دو روش برای ساخت تاج گل عروس با گل‌های طبیعی یا مصنوعی

دو روش برای ساخت تاج گل عروس با گل‌های طبیعی یا مصنوعی

فهرست عناوین

یکی از گزینه‌هایی که عروس خانم‌ها می‌‌توانند برای شینیون روز عروسی خود انتخاب کنند، تاج گل است. همچنین مهمانان عروسی برای زیبایی بیشتر و ساقدوش‌های عروس خانم با توجه به تم مراسم و لباس‌هایشان می توانند از این تاج گل‌ها استفاده کنند. در این مقاله ما در تیم بزمینه دو روش ساده برای ساخت تاج گل طبیعی و مصنوعی ارائه کرده‌ایم.

روش نخست برای تهیه تاج گل عروس

وسایل مورد نیاز: گل‌های طبیعی یا مصنوعی در سایزهای مختلف، نوار گاترین سبز، قیچی، سیم مفتول منعطف و باریک، برگ‌های تزئینی در صورت تمایل.
در این روش به یک سیم مفتول به طول دو سانتی متر بزرگ‌تر از محیط دور سرتان نیاز دارید. در واقع دور سر را در قسمتی که تاج گل قرار می‌‌گیرد اندازه بگیرید. حلقه ای که درست می‌‌شود باید آن اندازه باشد. از آن جا که باید دو سر سیم حلقه درست کنید که با وصل شدن به هم حلقه درست شود اندازه سیم باید دو سه سانتی متر بزرگ‌تر از این اندازه باشد. . اگر طول سیم مفتول‌های در دسترس شما کوچک بودند دو تا از آن‌ها را با چسب گاترین به هم بچسبانید یا آن‌ها را از قسمت سر دور یکدیگر بپیچید تا به یک سیم بزرگ‌تر دست پیدا کنید.. هم‌چنین ضخامت سیم باید به شکلی باشد که به اندازه کافی منعطف باشد ولی اگر خیلی نازک بود با یک سیم دیگر دور آن بپیچید که مقاومت کافی را برای تحمل گل‌ها و برگ‌ها داشته باشد یک نوار چسب سبز رنگ (نوارگاترین سبز) بردارید و کل سیم مفتول را با چسب بپوشانید. دو سر سیم مفتول را خم کنید و یکی از سرهای سیم مفتول را با چسب ببندید تا به شکل حلقه کوچکی درآید. سر دیگر سیم مفتول را به شکل خم نگه دارد و به صورت قلاب درون حلقه ایجاد شده در سر دیگر سیم بیندازید. حال باید گل‌ها را روی حلقه مفتولی که با نوار چسب گاترین درآمده بچسبانید. از گل‌های کوچک و بزرگ استفاده کنید تا تاج زیباتری به دست آید. گل‌ها را به صورت یکی در میان کوچک و بزرگ از پهلو بچسبانید. کافی است ساقه گل‌ها را به شکلی کوتاه کنید که یکی دو سانت ساقه در پایین گل بماند و آن را با نوار چسب سبز رنگ از قسمت ساقه به مفتول بچسبانید. این کار را تا جایی ادامه دهید که کل مفتول از گل پوشیده شود. در پایان به یک حلقه گل زیبا می‌‌رسید که می‌‌توانید از آن در فرمالیته، مراسم حنابندان یا پاتختی، نامزدی و عکس‌های اسپرت استفاده کنید.

روش دوم

لوازم مورد نیاز: گل‌های طبیعی یا مصنوعی در سایزهای مختلف، ربان به رنگ سبز و رنگ دلخواه، قیچی، سیم مفتول منعطف و باریک با متراژ کافی، برگ‌های تزئینی.
در این روش حلقه گل اندازه ثابتی ندارد و تا حدی می‌‌توان اندازه آن را تغییر داد. به این شکل که سیم را باید به شکل گرد درآورید و دو سر آن حلقه ای درست کنید و دو حلقه را این بار به هم وصل نکنید بلکه هر دو حلقه را با پیچیدن سیم ببندید.
اگر سیمی‌‌ که برای درست کردن حلقه استفاده می‌‌کنید ضعیف است و نیاز دارید که به عنوان پایه گل‌ها آن را قوی کنید از یک سیم دیگر استفاده کنید و به صورت چند لایه یا یک لایه دور حلقه بپیچید تا حلقه محکم‌تری داشته باشید. سپس در صورت تمایل می‌‌توانید با ربان نیم سانتی سبز رنگ دور حلقه بپیچید و انتهای آن را با چسب به حلقه بچسبانید تا در صورتی که لابلای گل‌ها حلقه مشخص شد رنگ سبز دیده شود.
در این روش برای وصل کردن گل‌ها به حلقه پایه نیازی به نوار چسب ندارید. کافی است با سیم، ساقه‌های چند برگ را با پیچیدن سیم به هم وصل کنید و ساقه گل‌های ریز و درشت را نیز به صورت بالا پایین به یکدیگر متصل کنید.
پس از این مرحله باید از یک نخ نامرئی استفاده کنید. نخ نامرئی را دور ابتدای حلقه بپیچید و سپس با پیچیدن آن دور ساقه گل‌ها و برگ‌ها، آن‌ها را محکم به حلقه وصل کنید.
این کار را تا جایی ادامه دهید که گل‌ها بدون فاصله یکی پس از دیگری در کنار هم قرار گرفته باشند. اضافه ساقه‌ها را که قبلا با سیم پیچیده اید دور حلقه بپیچید و با نخ نامرئی آن را محکم کنید.
در نهایت به یک تل گل می‌‌رسید که می‌‌توانید با حلقه‌های کوچکی که در ابتدا در دو سر تل درست کرده اید ربان وصل کنید و در پشت سر ربان را ببندید و حلقه گل را محکم کنید. در انتخاب رنگ ربان دقت کنید که با رنگ گل‌ها و تم مراسم یا لباس و آرایشتان هم‌خوانی داشته باشد.
برای مشاهده ویدئوهای آموزشی تهیه تاج گل عروس و مچبند گل به قسمت ویدئوهای بزمینه مراجعه کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت