همه چیز درباره براش های آرایشی

همه چیز درباره براش های آرایشی

فهرست عناوین

 برای دستیابی به یک آرایش حرفه ای نیاز به کمی آموزش، کمی تمرین و استفاده از لوازم آرایش و براش های آرایشی مرغوب دارید تا خود به تنهایی بتوانید تمیز و ماهرانه آرایش کنید. ما در بزمینه علاوه بر معرفی بهترین آرایشگاهها و میکاپ آرتیستها، به شما کمک می کنیم تا با شیوه های خودآرایی و همچنین با تعدادی از مهمترین براش های آرایشی، کاربرد آنها و طریقه شست و شوی براش های آرایشی و نیز برترین برندهای براش های آرایشی در سال 2019 آشنا شوید . 

انواع براش های آرایشی: 

براش پودر

این براش پهن ترین براش در بین براش های آرایشی است و آن را می توان برای محصولات پودری مانند پنکیک و یا فیکساتور ( تثبیت کننده های آرایشی) به کار برد. نکته قابل توجه این است که لایه های زیرین آرایش را از پوست پاک نمیکند.

براش کرم پودر یا فونداسیون

این براش در اشکال مختلف مخروطی، گرد، سرتخت، زاویه دار وجود دارد. رایج ترین مدل آن مخروطی شکل است. نکته قابل توجه برای داشتن صورت های صاف و و یکنواخت این است که شما میتوانید از پدهای اشکی نیز برای کرم پودر استفاده کنید.

براش کانتورینگ

به دو شکل زاویه دار و گرد وجود دارد. بهترین مدل برس های کانتور زاویه دار آن است. این براش برای کانتور کردن قسمت هایی از صورت مانند سایه زدن زیر گونه ها که می خواهند زاویه دار و یا برجسته دیده شوند استفاده می شود.
برای آراسته کردن بیشتر صورت می توان از برانزرها استفاده کرده که این براش برای انجام هر چه بهتر این کار ما را یاری می کند. از برس زاویه دار صورت می توان برای زدن هایلایتر و یا رژگونه نیز استفاده کرد.

براش رژگونه

این براش در اشکال مختلف گرد، مخروطی و زاویه دار وجود دارد. شکل زاویه دار آن برای استخوان گونه و یا کانتور کردن بسیار مناسب است. این براش هرچه لطیف تر باشد رژگونه طبیعی تر و هرچه متراکم تر باشد، رنگ برجسته تری را برای ما به ارمغان می آورد.

براش کانسیلر

این براش به دو صورت گرد و تخت وجود دارد. بسیار متراکم، سفت و کوچک بوده و با کشیدن براش آغشته به کانسیلر به شکل مثلث در زیر مژه های خود می توان همه چروک ها و تیرگی های موجود در زیر چشم را محو کرد.

براش خط چشم

این براش به دو شکل مخروطی و زاویه دار وجود دارد که با استفاده از این براش میتوان خط چشم های پودری و ژله ای را به ظریفی هر چه تمام تر استفاده کرد. شکل زاویه دار آن برای سایه ابرو نیز به کار برده می شود.

براش ابرو

بهترین مدل این براش زاویه دار آن است. به کمک این براش می توان با پودر یا سایه ابرو، ابروها را به راحتی و با ظرافت هرچه تمام تر آراسته کرد.

براش سایه چشم

این براش به دو صورت یک سر و دو سر وجود دارد. بهترین مدل آن دو سری است که با قسمت باریک آن می توانید سایه های مختلف را با هم ترکیب کرده و با سری تخت دیگر به محو کردن و طبیعی جلوه کردن سایه خود بپردازید.

براش رژلب

این براش برای رژلب های مایع و جامد کاربرد دارد. سری آن سفت و نوک آن تیز و باریک است که می توان از آن برای کشیدن خط لب و یا ایجاد نواحی تیره و روشن برای برجسته تر شدن لب استفاده کرد.

براش بادبزنی

این براش دقیقا مانند بادبزن است و معمولا برای استفاده از هایلایتر، برانزر و یا پودر ثبیت کننده استفاده می شود . در انتهای آرایش، از آن می توان جهت تمیز کردن اضافات پودری ریخته شده روی صورت مانند پودرهای سایه روی گونه نیز استفاده کرد.

شست و شوی براش های آرایشی

با توجه به استفاده متعدد از این براش ها بعد از مدتی آنها در معرض انواع باکتری ها و نیز آلودگی های محیطی قرار می گیرند و با استفاده مکرر از آنها منجر به ایجاد لک و یا جوش هایی بر روی صورت می شوند پس بهتر است با شست و شوی این براش ها علاوه بر محافظت از پوست خود، در افزایش مدت استفاده از آنها نیز بکوشیم.
روش اول:
می توان از شامپوی بچه و یا سرکه و یا شامپو و یا صابون های مخصوص شست و شوی براش استفاده کرد.
به این شکل که در داخل یک لیوان کمی آب و شوینده براش ریخته و براش ها را داخل لیوان قرار می دهیم و با ضرباتی آهسته و دورانی به پاک شدن مواد آرایشی از روی براش کمک می کنیم.
روش دوم:
استفاده از ابزار مخصوص شست و شو است. به این شکل که این ابزار را می توان کف سینک آشپزخانه انداخت و با ریختن مواد شست و شو روی آن، براش ها را به صورت دورانی روی آن حرکت داد تا به نحوی اثربخش تمیز شوند.
لازم به ذکر است که با توجه به اینکه انتهای براش های آرایشی با چسب به هم متصل می شوند سعی کنید تا از ورود آب به انتهای براش ها خوداری کنید. بعد از شست و شو می توان آنها را روی یک دستمال در معرض نور آفتاب گذاشت تا به خوبی خشک و ضد عفونی شوند.
در ادامه با بهترین برند های ست براش های آرایشی 2019 آشنا می شوید.
1. E.L.F. Studio 11 Piece Brush Collection
2. Real Techniques Core Collection
3. Sigmax Kabuki Kit
4. Morphe 15 pc Vegan Pro Set – Set 697
5. BS-MALL Makeup Brushes Premium Makeup Brush Set
6. Andre Lorent PRO Makeup Brush Set
7. Bobbi Brown Basic Brush Collection
8. Kevyn Aucoin The Expert Brush Collection Travel Set
9. Too Faced Teddy Bear Hair 5-Piece Brush Set
10. SHANY Pro Signature Brush Set
منبع:

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت