ماه عسل در استانبول

ماه عسل در استانبول

فهرست عناوین

یکی از کشورهایی که سالانه به وفور مقصد سفر ایرانیان قرار می‌گیرد کشور‌ ترکیه است. شهر استانبول در کشور‌ ترکیه را می‌توان یکی از پرطرفدار‌ترین مقاصد ایرانیان دانست که بسیاری از عروس و دامادها روزهای ماه عسل خود را در آن جا سپری می‌کنند. در این مقاله کارشناسان بزمینه به بررسی شهر بزرگ استانبول به عنوان یک مقصد ماه عسل پرداخته‌اند.

سفر زمینی به استانبول چگونه است؟

یکی از روش‌هایی که ایرانیان برای سفر به ‌ترکیه انتخاب می‌کنند سفر زمینی است. اگر نمی‌خواهید با وسیله شخصی سفر کنید می‌توانید از پایانه غرب یا پایانه بیهقی سوار اتوبوس‌های استانبول شوید یا از قطار تهران استانبول استفاده کنید. با قطار 70 ساعت راه دارید تا به استانبول برسید اما در عوض می‌توانید از مسیر لذت ببرید.
در مقابل اگر قصد دارید با اتومبیل شخصی به استانبول سفر کنید باید از خودرویی مطمئن استفاده کنید. از آن جا که قصد دارید به عنوان ماه عسل به این سفر بروید و دو نفر هستید باید از سالم بودن اتومبیل مطمئن باشید تا به مشکل برنخورید. در این حالت باید بین یکی از مرزهای بازرگان، رازی و سرو یکی را برای گذر از ایران انتخاب کنید. مرز بازرگان پرطرفدارتر از دو مرز دیگر است که با شهر گوربولاغ ‌ترکیه همسایه است. مرز رازی که نزدیک به شهر خوی ایران و شهر وان استانبول است گزینه بعدی سفر زمینی از ایران است. مرز سومی‌ که می‌توانید برای عبور از ایران انتخاب کنید سرو است که در نزدیکی شهر ارومیه واقع شده است. به صورت زمینی از طریق این سه مرز از تهران تا استانبول حدود 25 تا 30 ساعت راه دارید.
برای این که بتوانید در کشوری جز ایران رانندگی کنید باید برگه جواز رانندگی بین المللی بگیرید که یک سال اعتبار دارد. علاوه بر این باید پلاک خودرو را نیز بین‌المللی کنید.

آیا سفر به استانبول با تور کم هزینه‌تر است؟

اختلاف قیمت تور و سفر شخصی به استانبول چندان قابل ملاحظه نیست. اگر برای اولین بار به استانبول سفر می‌کنید و برای ماه عسل این مقصد را انتخاب کردید برای این که سفر شیرین‌تری داشته باشید و با مشکلی مواجه نشوید از تورهای مسافربری با لیدر فارسی زبان استفاده کنید. تورهای مسافربری از آن جا که از بلیط‌های چارتر استفاده می‌کنند به صرفه‌تر هستند و هتل‌ها نیز از این طریق قیمت پایین‌تری ارائه می‌دهند. اگر بدون تور برای ماه عسل به استانبول سفر کنید باید در آن جا خانه یا هتل اجاره کنید که اگر تسلط کافی به زبان نداشته باشید احتمالا با مشکل مواجه می‌شوید.
علاوه بر این، بنزین و به دنبال آن کرایه تاکسی به شدت گران است. از آن جا که ‌ترانسفر فرودگاهی جزو خدمات تور محسوب می‌شود، با اتوبوس‌های آژانس به هتل خود منتقل می‌شوید. اما اگر بدون تور سفر کنید باید با کرایه‌های گران کنار بیایید، البته آشنایی با مسیر و چگونگی دسترسی به هتلتان نیز مشکلی است که باید با استفاده از نقشه این مشکل را حل کنید.

هتل‌های استانبول برای ماه عسل

استانبول شهر بزرگی است که هدف از سفر به آن گردش داخل شهر است و کمتر کسی کل روز خود را داخل هتل سپری می‌کند. از این رو اغلب هتل‌های استانبول BB هستند یعنی فقط صبحانه و تخت خواب ارائه می‌کنند و خدمات خاصی ندارند. هتل‌های واقع در میدان تقسیم، آکسارای و شیشلی به علت دسترسی خوب پرطرفدارترین هتل‌های گردشگران هستند.
اگر به قصد ماه عسل به استانبول سفر می‌کنید، و دوست دارید اتاق تزئین شده‌ای دریافت کنید چندان به این موضوع دل نبندید زیرا اکثر هتل‌های استانبول به چنین چیزهایی اهمیت نمی‌دهند.

غذاها و رستوران‌های استانبول

غذاهای ‌ترکیه‌ای معمولا با گوشت درست می‌شوند. اسکندر کباب و دنر کباب محبوب‌ترین غذاها بین ایرانیان است. در صورتی که احساس کردید غذاهای ‌ترکیه‌ای با ذائقه شما جور نیست می‌توانید از رستوران‌های ایرانی استفاده کنید. کشور‌ ترکیه به نسبت سایر کشورهایی چون امارات ارزان است اما به علت پایین بودن ارزش پول ایران برای ایرانی‌ها چندان ارزان به حساب نمی‌آید. در واقع شاید ساندویچی با قیمت 15 لیر در نگاه اول ارزان به نظر برسد اما بعد از اینکه سفارش شما آماده شد خواهید دید که ساندویچ دریافتی بسیار کوچک است و اگر شکمو باشید باید سه تا از این ساندویچ‌ها بخورید تا سیر شوید.

خرید لباس در استانبول

پیش‌تر‌ها زمانی که قیمت لیر پایین‌تر بود بازار خرید از استانبول خیلی گرم‌تر بود. اگرچه هنوز هم خرید برندهای ‌ترک از استانبول به صرفه‌تر از ایران است اما نباید تصور خارق‌العاده ای از قیمت‌ها داشته باشید. قیمت ارزان‌ترین تی شرت در فروشگاه ال سی وایکیکی 20 لیر و شلوار جین مردانه 80 لیر است که در سال‌های نه چندان دور قیمتی معادل 18 هزار تومان و 70 هزار تومان داشتند اما اکنون باید مبالغ بالاتری بپردازید.
در بعضی از فروشگاه‌های استانبول برای دریافت کیسه‌های پلاستیکی برای قرار دادن لباس باید جداگانه پول بپردازید بنابراین اگر نیازی ندارید به فروشنده بگویید که کیسه لازم ندارید.
بهترین فروشگا‌های استانبول برای خرید، پاساژ اولویوم که هر سه شنبه با تخفیف‌های زیادی همراه است، کاله سنتر، استار سیتی و سایر آوت‌لت‌ها می‌باشد. مرکز خرید جواهر، مرکز خرید امار در قسمت آسیایی، مرکز خرید فروم و... از جمله پاساژهایی است که می‌توانید به عنوان جاهای گردشی مراجعه کنید ولی انتظار تخفیف نداشته باشید. اگر قصد خرید لباس به صورت عمده را دارید منطقه مرتر پر از عمده‌فروشی است که می‌توانید جینی لباس بخرید.

جاهای دیدنی استانبول

استانبول شهری است که در ماه عسل خود هم می‌توانید از طبیعت آن لذت ببرید هم از مکان‌های تاریخی دیدن کنید. پل بوآز که بخش آسیایی و اروپایی را از هم جدا می‌کند، جزایر پرنس، سواحل دریاهای مرمره و سیاه، تنگه بسفر و.. طبیعت زیبای استانبول را رقم می‌زنند. مسجد ایاصوفیه، قلعه دختر، کاخ تپکاپی، کاخ دلماباغچه و ... نیز از جمله اماکن تاریخی استانبول است که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. با مراجعه به این مکان‌ها عکس‌های فوق‌العاده‌ای از ماه ‌عسل خود به دست خواهید آورد.

تفریحات در استانبول

کشتی‌های تفریحی شامل شام و موسیقی زنده، پارک آبی دلفین، شهربازی اسفانبول (ویالند سابق)، پیاده روی در خیابان استقلال و ... تفریحاتی هستند که در طول ماه عسل خود می‌توانید به آن‌ها بپردازید.

سوغات استانبول

کفش و پوشاک اقلامی ‌است که اغلب به عنوان سوغات از استانبول می‌برند. لوکوم، باقلوا، شکلات، قهوه، چای و دمنوش، راحت‌الحلقوم، ادویه‌جات و غیره نیز مواد خوراکی هستند که به عنوان سوغات از سفر ماه عسل خود می توانید برای خانواده ببرید.
خواندن این مقالات را هم به شما توصیه می کنیم:
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت