راهنمای خرید لباس خواب عروس و داماد

راهنمای خرید لباس خواب عروس و داماد

فهرست عناوین

یکی از اقلامی‌ که پیش از مراسم عروسی در رسم منسوب به خرید بازار خریداری می‌شود، لباس خواب عروس و داماد است. طبق این رسم، عروس برای داماد و داماد برای عروس لباسی به عنوان لباس مخصوص شب و خواب می‌خرد. در این مقاله بزمینه به راهنمایی عروس و دامادها برای انتخاب و خرید لباس خواب پرداخته است.

1. لباس خواب بهتر است از چه پارچه‌ای باشد؟

لباس خواب نباید باعث حساسیت پوستی شود، باید بافت نرمی‌داشته باشد و اجازه رد و بدل شدن هوا را از بافت پارچه بدهد. همچنین لباس خواب باید قابلیت شستشوی زیاد را، بدون آسیب به پارچه، داشته باشد. بهترین پارچه‌هایی که می‌توان برای تهیه لباس خواب استفاده کرد، نخ پنبه، ابریشم و ریون هستند.

2- اندازه مناسب لباس خواب چیست؟

لباس خواب نباید خیلی جذب و چسبان باشد زیرا موقع خواب باعث اذیت فرد می‌شود. همچنین لباس خواب بیش از اندازه گشاد و اور سایز جذابیت آن را کاهش می‌دهد. بهتر است لباس خوابی متناسب، نه خیلی تنگ و نه گشاد، تهیه کنید.

3- طرح لباس خواب بهتر است به چه شکل باشد؟

طرح پارچه لباس خواب باید متناسب با سلیقه و اندام شما انتخاب شود. اگر چاق هستید از تهیه لباس‌هایی با پارچه‌های طرح دار بپرهیزید در مقابل اگر اندام باریکی دارید می‌توانید از لباس‌های طرح‌دار خصوصا پارچه‌های دارای خطوط افقی یا گل‌های درشت تهیه کنید.

4- رنگ مناسب لباس خواب چیست؟

رنگ لباس خواب باید از تشویش جلوگیری کند، باعث آرامش شود و البته برای پوست شما مناسب باشد. رنگ‌هایی مانند نارنجی یا زرد پررنگ و قرمز آتشین برای لباس خواب مناسب نیستند زیرا چنین رنگ‌هایی باعث ایجاد هیجان در بیننده می‌شود. همچنین اگر تناژ رنگ پوست شما سرد است بهتر است از بین رنگ‌های سردتر مثل آبی روشن، یاسی، سبز زمردی و سفید انتخاب کنید. در مقابل اگر تناژ پوست شما گرم است، رنگ‌هایی با تناژ گرم‌تر مثل کرم، زرد روشن، خاکی و...برای شما مناسب‌تر است. اگر پوست شما تیره است از خریداری لباس خواب به رنگ سفید خودداری کنید، چرا که پوست شما را تیره‌تر از آن چه هست نشان می‌دهد. در عوض رنگ‌هایی مثل لیمویی روشن یا سبز روشن برای پوست شما مناسب‌تر است. با استفاده از چرخه رنگ‌ها می‌توانید بهتر تصمیم گیری کنید.

5- لباس خواب عروس باید چند تکه باشد؟

لباس خواب‌ها با توجه به جنس پارچه، مدل و تعداد تکه‌ها قیمت‌های مختلفی دارند. بعضی از آن‌ها دارای لباس زیر ست با لباس خواب هستند که در صورت تمایل می‌توانید به خرید آن‌ها اقدام کنید. بعضی از لباس خواب‌ها تنها یک تکه دارند. برخی دیگر دو تکه هستند که علاوه بر تکه کوتاه یک رویه برای ایجاد حجاب بیشتر قبل از رفتن به تخت خواب و پس از بیدار شدن و صرف صبحانه دارند. دو تکه‌ها به علت استفاده بیشتر از پارچه، تقریبا دو برابر یک تکه‌ها قیمت دارند. اگر مشکل هزینه ندارید توصیه می‌شود از لباس خواب‌های دو تکه با پارچه رویه خریداری کنید زیرا کاربردی‌تر و زیباتر هستند.گفتنی است می‌توانید رویه لباس خواب را جداگانه تهیه کنید. این رویه‌ها به نام روبدوشامبر زنانه نیز خوانده می‌شوند.

6- لباس خواب آقایان به چه صورت است؟

لباس خواب آقایان به تنوع لباس خواب خانم‌ها نیست. معمولا به جز عرق گیر و شرت، برای داماد یک شلوار و تی شرت به عنوان لباس راحتی منزل تهیه می‌شود. در واقع لباس خواب داماد تی شرت شلوارک یا تی شرت و شلوار است. گفتنی است در گذشته برای آقا داماد روبدوشامبر می‌خریدند. اما امروزه دامادها تمایلی به پوشیدن روبدوشمامبر ندارند و‌ترجیح می‌دهند برای لباس راحتی داخل منزل لباس‌های معمولی تهیه کنند و بپوشند. اما هنوز هم در تعداد اندکی از خانواده‌ها روبدوشامبر برای داماد خریده می‌شود و استفاده می‌کنند.

7- روبدوشامبر چیست؟

ربدوشامبر که به اشتباه توسط عامه مردم به اشتباه با کلماتی چون روبدوشام یا روبدوشان خوانده می‌شود، کلمه‌ای فرانسوی است که به تن‌پوشی اطلاق می‌شود که بر روی لباس راحتی داخل منزل پوشیده می‌شود. ربدوشامبر در دو حالت بلند و کوتاه وجود دارد و جلو باز است و با گره بسته می‌شود. (برای مشاهده و خرید ربدوشامبر عروس کلیک کنید.)
ربدوشامبر نباید جذب باشد بلکه باید گشاد و راحت باشد تا به راحتی بر روی هر لباسی تن شود. خانم‌های امروزی پوشیدن روبدوشامبر را دوست دارند ولی پوشیدن این لباس توسط آقایان کمی‌سلیقه ای است. بنابراین اگر به عنوان عروس قصد دارید برای همسر خود در خرید بازار پیش از مراسم عروسی ربدوشامبر تهیه کنید با او مشورت کنید و نظرش را جویا شوید.

8- بهترین رنگ لباس خواب برای آقایان چه رنگی است؟

برای تهیه لباس خواب آقایان بهتر است سلیقه خود فرد را دخالت دهید. زیرا ممکن است رنگ هایی توسط خانم ها مورد پسند واقع شود که آقایان نپسندند. اما اگر دوست دارید بدون اطلاع داماد برای او لباس خواب تهیه کنید، رنگ های خاکستری روشن، سورمه‌ای، سبز یشمی می‌توانند گزینه‌های معقول‌تر و محبوب‌تری در بین سایر رنگ‌ها باشد.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

فروشگاه لباس زیر شرق | 1402 دي 19


لباس زیر و لباس خواب، دو تا لباس مهمن که نمی‌تونیم ازشون چشم‌پوشی کنیم. این دو تا لباس هم از نظر بهداشت و سلامتی و هم از نظر راحتی و زیبایی اهمیت دارن.
لباس خواب هم برای راحتی و آرامش ما مهمه. لباس خواب باید از جنس‌های نرم و گرم باشن تا خواب راحت‌تری داشته باشیم. لباس خواب‌های تنگ یا خیلی گشاد هم می‌تونن باعث ایجاد ناراحتی بشن.