14 نکته کلیدی که آتلیه‌های عروسی باید حتما مد نظر قرار دهند.

14 نکته کلیدی که آتلیه‌های عروسی باید حتما مد نظر قرار دهند.

فهرست عناوین

شاید برگزاری مراسم عروسی برای مشاغل مرتبط با عروسی، به تعداد زیادی در ماه و سال اتفاق بیفتد اما این شب برای عروس و داماد، تکرار نخواهد شد و به همین دلیل حساسیت کار این کسب و کارها، بالا است. یکی از این مشاغل مهم، آتلیه‌های عکاسی هستند که تیم بزمینه در این مقاله نکاتی پیرامون عکاسی بهتر مراسم عروسی را بیان کرده است تا آتلیه‌های عکاسی و عروس و دامادها بتوانند برای پیشبرد بهتر امور عکاسی از مراسم خود، از آنها بهره گیرند.

1-    یک لیست تهیه کنید.

پیش از مراسم با در نظر گرفتن سن و سال و موقعیت اجتماعی عروس و داماد، همچنین زمان در اختیار و لوکیشن عکاسی و امکانات موجود، لیستی از کارهایی که باید انجام بگیرد تهیه کنید. از عروس و داماد بپرسید که چه خواسته‌های مهمی ‌از شما دارند و در عروسی دوست دارند با چه کسانی عکس داشته باشند. لیست را به طور کامل چک کنید تا بتوانید همه کارها را به خوبی انجام دهید، زیرا تهیه یک لیست به تنهایی کافی نیست.
2-    یکی از اقوام عروس و داماد را به عنوان هماهنگ‌کننده انتخاب کنید.
در روز عروسی خانواده درجه یک، پر از استرس هستند و اقوام دور و نزدیک مدام در رفت و آمدند. یک نفر را به عنوان نماینده عروس و داماد انتخاب کنید تا بتوانید به کمک او مهمانان را بشناسید و بدانید کدام یک از آن‌ها برای عروس و داماد مهم‌تر هستند و باید در فیلمبرداری و عکاسی حضور داشته باشند. پدربزرگ‌ها، مادر بزرگ‌ها، پدرها و مادرهای عروس و داماد که معمولا خیلی به پیست رقص نمی‌آیند را شناسایی کنید و لحظات حضور آن‌ها را که برای عروس و داماد مهمتر است، ثبت کنید.

3-    به لوکیشن‌های مختلف سر بزنید.

پیش از روز عکاسی، لوکیشن‌های مختلفی را بازدید کنید و با توجه به روحیات عروس و داماد لوکیشن را انتخاب کنید. اگر پیش از عروسی به محل عکاسی آشنایی داشته باشید می‌توانید در ذهن خود ژست‌های مناسب آن جا را ثبت کنید و نحوه تابش نور و ژستهای زیبای عکاسی و سایر موارد را در نظر بگیرید.

4-    آمادگی کامل داشته باشید.

تجهیزات خود را به خوبی آماده کنید. مطمئن شوید باتری شارژ دارد و حافظه دوربین خالی است. اگر به باتری و حافظه دوربین اطمینان ندارید، یک زاپاس به همراه داشته باشید. هیچ چیز بدتر از تمام شدن باتری دوربین یا حافظه در لحظات مهم عروسی نیست.

5-    به عروس و داماد احساس منحصر به فرد بودن بدهید.

از عروس و داماد نظر بپرسید و خواسته آن‌ها را جویا شوید. اجازه دهید که بدانند شما سری کار نیستید و برای سلایق گوناگون کارهای مختلفی ارائه می‌دهید. برای آن‌ها نحوه کار خود را توضیح دهید و بگویید که رضایت آن‌ها اولویت کار شماست. برای آشنایی بیشتر با سبکهای مختلف عکاسی، خواندن این مقاله را به عروس و دامادهای خود پیشنهاد دهید.
6-    از جزئیات عکاسی کنید.
کفش عروس خانم، دسته گل، حلقه‌ها و... همگی چیزهایی هستند که برای عروس و داماد مهم هستند و دوست دارند به عنوان یادگاری، عکس آن‌ها را داشته باشند. برای جلب رضایت آن‌ها عکاسی از این اکسسوری‌ها را فراموش نکنید.

7-    برای عکاسی از دو دوربین استفاده کنید.

اگر می‌خواهید یک کار بدون نقص ارائه دهید دو دوربین با لنزهای مختلف به مراسم ببرید. یکی برای عکاسی از نزدیک و یکی برای عکاسی از سوژه‌هایی که با فاصله قرار دارند.

8-    دو عکاس به مراسم ببرید.

در صورتی که امکان پذیر بود دو عکاس به مراسم ببرید. اگر شما تنها عکاس مجلس باشید استرس و فشار کار روی شما زیاد خواهد بود و امکان از دست رفتن سوژه بالا می‌رود. چرا که مدام باید در حال رفت و آمد باشید. حال آن که اگر یک عکاس دیگر پشتیبانی کند شما در کنار عروس و داماد سوژه‌های اصلی و نفر دیگر سوژه‌های فرعی را عهده‌دار خواهد بود.
9-    پررنگ باشید اما مزاحم نباشید.
شما به عنوان عکاس یا فیلمبردار مجلس می‌توانید یک جاهایی کارگردانی کنید. برای مثال، نحوه ورود عروس و داماد یا نحوه ورود به پیست رقص را طراحی کنید. حضور پررنگ شما می‌تواند یک دلگرمی‌ برای عروس و داماد باشد. به این معنا که به خوبی در حال انجام وظیفه هستید اما اگر کارگردانی‌های شما زیاد شود ممکن است مزاحم روند اصلی مراسم شوید. در این راستا باهوش عمل کنید.

بهترین آتلیه های عکاسی عروسی


10-    فیلم و عکس‌ها را به مراسم برسانید.
یکی از محاسن عکاسی دیجیتال این است که می‌توانید با انتقال رم دوربین به سرعت عکس‌ها را آماده نمایش کنید. اگر عروس و داماد کلیپ پروجکشن دارند، می‌توانید در ادامه یا اواسط آن تصاویر مهمانان در شب عروسی را قرار دهید و آن‌ها را شگفت‌زده کنید.

11-    حواستان به بک گراند باشد.

در مراسم عروسی پیدا کردن یک بک گراند خوب دشوار است. چرا که همیشه و همه جا مهمانان در رفت و آمدند و شما برای عکاسی از سوژه خاصی به سختی می‌توانید بک گراند خوبی پیدا کنید. می‌توانید با تنظیم دوربین و لنز در حالت پرتره، عکاسی کنید تا پس زمینه تار شود و سوژه اصلی در عکس دیده شود.
12-    عکس‌های اشتباه را پاک نکنید.
یکی از اشتباهات عکاسان این است که به محض آن که متوجه کوچک‌ترین اشتباهی در عکاسی می‌شوند عکس را به سرعت پاک می‌کنند. اگر عکس جالبی گرفتید که در آن اشتباهی مرتکب شده بودید عکس را نگه دارید، شاید بعدا بتوانید با کراپ کردن یا فتوشاپ اشتباهتان را درست کنید و عکس خوبی به دست آورید.

13-    عکس‌های پشت هم بگیرید.

می توانید در عکاسی دسته جمعی در مراسم عروسی، دوربین خود را روی continuous shooting mode  قرار دهید تا در طی چند لحظه چندین عکس بگیرد. تا بالاخره در عکسی خاص همه افراد در حالت مناسبی باشند.

14-    عروس و داماد را اذیت نکنید.

عکاسی و فیلمبرداری عروسی جزئی از مراسم شاد عروس و داماد است که نباید باعث آزار و اذیت آن‌ها شود. بعضی از آتلیه استرس زیادی به عروس و داماد وارد می‌کنند. سعی کنید خنده را بر لب‌های عروس و داماد بیاورید و استرس را از آن‌ها دور کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت