16 ترفند آرایشی برای اینکه جوانتر به نظر برسیم.

16 ترفند آرایشی برای اینکه جوانتر به نظر برسیم.

فهرست عناوین

داشتن صورت جوان‌تر و شاداب‌تر آرزوی هر خانمی ‌است. در این مقاله کارشناسان بزمینه به نکات آرایشی که صورت شما را جوان‌تر نشان می‌دهد پرداخته‌اند. برای خودآرایی این نکات را رعایت کنید و اگر به عنوان عروس میکاپ خود را به یک میکاپ‌کار نه چندان حرفه‌ای می‌سپارید، این نکات را به او یادآوری کنید تا در عروسی صورتی جذاب‌تر داشته باشید.

1- رژ گونه پر رنگ و تیره نزنید.

معمولا رژ گونه‌هایی با تم قهوه‌ای صورت شما را پیرتر نشان می‌دهند. باید سعی کنید استفاده از رژ گونه‌های تیره را محدود کنید. رژ‌های پایه صورتی صورت شما را شاداب‌تر نشان می‌دهد. هدف از استفاده از رژ گونه علاوه بر زیباتر کردن گونه، درآوردن صورت از یکنواختی و تک رنگی است. در واقع رژ گونه وظیفه دارد به صورت شما رنگ و لعاب دهد. اما نباید گمان کنید که مقدار زیاد رژ گونه صورت شما را زیباتر می‌کند. یک رنگ ملایم بر روی گونه شما کافی است تا چهره جذابی پیدا کنید. بنابراین زمانی که براش رژ گونه را به پودر رژ گونه آغشته می‌کنید با زدن یک ضربه به محفظه آن یا به یک میز پودر اضافی را از براش بگیرید تا از پر رنگ شدن رژ گونه جلوگیری کنید.

2- گوشه داخلی چشم را روشن کنید.

استفاده از یک سایه سفید یا‌ هایلایتر در گوشه داخلی چشم یعنی گوشه ای از پلک که به بینی نزدیک است باعث می‌شود تا چشمان شما بشاش‌تر و جوان‌تر به نظر برسد. برای این کار می‌تواند از یک قلم موی آغشته به ‌هایلایتر پودری یا سایه رنگ روشن استفاده کنید یا با دقت به وسیله‌ هایلایتر مایع آن قسمت را‌ هایلایت کنید.

3- از کرم پودرهای پایه طلایی رنگ استفاده کنید.

اگر بالای پنجاه سال سن دارید، احتمالا پوست شما به قرمزی متمایل شده است. با استفاده از کرم پودرهای با پایه رنگی زرد می‌توانید صورت خود را به تعادل برسانید و پوست جوان‌تری به دست آورید.

4- پیش از فونداسیون از کرم نرم کننده استفاده کنید.

عدم استفاده از کرم نرم کننده پیش از آرایش سبب می‌شود تا بر اثر استفاده از کرم پودر چروک‌هایی روی پوست شما ایجاد شود. خصوصا در قسمت‌های استفاده شده از کانسیلر این خطوط بیشتر به چشم می‌آید و چروک‌های صورت شما نیز بیشتر دیده می‌شود. بنابراین اگر قصد دارید با میکاپ صورت جوان‌تری داشته باشید حتما از کرم مرطوب کننده استفاده نمایید.

5- سایه چشمی‌ متضاد با رنگ چشمان خود انتخاب کنید.

این ‌ترفند باعث می‌شود تا رنگ چشمان شما بیشتر به چشم آید. برای مثال اگر چشم‌های آبی داشته باشید، سایه‌هایی با رنگ‌های قهوه ای، مس، برنز یا قرمز مایل به قهوه ای استفاده نمایید. در مقابل برای چشم‌های قهوه ای سایه‌های با رنگ بنفش و سبز توصیه می‌شود.

6- خط داخلی پلک بالا را بکشید.

برای این که بیدار‌تر و شاداب‌تر به نظر برسید با یک خط چشم یا مداد ضد آب خط داخلی پلک بالا (قسمتی که خیس است) را با یک مداد بکشید. این کار چشمان شما را زیباتر و جوان‌تر می‌کند.

7- از رژهای روشن و برق لب استفاده کنید.

با بالا رفتن سن لب‌ها جمع‌تر می‌شوند بنابراین باید سعی کنید تا لب‌های شما باز‌تر و پهن‌تر به نظر آید. رنگ‌های تیره رژ لب سبب می‌شود تا لب‌های شما کوچکتر به نظر آید در مقابل رژ‌های روشن لب‌های شما را پهن‌تر و جوان‌تر نشان می‌دهد. همچنین قسمت میانی لب پایین را با برق لب شاین‌دار کنید این کار باعث می‌شود تا صورت بشاش‌تر و جوان‌تری داشته باشید.

8- کانسیلر مایع استفاده کنید.

کانسیلر برای پوشاندن عیوب صورت است. استفاده از کانسیلر‌های جامد و پخش کردن آن روی پوست کمی ‌دشوار به نظر می‌رسد. بهتر است از کانسیلر مایع استفاده نمایید تا بتوانید با استفاده از یک براش به راحتی آن را محو کنید. کانسیلرهای جامد معمولا روی پوست چین و چروک ایجاد می‌کنند، اما لایه نازکی از کانسیلر مایه سبب ایجاد چین و چروک‌های ناشی از ضخامت کانسیلر نمی‌شود.

9- اسفنج خیس را از یاد نبرید.

برای پخش کرم پودر روی صورت هیچ ابزاری بهتر از اسفنج خیس عمل نمی‌کند. اسفنج تخم مرغی را خیس کنید و آب آن را بگیرید. مقداری از کرم پودر را پشت دست بریزید و با اسفنج بردارید و روی صورت خود بزنید. حرکت اسفنج باید به حالت ضربه ای باشد. شاید جذب مقداری از کرم پودر به اسفنج شما را مجاب کند که با دست این کار را انجام دهید اما باید بدانید که کار با دست هیچ گاه به خوبی اسفنج نمی‌شود. چرا که اسفنج مانع ایجاد حالت کیکی کرم پودر روی پوست شما خواهد شد.

10- از پودر کمتری استفاده کنید.

هیچ چیز صورت شما را بیشتر از پودرهای آرایشی مانند پنکیک‌ها پیر نمی‌کند. سعی کنید برای صورت خود از لوازمی‌که آب رسانی را به پوستتان افزایش می‌دهد استفاده کنید. لایه پودری بر روی صورت، پوست شما را خشک‌تر و پیرتر نشان می‌دهد.

11- ابروها را نازک نکنید.

ابروهای نازک سن شما را بالا می‌برد. سعی کنید در اصلاح ابروی خود مانع از نازک شدن آن شوید. ابروها را در حد معقول پهن بردارید تا سن شما پایین‌تر نشان داده شود.

12- ابرو‌ها را روشن کنید.

تیره کردن بیش از حد ابروها شما را پیتر نشان می‌دهد. با روشن‌تر کردن ابروها در حد معقول و متعادل صورت شما بازتر و بانشاط‌تر خواهد شد. البته گفتنی است انتخاب رنگ ابرو بیش از هر چیز به رنگ مو و پوست شما بستگی دارد و در مجموع روشن کردن بیش از حد ابرو نیز توصیه نمی‌شود.

13- مژه‌ها را فر کنید.

با گذر زمان و افزایش سن همه چیز حالت افتاده پیدا می‌کند. از پوست صورت گرفته تا موهای ابرو و مژه. بنابراین برای این که جوان‌تر بنظر برسید باید برخلاف جاذبه زمین عمل کنید. پیش از استفاده از ماسکارا یا همان ریمل، با یک فر کننده، مژه‌ها را فر کنید. این کار چشمان شما را جوان‌تر می‌کند.

14- خط چشم قهوه‌ای بزنید.

خط چشم‌های مشکی را کنار بگذارید و از خط چشم قهوه‌ای سوخته استفاده کنید. خط چشم قهوه‌ای سوخته شباهت زیادی به رنگ مشکی آن دارد اما همان یک درجه روشنی کافی است تا چشمان شما شاداب‌تر به نظر برسد. خط چشم را چسبیده به خط مژه و بدون فاصله بکشید و در گوشه خارجی چشم به آن دنباله‌ای رو به بالا دهید.

15- از ریمل بلندکننده مژه استفاده کنید.

ریمل‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام برای هدف خاصی استفاده می‌شوند. اگر هدف شما افزایش نشاط در صورت و در نتیجه جوان‌تر شدن صورتتان است از ریمل‌های بلند کننده استفاده کنید تا مژه‌های بلندتر و چشمان بازتری داشته باشید.

16- هایلایتر استفاده کنید.

هایلایتر‌ها برجستگی‌های صورت را براق می‌کنند. این کار صورت را زیباتر و با نشاط‌تر و جوان‌تر نشان می‌دهد. با این‌ ترفند می‌توانید چند سالی سن خود را پایین‌تر نشان دهید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت