چه کارهایی را نباید به عنوان مهمان در عروسی دیگران انجام دهیم؟

چه کارهایی را نباید به عنوان مهمان در عروسی دیگران انجام دهیم؟

فهرست عناوین

وقتی به یک عروسی دعوت می‌شویم، مطمئنا ما از افرادی بوده‌ایم که عروس و داماد دوست داشتند در شادی خود ما را سهیم کنند. از این رو ما نیز به احترام آن‌ها و برای نشان دادن شخصیت خود، باید و نباید‌هایی را می بایست در مراسم آن‌ها رعایت کنیم. در ادامه ما در تیم بزمینه به تفصیل به این باید و نبایدها پرداخته ایم.

1- اجرای مراسم جانبی جدا از مراسم اصلی

بعضی از مهمانان بدون هماهنگی با عروس و داماد از خواننده می‌خواهند آهنگ تولد اجرا کند و مراسم تولد عزیزانشان را تبریک می‌گویند یا در مراسم عروسی فرد دیگری نامزدی خود را اعلام می‌کنند یا حتی مراسم خواستگاری را اجرا می‌کنند. اجرای این مراسم نه تنها بدون هماهنگی احتمال ایجاد ناراحتی برای عروس و داماد را دارد بلکه اگر به آن‌ها بگویید هم ممکن است در رودربایستی قبول کنند. بهتر است اجازه دهید این شب برای عروس و داماد شبی خاص خودشان باشد مگر آن که این پیشنهاد از سمت خود عروس و داماد مطرح شده باشد.

2- پوشیدن لباس سفید

یکی از بدترین کارهایی که شما به عنوان مهمان می‌توانید در مراسم عروسی کسی انجام دهید، پوشیدن لباس سفید به خصوص لباس سفید و بلند است. سعی کنید این کار را انجام ندهید تا تنها عروس خانم لباس سفید پوشیده باشد و رنگ سفید خاص او باشد. رویای کسی را به هم نزنید.

3- رقص و حرکات زننده

شما به عنوان مهمان، یا از دوستان عروس و داماد هستید یا از اقوام او، کارهای شما به صورت غیر مستقیم نظر سایرین درباره عروس و داماد را تعیین می‌کند. بنابراین روی رفتارهای خود کنترل داشته باشید و حرکات زننده ای انجام ندهید.

4- مرکز توجه بودن

حتی اگر فردی هستید که ناخواسته توجه‌ها را به خودتان جلب می‌کنید، شب عروسی دیگران سعی کنید این اتفاق نیفتد. اجازه دهید عروس و داماد شب رویایی خود را داشته باشند و نگاه‌های همگان را به خود جلب کنند.

5- اعتراض و عصبانیت درباره هر چیز

شما به عنوان مهمان باید فضا را تلطیف کنید و جو شادی را در محیط ایجاد کنید. اگر نزد عروس و داماد بروید و مدام از آهنگ‌های دی جی، پذیرایی مهمان‌دارها، تزئینات و غیره گلایه کنید بدون شک نه تنها مهمان خوبی نبوده اید بلکه مدام استرس و تنش برای عروس و داماد ایجاد کرده‌اید. اگر چیزی شما را عصبانی کرد، نادیده بگیرید و سعی کنید از ایجاد تشنج در مراسم توسط دیگران نیز جلوگیری کنید.

6- عوض کردن محل نشستن

وقتی در ابتدای رسیدنتان به سالن مراسم، میز و صندلی خاصی را برای نشستن خود انتخاب کردید بهتر است همان جا بنشینید و جای خود را مدام عوض نکنید. چرا که یک میز پذیرایی شده و تزئینات آن به هم ریخته، ظرف میوه خالی‌‌تر شده وقتی بلند می‌شوید جای جدیدی می‌نشینید دوباره میز دیگری را به آن شکل در می‌آورید. به علاوه این که ممکن است کسی گمان کند میز قبلی هنوز متعلق به شماست و نمی‌تواند از آن استفاده کند.

7- سرتان مدام در موبایلتان باشد.

اگر به یک عروسی دعوت شده اید معنای آن این نیست که فقط در آن حضور فیزیکی داشته باشید، بلکه باید توجه شما نیز به مراسم باشد. در چنین شبی موبایلتان را رها کنید و از چنین شبی در چنین مراسمی لذت ببرید.

8- پوشیدن لباس نامناسب

همان اندازه که نپوشیدن لباس سفید توصیه می‌شود، به شدت تاکید داریم که لباس خیلی کوتاه، تنگ و بدن‌نما در عروسی دیگران نپوشید. شما از فرهنگ خانواده‌ها و اقوام طرفین خبر ندارید، ممکن است عروس و داماد نیز دوست نداشته باشند کسی در مراسم آن‌ها لباس این چنینی بپوشد. علاوه بر این حتی در خارج از کشور چنین لباس‌هایی مناسب مراسم رسمی عروسی نیست و عاقلانه‌‌تر است در مراسم عروسی لباس مناسب‌‌تری انتخاب شود. مقاله چی بپوشم؟ (جدیدترین مدلهای لباس مجلسی) را ببینید.

9- در زمان سرو شام غذای بیشتری بخواهید.

معمولا حتی اگر غذا به صورت سلف سرویس هم سرو شود، بعضی از غذاها به وسیله اپراتور بین مهمانان پخش می‌شود. از اپراتور، غذای دوباره نخواهید یا در سرو دیس پرس یا تک پرس از مهماندار غذای دوباره نخواهید.

10- کودک شما مراسم را به هم بریزد.

یکی از وحشتناک‌‌ترین اتفاقات ممکن در شب عروسی این است که اجازه دهید کودک شما با رفتن نزدیک به عروس یا داماد، باعث به هم ریختگی و اذیت آنها شود. خصوصا در زمان رقص‌های دو نفره فرزند خود را کنترل کنید یا موقع گریه کردن و بهانه گیری او را به خارج از سالن ببرید. هرچقدر هم که فرزندتان برای شما عزیز باشد بهانه خوبی برای خراب کردن بهترین شب زندگی دو نفر دیگر نیست.

11- با خود همراه دعوت نشده‌ای ببرید.

عروس و داماد تعداد صندلی و غذاها را با توجه به تعداد مهمانهای نهایی شده تعیین کرده‌اند. بنابراین شما با آوردن افراد دیگر بدون دعوت قبلی باعث می‌شوید آن‌ها به دردسر بیفتند. اگر می خواهید فرد جدیدی با خود همراه ببرید حتما در پاسخ به دعوت اعلام کنید.

12- بدون اطلاع قبلی، در مراسم عروسی حاضر نشوید.

زمانی که شما به یک مراسم عروسی دعوت می‌شوید عروس و داماد برای غذا و صندلی شما هزینه می‌کنند. بنابراین اگر قصد دارید که به مراسم نروید چند روز قبل از مراسم به خانواده‌ها اطلاع دهید. ممکن است به جای شما فرد دیگری را دعوت کنند. تصور کنید تعداد دیگری از مهمانان نیز مثل شما بدون اطلاع به مراسم نروند. اولا هزینه زیادی هدر رفته است، به علاوه ممکن است در صورت جایگزین نکردن مهمانان دیگر، سالن خیلی خالی بماند.

13- عکس‌های بدی از مراسم در فضای مجازی قرار دهید.

عکس یا فیلم گرفتن از سوتی‌های مراسم و پخش آن در فضای مجازی یکی از بدترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید. عکسی که در فضای مجازی می‌گذارید باید به گونه ای باشد که مطمئن باشید عروس و داماد از دیده شدن آن توسط سایرین ناراحت نمی‌شوند.

14- وقت عروس و داماد را بگیرید.

عروس و داماد باید به همه مهمانان رسیدگی کنند. با عکس‌های پیاپی، گفتگو و... عروس و داماد را کلافه نکنید.

15- دسته گل عروس را برای خود بردارید یا خراب کنید.

اگر بعد از پرتاب دسته گل توسط عروس شما دسته گل را گرفتید سعی کنید دسته گل را خراب نکنید و آن را به عروس خانم حداقل تا پایان مراسم پس دهید.

این مقالات را هم مطالعه کنید:
  1. از غافلگیری در جشن عروسی جلوگیری کنید!
  2. اشتباهات متداول در برنامه ریزی مراسم عروسی
  3. 5 راه جذاب برای سرگرم کردن کودکان در جشن عروسی
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت