آموزش رنگ کردن موها در منزل

آموزش رنگ کردن موها در منزل

فهرست عناوین

بسیاری از خانم‌ها علاقمندند که در منزل موهای خود را رنگ کنند اما ‌ترس خراب شدن موها و خوب نشدن رنگ موی نهایی، آن‌ها را از این کار باز می‌دارد. کارشناسان بزمینه در این مقاله سعی کردند اصول رنگ کردن موها را به شما آموزش دهند تا بتوانید بدون هیچ گونه نگرانی، موهای خود را در خانه رنگ کنید.

1- ابتدا لوازم مهمی‌ که برای رنگ کردن مو لازم است تهیه کنید.

رنگ مو، براش مخصوص رنگ، دستمال مرطوب، دستکش یک بار مصرف، کاسه رنگ، کلاه رنگ. این وسایل حداقل‌هایی هستند که باید برای رنگ کردن مو در خانه تهیه کنید. گفتنی است هنگام انجام کار بهتر است لباسی تن کنید که از رنگی شدن آن ناراحت نشوید. می‌توانید از یک پیش‌بند نیز استفاده کنید.

2- انتظار بالایی نداشته باشید.

تغییرات شدید رنگ مو (مثلا نسکافه ای به رنگ شرابی) نیاز به طی شدن چند فرآیند دارد و با یک بار رنگ کردن و بدون تخصص کافی، قابل انجام نیست. از این رو اگر قصد دارید در منزل موهایتان را رنگ کنید، انتظار نداشته باشید با یک بار رنگ کردن رنگ موی شما به عکس روی جعبه رنگ می‌رسد. اگر چنین انتظاری دارید کار را به یک حرفه‌ای بسپارید. رنگی انتخاب کنید که تفاوت چندانی با موی فعلی شما نداشته باشد.

3- مطمئن باشید موهای سالمی‌ دارید.

اگر موهای شما از دفعات پیش دچار سوختگی شده یا موخوره گرفته است، از رنگ کردن مجدد آن خودداری کنید. مدتی صبر کنید، موهای خود را‌ ترمیم کنید سپس مجددا به رنگ کردن اقدام کنید. این مقاله را حتما بخوانید: روش های مراقبت از موهای دکلره شده و سوخته

4- دو عدد رنگ بخرید.

یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است در میانه راه برای موهای شما بیفتد این است که رنگ موی شما تمام شود. بنابراین اگر موهای بلندی دارید دو جعبه رنگ تهیه کنید تا با چنین مشکلی روبرو نشوید. اگر رنگ مو اضافه ماند، می‌توانید برای استفاده‌های بعدی آن را نگه دارید.

5- پوستتان را از رنگ محافظت کنید.

پیشانی و اطراف صورت خود را با کرم مرطوب کننده چرب کنید و در طول انجام کار دستمال مرطوب در دسترس داشته باشید تا پوستتان را از رنگ پاک کنید.

6- دو رنگ را‌ ترکیب نکنید.

اگر نمی‌خواهید سورپرایز شوید، دو رنگ مختلف را‌ ترکیب نکنید زیرا ممکن است نتیجه با پیش‌بینی شما متفاوت باشد. حتی استفاده از یک رنگ مو نیز گاهی نتیجه ای متفاوت با چیزی که در ذهن دارید می‌دهد چه برسد به این که دو یا چند رنگ را مخلوط کنید.

7- موها را پیش از رنگ کردن نشویید.

رنگ روی موهای شسته نشده، بهتر جواب می‌دهد. بنابراین بهتر است تا دو روز قبل از رنگ کردن مو آن را نشویید.

8- ابتدا رنگ مو را تست کنید.

اگر برای بار اول می‌خواهید در خانه موهایتان را رنگ کنید یا رنگ مویی که انتخاب کرده اید تفاوت چشم‌گیری با رنگ موی فعلی شما دارد، ابتدا آن را روی تکه ای از موهایتان تست کنید سپس اگر از آن راضی بودید کل موهایتان را رنگ کنید.

9- رنگ کردن را از ریشه‌ها آغاز کنید.

از آن‌جا که ریشه موها بیشترین رنگ را نیاز دارد و زمان پروسس طولانی‌تری می‌طلبد، رنگ کردن را از ریشه آغاز کنید.

10- از دو آینه استفاده کنید.

برای رنگ کردن پشت موها بهتر است از دو آینه استفاده کنید تا پشت موها را ببینید. در مقابل آینه حمام بایستید و یک آینه را پشت موهای خود قرار دهید تا یا بالعکس. در این حالت بدون کمک گرفتن از نفر دوم، ‌می‌توانید موهای خود را به خوبی رنگ کنید.

11- موها را با مسواک ‌هایلایت کنید.

برای این که موهای جذاب‌تری داشته باشید، با یک مسواک یا براش ریمل موهای خود را‌ هایلایت کنید. کافی است مسواک را به رنگی یک یا دو درجه روشن‌تر از موهای خود آغشته کنید و آن را روی موهای خود بکشید.

12- از یک کلاه نایلونی استفاده کنید.

در انتها یک کلاه رنگ روی سر خود بکشید تا از پخش شدن رنگ مو در اطراف خانه یا ریختن مو روی صورت خود جلوگیری کنید.

13- 20 تا 30 دقیقه صبر کنید.

موهای شما باید 20 تا 30 دقیقه در زیر کلاه بماند. پس از گذشت بیست دقیقه با انتهای برس موها را بررسی کنید و ببینید که رنگ گرفته یا خیر؟ مراقب باشید که رنگ بیش از اندازه روی موهایتان نماند، چرا که ممکن است موهای شما را بسوزاند.

14-موهای خود را بلافاصله با شامپو نشویید.

بلافاصله پس از رنگ کردن موها، آن‌ها را با شامپو نشویید. شامپو باعث می‌شود موهای شما رنگ خود را از دست بدهد. تنها با آب دوش بگیرید و رنگ‌های اضافی را از موها بشویید.

15- موهایتان را از آفتاب و کلر محافظت کنید.

پس از رنگ کردن موها سعی کنید مقابل نور آفتاب قرار نگیرید زیرا نور آفتاب و کلری که در آب استخرها وجود دارد رنگ موهای شما را روشن می‌کند.
در پایان توصیه می کنیم اگر مراسم عروسی یا نامزدی پیش رو دارید مقاله "برای رنگ کردن مو قبل از عروسی به چه مواردی توجه کنیم؟" را بخوانید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت