13 مدل دسر شیک و خوشمزه برای جشن ها

13 مدل دسر شیک و خوشمزه برای جشن ها

فهرست عناوین

پای ثابت جشنها و مهمانی ها دسر است! خانمهای جوان معمولا علاقه زیادی به درست کردن مدلهای مختلف دسر در مهمانی ها دارند. در این مقاله چند مدل دسر شیک و خوشمزه مناسب مهمانی های تولد، نامزدی و دورهمی ها را می بینیم و با طرز تهیه آنها آشنا می شویم. 

1. موس شکلاتی

برای تهیه موس شکلاتی که یکی از لذیذترین دسرهای دنیا است، به این مواد نیاز دارید. شیر، تخم مرغ، خامه فرم گرفته، شکلات تخته ای، شکر، پودر ژلاتین، وانیل و کاکائو

زرده ها را با شکر و وانیل بزنید تا فرمی کشدار پیدا کند. پودر ژلاتین را هم از روش بن ماری آماده کنید. سپس شکلات تخته ای را به شیر اضافه کنید و حرارت را روشن کنید. زرده ها را کم کم اضافه کنید و پس از حدود 2 دقیقه هم زدن، شعله را خاموش کنید. وقتی مواد خنک شد، ژلاتین مایع را اضافه کنید. خامه زده شده و سفیده زده شده را هم اضافه کنید و هم بزنید. اگر غلظت موادتان مناسب است کار شما تمام شده و می توانید دسر را برای خنک شدن در یخچال بگذارید.

دسر موس شکلاتی برای جشن عروسی، نامزدی، تولد، سالگرد ازدواج و بی بی شاور و مهمانی های دور همی مثل پاگشا و شب یلدا و ... گزینه ای مناسب است. 

2. پودینگ نسکافه 

پودینگ ها و کاستاردها از نظر ظاهری خیلی به هم شبیهند. برای تهیه پودینگ نسکافه به شیر، خامه، نشاسته ذرت، وانیل و شکر و نسکافه نیاز دارید. این دسر بسیار ساده و خوشمزه است. برای سرو بهتر است ظرفهای تکنفره را از قبل آماده کنید. مواد خشک را با هم مخلوط کنید و سپس شیر را اضافه کرده و 20 دقیقه آرام آرام روی شعله گاز هم بزنید. سپس در ظرف سرو کشیده و بگذارید خنک شود. این دسر برای همه جشنها مخصوصا جشن تولد، بی بی شاور و جشن فارغ التحصیلی توصیه می شود.

3. پاناکوتا زعفرانی، یک دسر لاکچری!

برای تهیه این دسر شما به شیر، شکر، خامه، پودر ژلاتین و زعفران نیاز دارید. برای تهیه پاناکوتا زعفرانی برای 4 نفر، یک و نیم پیمانه شیر را با یک بسته خامه و 4 قاشق شکر و 2 قاشق پودر ژلاتین مخلوط کنید. شیر نباید خیلی سرد باشد. سپس مواد را روی شعله گاز هم بزنید تا خامه بپزد. زعفران آب شده را اضافه کنید و سپس مواد را در ظرف مخصوص بریزید. حداقل 12 ساعت در یخچال بگذارید. دسرهای زعفرانی برای جشن عروسی و نامزدی و جشن تولد بزرگسالان و مهمانی های خانوادگی توصیه می شود.

4. ژله در طالبی، یک دسر خوشمزه و جوان پسند!

برای تهیه ژله در طالبی، یک حفره کوچک بالای طالبی ایجاد کنید. سپس با کمک قاشق، تخم طالبی را خارج کنید. ژله آماده شده را درون طالبی بریزید و آن را در یخچال قرار دهید. سعی کنید ژله را غلیظ درست کنید تا ریسک خراب شدن دسر کم شود. طالبی را ببرید و سرو کنید. بچه ها و جوانها از این دسر استقبال می کنند. این دسر مناسب جشن تولد کودکان، مهمانی های خانوادگی و جشنهای سنتی مانند شب یلدا است.

5. بستنی سرخ شده، یک دسر هیجان انگیز!

این دسر برای مهمانی های خاص مانند جشن هالوین یا دورهمی های خانوادگی و دوستانه توصیه می شود. برای تهیه بستنی سرخ شده، به سفیده تخم مرغ، کورن فلکس، پودر نارگیل، دارچین  و روغن نیاز دارید. بستنی را با قاشق اسکوپ گرد کنید و در فریزر بگذارید. سپس اسکوپها را در سفیده تخم مرغ انداخته و به کورن فلکس و پودر نارگیل و دارچین آغشته کنید و دوباره در فریزر قرار دهید. روغن را داغ کنید و اسکوپها را چند ثانیه در روغن داغ سرخ کنید. این دسر باید سریع سرو شود و مناسب مهمانی های بزرگ نیست. 

6. چیزکیک شکلاتی، یک دسر همه پسند!

برای تهیه چیز کیک روشهای زیادی وجود دارد که ما ساده ترین روش را انتخاب کرده ایم. به این منظور شما به بیسکویت پتی بور، شکلات تخته ای، پنیر خامه ای، خامه فرم گرفته، پودر ژلاتین، کره و اسمارتیز نیاز دارید. 

بیسکوییت رو پودر کنید و با کره آب شده مخلوط کنید. کف قالب مافین یک تکه نایلون فریزر پهن کنید و به اندازه یک قاشق از موادتان روی آن پهن کنید و با قاشق فشار دهید. قالب را در فریزر قرار دهید. پنیر خامه ای و خامه فرم گرفته را با همزن بزنید. شکلات تخته ای آب شده را به آن اضافه کنید و باز هم با همزن هم بزنید. در آخر 2 قاشق پودر ژلاتین را در آب سرد با روش بن ماری حل کنید و به مخلوط اضافه کنید. از این مواد بر روی بیسکوییت ها اضافه کنید و اجازه دهید چند ساعتی در یخچال بماند. در آخر با اسمارتیز آن را تزیین کنید.

این دسر برای تولد کودکان و بزرگسالان و جشنهای مختلف به مناسبت سالگرد ازدواج و یا فارغ التحصیلی مناسب است. 

7.رولت رنگینک 

این دسر خاورمیانه ای در ماه رمضان طرفداران زیادی دارد. برای تهیه آن به خرما، هل، پودر دارچین، آرد، گردو و کره نیاز دارید.

پوست و هسته خرما را بگیرید. آرد را تفت دهید و وقتی قهوه ای رنگ شد کره آب شده را اضافه کنید. کمی هل آسیاب هم اضافه کنید و هم بزنید. سپس شعله را خاموش کنید. خرما و پودر دارچین و پودر کاکائو را اضافه کنید. کف سینی کیسه فریزر پهن کنید و مواد را روی آن پهن کنید. در وسط مواد گردو قرار داده و آن را با کمک کیسه رول کنید. سپس در یخچال قرار دهید. در موقع سرو رولت را برش زده و با پودر کاکائو تزیین کنید. این دسر برای مراسم افطاری بسیار مناسب است. 

8. شله زرد، دسر اصیل ایرانی! 

این دسر خوشمزه را می توانید از مادرها و مادربزرگها به بهترین نحو یاد بگیرید. در مهمانی هایی که بزرگترها در آن حضور دارند مانند سالگرد ازدواج پدر و مادرتان یا تولد مادربزرگتان یا مراسم افطار این دسر خوشمزه را با زعفران مفصل درست کنید و در ظرف های تک نفره ریخته و در یخچال قرار دهید. با گل محمدی و دارچین تزیین کنید و سرو کنید.

9. دسر شیر عسلی، یک دسر مدرن و خوشمزه!

این مواد را لازم دارید: یک قوطی شیرعسلی غلیظ، خامه صبحانه، شیر، کاکائو یا نسکافه، پودر ژلاتین

ابتدا پودر ژلاتین را در آب سرد بریزید و با روش بن ماری آماده کنید. شیر را در قابلمه روی گاز قرار دهید و شیر عسلی و خامه را اضافه کرده و هم بزنید. سپس بگذارید به دمای محیط برسد. ژلاتین را در این مرحله اضافه کنید. در این مرحله مخلوط را به 3 قسمت تقسیم کنید. به یک قسمت پودر کاکائو اضافه کنید و به یک قسمت پودر نسکافه. یک لایه را در ظروف سرو بریزید و در یخچال بگذارید تا ببندد. سپس لایه بعدی را اضافه کنید و نهایتا لایه آخر را. به این ترتیب یک دسر سه رنگ خوشمزه خواهید داشت. دسر شیر عسلی برای جشنهای تولد و نامزدی و بله برون بسیار مناسب است. 

10. ژله بستنی، ساده ترین دسر!

این دسر ساده طرفداران زیادی هم دارد. شما می توانید با کمی سلیقه زیباترین ژله بستنی را به مهمانان خود ارائه دهید. به عنوان مثال ژله آماده را در لیوان های مورب در یخچال قرار دهید تا لایه های رنگی زیبا خلق کنید. در آخر با بستنی و توت فرنگی آن را تزیین کنید. برای تولدها و مهمانی ها و حتی عروسی و نامزدی هم می توانید این دسر را در لیست پذیرایی خود قرار دهید.

11. چیز کرم انبه، دسر خوش عطر!

اگر فصل انبه است حتما در دسرهای خود این میوه خوش عطر را قرار دهید. مواد لازم شما عبارتند از : پنیر ماسکارپونه، دو عدد انبه، خامه، شکر، پودر ژلاتین

پودر ژلاتین را به روش بن ماری حل کنید و بگذارید خنک شود. انبه را کاملا له کنید و خامه و شکر به آن اضافه کنید و با همزن به هم بزنید. پنیر و مایع ژلاتین را هم اضافه کنید و هم بزنید. در قالبهای تک نفره یا یک قالب بزرگ بریزید و بگذارید در یخچال تا دسر ببندد. این کرم خوشمزه برای تولد، جشن بله برون، مهمانی های دورهمی و سالگرد ازدواج گزینه ای مناسب است.

12. سالاد میوه، ساده ترین و سالم ترین دسر!

این دسر سریع و خوشمزه می تواند در کنار سایر دسرها مکمل میز پذیرایی شما باشد. میوه های مختلف مانند کیوی و سیب و توت فرنگی را خرد کنید و انگور بی هسته را دانه دانه کنید. اگر فصل انگور نیست می توانید از انار دانه شده استفاده کنید. مواد خرد شده را در کمپوت آلوئه ورا بریزید. می توانید یک کمپوت آناناس هم به سالاد میوه اضافه کنید، البته آناناس را به اندازه تکه های سایر میوه ها خرد کنید. نکته جالب این است که سیب بریده شده در آب کمپوت به هیچ عنوان تیره نمی شود. 

13. تیرامیسو، دسری ایتالیایی!

اگر لیدی فینگر از بازار تهیه کرده اید حتما این دسر خوشمزه را درست کنید. این دسر خوشمزه دو دستور پخت دارد. یک دستور با تخم مرغ است و دستور دیگر با خامه. در اینجا ما دستور تهیه تیرامیسو همراه با تخم مرغ را آورده ایم. مواد لازم برای تهیه این دسر ایتالیایی عبارتند از: شیرینی لیدی فینگر، تخم مرغ، پنیر ماسکارپونه، شکر، پودر کاکائو، نسکافه یا قهوه اسپرسو آماده‌شده

قهوه یا نسکافه را به اندازه یک لیوان پر آماده کنید و بگذارید سرد شود. سفیده تخم مرغها را بزنید تا کف کند. زرده را با شکر بزنید تا کرم رنگ شود. پنیر ماسکارپونه و سفیده را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید. بیسکوییتهای لیدی فینگر را با قهوه نمدار کنید و کف ظرف بچینید. از مخلوط آماده شده روی آن بریزید و شکلات رنده شده روی مواد بپاشید. دوباره یک لایه بیسکوییت نمدار با قهوه روی آن بگذارید و مراحل را تکرار کنید. لایه آخر شما شکلات رنده شده و پودر کاکائو  است. تیرامیسو باید یک شب در یخچال بماند تا کاملا آماده شود. این دسر برای جشن عقد و نامزدی، جشن عروسی، جشن فارغ التحصیلی و جشن بی بی شاور مناسب است. 

دستور پخت تمامی این دسرها را می توانید با جستجو در اینترنت به صورت جزیی تر به دست آورید. هدف ما آشنا کردن شما با دسرهای مختلف برای جشنهای مختلف بود و در نهایت امیدواریم جشنی شاد و خوشمزه داشته باشید و توصیه می کنیم برای انتخاب منوی شام مهمانی مقاله منوهای پیشنهادی تولد را در بزمینه بخوانید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت