12 راه برای کاهش هزینه های تولد کودک

12 راه برای کاهش هزینه های تولد کودک

فهرست عناوین

تولد فرزندان از مهمترین روزهای زندگی هر پدر و مادر است و هر سال از حداقل یک ماه قبل از رسیدن روز تولد، در حال برنامه ریزی برای برگزاری جشن تولد و خرید هدیه هستند. یک جشن تولد شاد و به یادماندنی لزوما یک جشن پر هزینه نیست. کودکان دیدگاهی متفاوت با بزرگسالان دارند و گاهی با کمتر خرج کردن می توان تولدی شادتر برگزار کرد. پس در ادامه با بزمینه همراه باشید و راه های برگزاری تولدی کم هزینه را بخوانید.

1. تولد در خانه

سالن های تولد و اتاقهای جشن مطمئنا راحتترین محل برای برگزاری جشن تولد هستند. زیرا میز و صندلی ها و بادکنک آرایی را فراهم می کنند و در صورت پرداخت اضافی، کیک و دی جی کودک و حتی پذیرایی و نوشیدنی را متقبل می شوند. ولی همه اینها در ازای پرداخت وجهی نه چندان پایین است. هزینه های اتاق تولد در تهران معمولا از نفری صد هزار تومان شروع می شود (این مبلغ کیک و دیجی را شامل نمی شود) پس برای کاهش هزینه های جشن تولد اولین قدم، آماده کردن منزل خودتان یا پدربزرگ و مادربزرگ است! هر چند بریز و بپاش تولد کودکان معمولا زیاد است ولی می توان با جمع کردن فرشها و ظروف دکوری و تغییر دکوراسیون، خانه را چند ساعتی به پیست رقص کودکان و محل شادی و بازی تبدیل کرد. البته قبل از این تصمیم با همسایگان خود حتما صحبت کنید. چون بدترین کابوس هر فردی می تواند داد و هوار همسایه ها در مقابل مهمانان جشن باشد.  

اگر مبل و صندلی به اندازه کافی ندارید، کرایه کنید. حتی می توانید میز و صندلی کوچک برای بچه های کوچکتر کرایه کنید. 

2. کیک خانگی!

خاطره سازی مهمترین کاریست که هر پدر و مادری در طول روز برای کودکش انجام می دهد. تصور کنید فرزندتان در فرایند پختن کیک تولدش مشارکت داشته باشد و تخم مرغها را هم بزند! مطمئنا روز بعد با افتخار برای همه دوستانش تعریف می کند که کیک را او پخته و این خاطره زیبا تا ابد برای او باقی می ماند. اگر فر مناسب ندارید یا می خواهید حتما کیک را از بیرون تهیه کنید، بهتر است کیک فوندانت سفارش ندهید زیرا به نسبت هزینه بالاتری دارند.

3. ساعت طلایی 3 تا 7

تولد کودکان بهتر است با صرف شام همراه نباشد. زیرا برای خوردن غذا بچه ها به کمک نیاز دارند و ممکن است لباس خود را کثیف کنند و از اتفاقات پیش آمده در حین غذا خوردن ناراحت شوند. ساعت 3 تا 7 معمولا بچه ها سرشار از انرژی هستند و جشن را می توان با شکلات و شیرینی و میوه و پف فیل برگزار کرد.

4. بادکنک آرایی یاد بگیرید!

ویدئوهای آموزشی بادکنک آرایی را ببینید و تمرین را شروع کنید. مطمئنا نتیجه کار پرفکت نیست ولی شاید برای تولد بچه های کوچک نیازی به طراحی دقیق دکوراسیون نباشد. کف خانه را پر از بادکنک کنید و تعدادی بادکنک هلیومی را به سقف بچسبانید. اگر سلیقه ای در زمینه بادکنک آرایی ندارید کاغذ کشی را امتحان کنید. این کاغذها در رنگهای شاد و متنوعی موجود هستند و می توانند جشن شما را زیبا کنند.

5. دو تا یکی!

اگر دو فرزند دارید که تولدشان نزدیک به هم است یا اگر تولد فرزند شما با همکلاسیش در یک ماه است، هر دو تولد را در یک روز جشن بگیرید. مطمئنا در هزینه ها صرفه جویی می شود. 

6. خرید عمده

بهترین کار برای سرو کیک و پذیرایی در روز تولد، استفاده از ظروف یکبار مصرف است. مخصوصا اینکه این ظروف در طرح های متنوع موجود هستند و می توانند با تم انتخابی جشن هماهنگ باشند. ولی برای خرید ظروف یکبار مصرف تولد و لوازم دکوراسیون بهتر است از عمده فروشی ها خرید کنید. یک بسته 50 تایی بادکنک خیلی به صرفه تر از خرید 10 بسته 5 تایی از سوپرمارکت است.

7.گیفت یا هدایای ساختنی

معمولا میزبان هدیه کوچکی به رسم یادبود به مهمانان تولد اهدا می کند. ولی خرید 20 هدیه کوچک گاهی هزینه سنگینی تحمیل می کند. پس بهتر است با کمک بچه ها کاردستی درست کنید و به خودشان هدیه دهید. مثلا ماسک صورت حیوانات را پرینت بگیرید و از بچه ها بخواهید دور تا دور آن را ببرند و کش را به گوشه های آن گره بزنند. این هدیه بامزه چون دسترنج خودشان هست ارزشی بالا برای کودکان دارد. 

8. از آشنایان کمک بگیرید.

نمایش عروسکی و یا تنپوش ایده ای جالب برای سرگرمی تولد کودکان است. ولی هزینه استخدام دلقک، پرنسس و شعبه باز برای جشن معمولا از پانصد هزار تومان به بالا است. از عمو و دایی و خاله کودکان کمک بخواهید. آنها بهتر از هر کسی با روحیات کودک شما آشنا هستند و بیشتر از هر کسی او را دوست دارند. آنها می توانند برای سرگرمی جشن به شما کمک کنند.

9.برنامه ریزی به موقع

کارهای دقیقه نودی معمولا گرانتر تمام می شوند. اگر با دکوراسیون جشن تماس بگیرید و بگویید برای فردا سفارش دارم مطمئنا شرایط تخفیف و چانه زنی را از خود صلب می کنید. پس برنامه ریزی را از یکماه قبل شروع کنید و حتما چک لیست بزمینه را نگاهی بیندازید تا کارها از قلم نیفتند.

10. کارت دعوت آنلاین 

برای دعوت از دوستان فرزندتان روشهای آنلاین را امتحان کنید. با استفاده از کارت دعوت آنلاین، مهمانان برای شما پاسخ به دعوت ارسال می کنند و در اینصورت تعداد دقیق مهمانها را از قبل می دانید و نیازی نیست برای 30 نفر تدارک ببینید درحالیکه فقط 20 نفر به جشن شما می آیند.

11. سرگرمی های رایگان!

صندلی بازی، مجسمه شدن با توقف آهنگ، بادکنک چرخاندن به همراه موسیقی، لب زدن با آهنگ و بازی هایی از این دست همگی باعث شادی و هیجان بچه ها می شوند. فقط دقت کنید برنده و بازنده در بازی انتخاب نکنید چون گریه و ناراحتی بازنده جشن را خراب می کند.

12. تولد در حیاط، پارک یا زمین فوتبال!

اگر صاحبخانه اجازه برگزاری جشن تولد را به شما نمی دهد یا همسایه ها همکاری نمی کنند، در فصل بهار و تابستان می توانید به جشنی در دل طبیعت در بوستانهای بزرگ فکر کنید. همچنین برای پسربچه ها می توانید با مکانهایی که به صورت ساعتی زمین فوتبال کرایه می دهند مذاکره کنید و با هزینه پایینی محل برگزاری جشن را کرایه کنید. برای نوجوانها هم می توانید در زمینهای پینت بال یا اسکیپ روم ها جشن را برگزار کنید. 

بزمینه بهترینها را برای شما آرزو دارد. برای مشاهده کیک های تولد خاص این قسمت را ببینید. برای مطالعه مقاله بادکنک آرایی ساده برای تولد اینجا کلیک کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت