9 نکته در انتخاب رنگ و طرح ناخن عروس

9 نکته در انتخاب رنگ و طرح ناخن عروس

فهرست عناوین

یکی از خدماتی که آرایشگاه برای عروس خانم انجام می‌دهد و بیش از هر چیز با توجه به سلیقه عروس خانم انجام می‌گیرد، کاشت و طراحی ناخن است. در این مقاله کارشناسان بزمینه به ذکر نکاتی پیرامون این موضوع پرداخته‌اند که بهتر است قبل از طراحی ناخن به آن ها توجه کنید.

1- کاشت ناخن یا استفاده از ناخن مصنوعی؟!

یکی از مسائلی که عروس خانم‌‌ها با آن مواجه می‌شوند این است که ناخن بکارند یا ناخن مصنوعی بگذارند. اگر شما نیز از این دسته عروس خانم‌‌ها هستید، باید ببینید که قصد دارید برای همیشه ناخن‌‌های خود را به این شکل نگه دارید یا خیر. کاشت ناخن دائمی‌تر است و می‌توانید هر ماه با یک‌ ترمیم ساده آن را روی ناخن خود داشته باشید اما ناخن مصنوعی به مرور از روی ناخن شما کنده می‌شود. اما دقت کنید که اگر ناخن مصنوعی استفاده میکنید، ناخن‌‌ها با یک چسب محکم به ناخن شما چسبیده باشد و در طول روز کنده نشود. در ضمن اگر ناخن های خودتان بلند و مرتب است و نیازی به استفاده از تیپ یا ناخن مصنوعی نمی‌بینید می‌توانید تنها سوهان کشی کنید و لاک بزنید. البته اگر از لاک ژل استفاده نمایید خیالتان از بابت لب پر شدن لاک یا شکستن ناخنتان راحت خواهد بود.

2- فاصله کاشت ناخن و عروسی زیاد نباشد.

برای کاشت ناخن یا قرار دادن ناخن مصنوعی عجله نکنید. بهتر است ناخن مصنوعی روز قبل از عروسی یا همان روز کار گذاشته شود. برای کاشت نیز زودتر از سه روز قبل این کار را انجام ندهید چرا که رشد ناخن شما باعث می‌شود که قسمت ریشه ناخن شما به چشم آید. شاید گمان کنید که ناخن‌‌های عروس چندان مهم نیست و باید دقیق شد تا بتوان عیب و ایراد آن را دید. اما باید این نکته را در نظر بگیرید ممکن است فیلمبردار از دستان شما فیلمبرداری کند و در فیلم همه ایرادها قابل مشاهده است.

3- طرح ناخن ساده باشد.

شاید بارها شنیده اید که زیبایی در سادگی است. یکی از مواردی که این جمله برای آن کاملا صدق می‌کند طرح ناخن است چرا که طرح‌‌های شلوغ مناسب عروس نیست و با دیدن عکس و فیلم‌‌ها به مرور ممکن است باعث ایجاد دلزدگی شود. البته هیچ چیز مهمتر از سلیقه شما به عنوان عروس نیست، ولی تا حد امکان اصل سادگی را از یاد نبرید.

4- رنگ ناخن ست با اکسسوری یا از رنگهای نود باشد.

برای انتخاب رنگ ناخن می‌توانید از طراحی فرنچ با رنگ پایه ناخن استفاده نمایید یا لاک صدفی بزنید. استفاده از سایر رنگ‌‌ها در صورتی توصیه می‌شود که با رنگ کفش، دسته گل، سنگ تاج یا رژ بتوانید ست کنید. ست بودن رنگ لاک و رنگ رژ یکی از ایده‌‌های خوبی است که عروس خانم‌‌ها استفاده می‌کنند. رنگ‌‌های صورتی، قرمز، زرشکی، کالباسی و ... برای این مورد مناسب هستند.

5- انتخاب فرم ناخن مربعی، گرد یا تیز

انتخاب فرم ناخن به شکل انگشتان دستتان بستگی دارد. باید ببینید که کدام مورد برای انگشتان شما مناسب است. اما بهتر است فرم ناخن‌‌های عروس لطیف باشد. در واقع شکل مربعی و گرد برای عروس خانم‌‌ها مناسب‌تر است. ناخن‌‌های نوک تیز حالت خشنی به دست‌‌ها می‌دهد.

6- اندازه ناخن‌‌ها معقول باشد.

بهتر است ناخن‌‌های عروس نه خیلی بلند باشد که انجام کارها را برای او دشوار شود و نه کوتاه باشد که زیبایی ناخن‌‌ها را کاهش دهد. یک اندازه متوسط برای ناخن‌‌های عروس بهترین انتخاب است چرا که ناخن‌‌های خیلی بلند ظرافت را از بین می‌برد و ناخن‌‌های خیلی کوتاه باعث می‌شود ناخن‌کار را در طراحی ناخن محدود کند. البته باید ببینید خودتان با چه اندازه ای از ناخن راحت هستید و با چه اندازه‌ای انگشتان شما زیباتر می‌شود.

7- کاشت و رنگ ناخن‌‌های پا

اگر کفش‌‌های شما جلو بسته است نیازی به کاشت و لاک زدن ناخن‌‌های پا نیست ولی اگر دوست دارید در روز عروسی ناخن‌‌های پاهایتان را نیز درست کنید بهتر است برای کنترل زمان این کار را روز قبل از عروسی انجام دهید و سعی کنید اندازه ناخن شست پا را زیاد بلند نگیرید تا در کفش راحت باشید. در مقابل اگر کفش عروسی شما جلو باز است ناخن‌‌های خود را متناسب با ناخن‌‌های دست درست کنید. اگر کفش شما رنگیست به هیچ عنوان لاک هم رنگ کفش‌‌ها انتخاب نکنید. یک رنگ نود، صدفی یا طراحی فرنچ انتخاب‌‌های بهتری هستند.

8- لاک ژل یا لاک معمولی!

یکی از دو راهی‌‌های عروس خانم‌‌ها این است که لاک ژل انتخاب کنند یا لاک معمولی. لاک معمولی ارزان‌تر است اما در مقابل نسبت به ژل درخشش کمتری دارد و دیرتر هم خشک می‌شود. لاک ژل لب پر نمی‌شود. از این رو اگر می‌خواهید روی ناخن‌‌های خودتان لاک بزنید و موادی روی ناخن شما نیست بهتر است برای اطمینان بیشتر لاک ژل بزنید تا در طول روز خیالتان راحت‌تر باشد. چرا که لاک ژل سبب ایجاد یک لایه روی ناخن‌‌های شما می‌شود و باعث می‌شود ناخن شما مقاوم‌تر شود و نشکند.

9- چسب ناخن، سوهان و لاک همراه داشته باشید.

اگر‌ ترس شکستن ناخن، کنده شدن ناخن مصنوعی یا لب پر شدن لاک دارید این ابزار را در ماشین عروس همراه داشته باشید تا آرامش خاطر داشته باشید و خیالتان از بابت مشکلات احتمالی راحت باشد.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت