آموزش گریم و آرایش عروس در منزل

آموزش گریم و آرایش عروس در منزل

فهرست عناوین

بعضی از عروس خانم‌ها برای کنترل هزینه‌ها و صرفه جویی در مخارج عروسی ‌‌ترجیح می‌دهند برای فرمالیته، عکس اسپرت، مراسم‌های جانبی عروسی و بعضا خود مراسم عروسی، خودشان دست به کار شوند و در منزل کار میکاپ و شینیون و نصب تاج را انجام دهند. از این رو تیم بزمینه در این مقاله به آموزش میکاپ و گریم عروس در خانه پرداخته است.
اگر شما نیز از جمله عروس خانم‌هایی هستید که ‌‌ترجیح می‌دهید لوازم آرایش مناسب تهیه کنید و در منزل با مهارت خودتان به خودآرایی بپردازید، باید بدانید فونداسیون و پایه آرایش یک عروس بسیار مهم است، چرا که می‌بایست این آرایش مدت زمان زیادی روی صورت شما بدون تغییر بماند. از این رو در تهیه لوازم آرایش دقت کنید. در مقاله راهنمای خرید لوازم آرایش به تفصیل درباره خرید لوازم آرایش پرداخته شده است.

آموزش فونداسیون آرایش و گریم عروس در منزل

در ابتدای کار قبل از شروع آرایش، صورت خود را شستشو دهید و با یک حوله نرم و تمیز خشک کنید. سپس با استفاده از یک پرایمر خوب صورت خود را بپوشانید و چند دقیقه ای اجازه دهید تا پرایمر به اصطلاح روی صورتتان بخوابد و در پوستتان نفوذ کند تا روزنه‌های صورتتان را بپوشاند. بعد از آن با کرم پودری که ماندگاری بالایی داشته باشد و هم رنگ پوستتان باشد، صورتتان را بپوشانید. پس از آن با استفاده از پالت کانتور به کانتورینگ و متعادل سازی صورت خود بپردازید. با استفاده از مقاله آموزش مرحله به مرحله کانتورینگ، با توجه به فرم صورت خود، عمل کانتورینگ صورت و بینی را به صورت درست و کامل انجام دهید. بعد از آن باید با پودر تثبیت کننده روی نقاطی که از کانسیلر استفاده کرده اید را بپوشانید و چند دقیقه ای صبر کنید، سپس با یک براش پودر‌ها را از صورت خود بتکانید.

آموزش گریم و میکاپ ابروی عروس در منزل

در این مرحله می توانید از پودر ابرو، ژل یا مداد ابرو استفاده کنید. اگر بتوانید از مداد ابرو خوب استفاده کنید نسبت به سایر گزینه‌ها، نتیجه طبیعی‌تری را ایجاد می‌کند. می‌توانید با یک مداد ابروی نوک‌تیز، جاهای خالی ابروی خود را پر کنید. دقت کنید که نباید ابروها را یکنواخت رنگ کنید. در قسمت شکستگی و قوس ابرو باید خطوط متراکم‌تری بکشید و در جاهای دیگر خطوط با فاصله ای ایجاد نمایید. سعی کنید با مداد ابرویی نزدیک به رنگ ابروی خود خط‌هایی به شکل تار مو و نازک بکشید.

آموزش گریم و آرایش چشم عروس در منزل

بعد از ابرو سراغ آرایش چشم بروید. در این روش باید سعی کنید تمیز کار کنید، چرا که قبل از آن کرم پودر و کانسیلر استفاده شده است و اگر مقداری سایه روی پوست شما ریخته شود همه چیز به هم می‌ریزد. اگر گمان می‌کنید ممکن است چنین اتفاقی بیفتند، ابتدا آرایش چشم را انجام دهید سپس به استفاده از کرم پودر و عمل کانتورینگ بپردازید.
برای آرایش چشم با یک پرایمر سایه، پشت پلک را پوشش دهید. بعد از گذشت مدت زمان کمی‌ می‌توانید از سایه چشم استفاده نمایید. انتخاب رنگ سایه بستگی به سلیقه خودتان دارد. اگر پلک‌های افتاده‌ای دارید به سمت بالا سایه بزنید. اگر پلک شما برجسته است و دوست دارید چشم‌های خود را کمی ‌از حالت برجستگی درآورید، با یک سایه نود تیره مانند قهوه‌ای تیره، روی پلک را پوشش دهید. اگر می‌خواهید چشم‌های کشیده‌‌تری داشته باشید، سایه زدن را از گوشه خارجی چشم شروع کنید. در مقاله آموزش مرحله به مرحله آرایش چشم با توجه به فرم‌های مختلف چشم، نحوه صحیح میکاپ چشم آموزش داده شده است.
اگر به آرایش خطی علاقمند نیستید، چشمان خود را فقط با سایه گریم کنید و سپس از مژه مصنوعی استفاده نمایید. اما اگر دوست دارید میکاپ غلیظ‌‌تری داشته باشید، با توجه به فرم چشمان خود حتما خط چشم را به درستی بکشید.
اگر چشم‌های گردی دارید سعی کنید خط چشم را کمی‌ خطی‌‌تر به سمت بیرون بکشید و از کشیدن خط چشم‌هایی که وسط پلک پهن‌‌تر می‌شوند، خودداری کنید. اگر چشمان شما کشیده است و دوست دارید کمی ‌درشت‌‌تر و گردتر به نظر برسد، خط چشمی‌ بدون دنباله و پهن بکشید. در صورتی که چشمان شما ریز است، از کشیدن مداد یا خط چشم داخل چشم پرهیز کنید و در مقابل برای ریز‌‌تر شدن چشمان خود می‌توانید داخل چشمان خود خط بکشید. گفتنی است که خط چشم داخل پلک بالایی سبب می‌شود مژه‌ها پر‌‌تر به نظر برسد.
در انتها برای نصب مژه مصنوعی، اگر در نصب مژه مهارت کافی ندارید از نصب مژه‌های تکی خودداری کنید و مژه‌های یک‌سره استفاده نمایید. مژه را خوب چسب بزنید (خصوصا گوشه‌های داخلی و بیرونی مژه) تا از چشم شما جدا نشود.
مرحله آخر آرایش چشم، در این روش از آرایش عروس در خانه، استفاده از ریمل است. با یک ریمل، مژه‌ها را به سمت بالا بکشید تا تارهای مژه‌های خودتان با مژه مصنوعی یکی شود.

گریم و آرایش لب عروس در منزل

مرحله بعدی میکاپ عروس در منزل آرایش لب است. با استفاده از خط لب هم رنگ لب یا هم رنگ با رژ لب خود به گریم لب‌ها بپردازید. قبل از آن با یک پرایمر لب‌ها را پوشش دهید تا ماندگاری رژ لب را به حداکثر برسانید. با استفاده از مقاله آموزش مرحله به مرحله آرایش لب با توجه به فرم لب خود میکاپ لب را با مهارت بیشتری انجام دهید.
بعد از این که آرایش لب را با رژ لب به پایان رساندید، نوبت به رژ گونه می‌رسد. رژ گونه شما بهتر است پر رنگ نباشد و دارای رنگی ملایم، شبیه به رژ لب یا با تناژ قهوه ای باشد. به یاد داشته باشید رژ گونه تنها وظیفه دارد که صورت شما را از بی‌رنگی درآورد، نه اینکه صورت شما را به پالت نقاشی مبدل کند.
در انتهای میکاپ عروس در منزل، توصیه می‌شود اگر مراسم در شب برگزار می‌شود از‌ هایلایتر استفاده نمایید.‌ هایلایتر را برای نقاط برجسته صورت مانند گونه، استخوان بالای ابرو، گوشه‌های داخلی چشم، نوک بینی و نقطه برجسته گونه استفاده کنید.
در پایان برای اطمینان از ماندگاری آرایش خود، با یک اسپری آب معدنی یا اسپری فیکساتور آرایش خود را فیکس کنید.
برای آموزش تصویری، دیدن این ویدئوهای آرایش عروس را هم توصیه می کنیم.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت