوی صورت و تمیز کردن پوست، از یک مرطوب کننده استفاده نمایید. مقداری از کرم نرم کننده پوست را روی دست خود بزنید و روی صورت بمالید تا کل صورت به کرم آغشته شود. بهتر است از یک کرم مرطوب کننده بدون چربی استفاده نمایید تا پوستتان را چرب نکند.

2- کرم ضد آفتاب بزنید.

بعد از آن که کرم مرطوب کننده را روی پوست خود زدید، صورت را با یک کرم ضد آفتاب بپوشانید. شما باید پوست خود را در تابستان از آفتاب و اشعه UV محافظت کنید. آرایش بر روی پوست آسیب دیده اصلا جذاب نیست بنابراین ابتدا سلامت پوست خود را تضمین کنید. باید هر دو ساعت یک بار کرم ضد آفتاب را تمدید کنید. اگر پوست صورت شما بر اثر استفاده از کرم‌های ضد آفتاب پوسته می‌شود، کرم خود را عوض کنید. می‌توانید از کرم‌هایی که ضد چروک نیز هستند استفاده نمایید.

3- پرایمر استفاده کنید.

استفاده از پرایمر برای هر میکاپی توصیه می‌شود. زیرا اگر می‌خواهید آرایش بی نقصی داشته باشید باید با یک پرایمر عیوب پوست را پوشانده و آرایش را با دوام‌تر کنید. اما برای میکاپ تابستانی استفاده از پرایمر بیش از سایر فصول توصیه می‌شود. چرا که پوست صورت در تابستان بیشتر عرق می‌کند و این باعث می‌شود میکاپ سریع‌تر از صورت شما پاک شود. از این رو حتما پیش از هر چیز از پرایمر استفاده نمایید تا میکاپ شما ماندگاری بیشتری داشته باشد. مطالعه مقاله بهترین و معروف ترین برندهای لوازم آرایش را هم به شما توصیه می کنیم.

4- برنزر را از یاد نبرید.

همان‌طور که می‌دانید پوست برنزه‌ ترند تابستانی است، اما صورت شما نباید در معرض آفتاب قرار بگیرد زیرا خراب می‌شود. بنابراین اگر بدن خود را برنز کرده اید می‌توانید صورت را با برنزر با پوست بدن هماهنگ کنید. اما از یاد نبرید که باید در استفاده از برنزر تعادل را رعایت کنید. پوست برنز به هرکسی نمی‌آید. کارشناسان زیبایی معتقدند که برنزر، گونه‌های شما را برجسته می‌کند، چشم‌ها را روشن می‌کند و دندان‌ها را سفیدتر نشان می‌دهد. برنزر‌های پودری کاربردی‌تر هستند و استفاده از آن‌ها ساده‌تر است، اگر حرفه ای نیستید می‌توانید از برنزر‌های پودری استفاده نمایید.

5- کمتر آرایش کنید.

در فصل تابستان هرچه بیشتر آرایش کنید احتمال این که در نهایت زشت‌تر شوید بیشتر است! شاید این کمی‌ عجیب به نظر برسد اما وقتی به گرمای تابستان فکر کنید متوجه خواهید شد که گرمای هوا میکاپ شما را در تمام صورت پخش خواهد کرد. حال تصور کنید مواد آرایشی روی صورت شما بر ثر تعریق رو صورت شما جاری شود. بهترین میکاپ در تابستان استفاده از مرطوب کننده، ضد آفتاب رنگی، کمی‌ برنزر و کانسیلر آن هم در صورت لزوم می‌باشد. بنابراین سعی کنید کمتر از فصول سرد سال از مواد آرایشی استفاده نمایید.

6- پوست خود را براق نکنید.

شاید ‌هایلایتر‌ها و شاینر‌ها گونه‌های شما را برجسته‌تر و زیباتر نشان دهد، اما در تابستان این درخشندگی ممکن است با پوست عرق کرده اشتباه گرفته شود یا اگر واقعا عرق کنید پوست شما دو چندان برق بزند. همچنین توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نوع پوست خود و آرایش مناسب آن، مقاله چه آرایشی برای پوست‌های مختلف مناسب است؟ را بخوانید.

7- سایه‌های نود را انتخاب کنید.

همانطور که گفته شد بهتر است در تابستان از انتخاب میکاپ‌های غلیظ خودداری کنید. انتخاب سایه‌های با رنگ پایه و نزدیک به رنگ طبیعی صورت میکاپ بهتری در فصل تابستان خواهید داشت. سایه‌های کرم رنگ، قهوه ای، صورتی ملایم، نارنجی کم رنگ و... برای آرایش تابستانی انتخاب‌های بهتری هستند.

8- سایه چشم خود را مقاوم کنید.

برای این که سایه شما در تابستان به هم نریزد روی پلک‌ها کرم نرم کننده نزنید بلکه به جای آن از یک پرایمر سایه استفاده نمایید.

9- رژ گونه بزنید.

شاید دوست داشته باشید با آمدن اسم تابستان رنگ‌های شاد تابستانی را به صورت خود بیاورید. بنابراین اگر از رنگ‌های نود خوشتان نمی‌آید، پالت رژ گونه خود را باز کنید و روی سیب گونه خود، کمی ‌از رنگ مورد علاقه خود بزنید و بالای آن را با یک کانسیلر روشن‌تر از رنگ پوست، روشن کنید تا گونه برجسته‌تری داشته باشید. دقت کنید که رژ گونه و رژ لب بهتر است با هم هارمونی داشته باشند.

10- رژ لب مات بزنید.

از رژ لب‌هایی که ماندگاری بالایی دارند استفاده کنید. رژ لب‌های مات نسبت به نوع براق دارای دوام بیشتری هستند. همچنین برقی به لب شما نمی‌دهند. رنگ‌های هلویی، صورتی، نارنجی و ... رنگ‌های تابستانی هستند که می‌توانید در این فصل با استفاده از آن‌ها زیباتر به نظر برسید.

11- محصولات ضد آب استفاده کنید.

در تابستان بهتر است از انواع ضدآب لوازم آرایش استفاده نمایید. با عرق کردن ممکن است خط چشم و ریمل شما پاک شود یا روی صورتتان پخش شود، اما اگر از نوع ضد آب آن‌ها استفاده نمایید آرایش بادوام‌تری خواهید داشت.

12- فیکساتور را فراموش نکنید.

در پایان آرایش برای این که خیالتان بابت ثابت بودن میکاپ راحت شود از اسپری‌های فیکساتور استفاده نمایید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت