لباس‌‌های مناسب خانواده درجه یک در مراسم عروسی

لباس‌‌های مناسب خانواده درجه یک در مراسم عروسی

فهرست عناوین

یکی از دغدغه‌‌های همیشگی خانم‌‌ها برای مهمانی‌‌ها و جشن‌‌ها این است که چه لباسی بپوشند. حال در نظر بگیرید که بنا به انتخاب لباس برای عروسی یکی از نزدیکان باشد. این دغدغه به یکی از مهم‌ترین مسائل آن روز‌‌های شخص تبدیل میشود. ما در بزمینه برای هر یک از اعضای خانواده متناسب با سن و فرهنگ ایرانی لباس‌‌هایی پیشنهاد داده‎ایم که شما میتوانید متناسب با سلیقه و فرهنگ خانوادگی خود تصمیم به انتخاب یا عدم انتخاب آن بگیرید.

لباس مناسب برای مادر عروس و مادر داماد

در عروسی‌‌ها معمولا چشم‌‌ها به دنبال مادر عروس و مادر داماد می‌گردد، بنابراین پوشش مناسب مادر داماد و مادر عروس روی نظر دیگران بسیار موثر است. فرهنگ اقوام گوناگون متفاوت است ولی معمولا برای خانم‌‌های مسن‌تر لباس‌‌های بلند و پوشیده‌تر مناسب‌تر است. اگر مادر داماد و مادر عروس سن و سال بالایی داشته باشند، ترجیحا لباس‌‌های آستین‌دار و بلند علاوه بر این که به آن‌‌ها وقار می‌دهد سبب می‌شود زیباتر به نظر برسند. کت و دامن نیز برای مادربزرگ‌‌ها و مادران مسن یکی از انتخاب‌‌های شایسته می‌باشد.
لباس‌‌های کوتاه و لباس‌‌های با یقه خیلی باز به مادر داماد و عروس توصیه نمی‌شود. علاوه بر این، لباس‌‌های با رنگ سورمه ای، سبز، مشکی، توسی، طلایی، زرشکی، بنفش تیره و ... بیش از رنگ‌‌های روشن پیشنهاد می‌شود. برای انتخال لباس شب با توجه به رنگ پوست و مو، این مقاله را بخوانید.
پارچه‌‌های کار شده مانند دانتل‌‌های کار شده یا گیپور نیز برای لباس مادر عروس و داماد مناسب هستند چرا که این پارچه‌‌ها لباس را گران‎قیمت‎تر نشان می‌دهد و لباس را از حالت تینیجری و دخترانه خارج می‌کند. شاید قیمت این پارچه ها برای اقشاری از جامعه بالا باشد، برای این منظور میتوانید مدل‌‌هایی انتخاب کنید که تنها بالاتنه آن‌‌ها دانتل یا گیپور استفاده شده باشد.

لباس مناسب برای خواهر عروس و خواهر داماد

بیشتر کارهای عروسی در حین مراسم بر عهده خواهر داماد و خواهر عروس است. از این رو نقش پر رنگی در مراسم دارند و در فیلم عروسی نیز بیش از سایرین دیده می‌شوند. انتخاب لباس خواهر عروس و داماد به چند پارامتر مهم ارتباط پیدا می‌کند. مهم‌تر از همه، سن خواهر عروس و داماد است.
اگر نوجوان یا جوان زیر 25 سال باشد باید لباس‌‌های ساده‌تر و دخترانه ای بپوشد. لباس‌‌های کوتاه با رنگ شاد و لباس‌‌های عروسکی گزینه‌‌های خوبی می‌باشند. بهتر است در این سن و سال، از لباس‌‌های خیلی پوشیده با پارچه های کارشده استفاده نشود. انتخاب کت و دامن و کت و شلوار برای این سن مناسب نیست و لباس‌‌های شب بلند و آستین‌دار با پارچه‌‌های دانتل و گیپور سن را بالا می‌برد.
اگر خواهر عروس یا خواهر داماد در محدوده سنی 25 تا 35 سال قرار داشته باشد، باید متناسب با این سن لباس بپوشد. درست است که همه چیز به سلیقه افراد برمی‌گردد اما ما بر خود لازم می‌دانیم تا نکاتی را متذکر شویم. برای مثال برای این سنین لباس‌‌های بسیار کار شده در رنگ‌‌های تیره که در قسمت قبل گفتیم برای مادر عروس و داماد مناسب هستند، پیشنهاد نمی‌شود.
اخلاقی‌تر است که مهمانان حاضر در عروسی لباسی شبیه لباس عروسی یا لباس نامزدی نپوشند. خصوصا خواهر عروس و داماد بهتر است لباس‌‌های بلند پفی با رنگ روشن تن نکنند زیرا بیش از سایرین در کنار عروس و داماد قرار می‌گیرند. اگر به عنوان خواهر عروس یا داماد به لباس‌‌ها با دامن توری یا دنباله دار که پایین آن‌‌ها مشابه لباس عروس باشد علاقه دارید توصیه می‌شود رنگ‌‌های تیره‌تری انتخاب کنید یا مدل‌‌هایی که از جلو کوتاه هستند، تهیه کنید. بهتر است از گذاشتن تاج به عنوان خواهر عروس و داماد هم خودداری کنید.
خواهر داماد و عروس در سن و سال بین 25 تا سی سال، می‌توانند متناسب با سلیقه خود لباس پوشیده یا باز انتخاب کنند. البته گفتنی است که این افراد در صورتی که قصد پوشیدن لباس‌‌های با رنگ تیره را دارند، بهتر است لباس کاملا پوشیده نباشد تا دلگیر به نظر نرسد. همچنین دانتل‌‌های کار شده برای لباس افراد مسن مناسب‌تر هستند ولی مرواریددوزی های ساده و آستیهای تور از جمله تزئینات جالب برای لباس خواهر عروس و داماد است. 
اگر خواهر عروس و داماد در سنین بالاتر از چهل سال باشد، می‌تواند متناسب با سلیقه خود لباسی سنگین و شکیل انتخاب کند و یا از لباس‌‌هایی که برای مادر عروس و داماد پیشنهاد داده شد، انتخاب کند.
لباس مناسب برای جاری عروس (همسر برادر داماد) و همسر برادر عروس
از آن جا که حساسیت روی روابط این اشخاص با عروس بالاست، باید در پوشیدن لباس دقت کنند. برای جلوگیری از سوءتفاهم، توصیه می‌شود که به هیچ عنوان لباس‌‌های به رنگ سفید یا نباتی انتخاب نشود. بهتر است از پوشیدن لباس‌‌های خیلی باز اگر با لباس سایرین و فرهنگ خانواده و اقوام عروس و داماد همخوانی ندارد، خودداری شود.
از آنجا که همسر برادر داماد و همسر برادر عروس از خارج از خانواده وارد خانواده عروس و داماد شده اند و بهتر است در انتخاب لباس وسواس لازم را به خرج دهند. بهتر است این دو نفر از پوشیدن لباس‌‌های تینیجری دخترانه خودداری کنند. در صورتی که به عنوان همسر برادر داماد یا عروس به لباس‌‌های کوتاه بیشتر علاقمندید، بهتر است لباس‌‌های کار شده و مزون دوز و فاخر انتخاب کنید. برای مطالعه سایر نکات پیرامون انتخاب لباس متناسب با سن و سال می‌توانید به قسمت‌‌های پیشین مراجعه کنید.
در نهایت توصیه می کنیم سری به قسمت ایده های سایت بزمینه بزنید و مدلهای انتخابی خود را ذخیره کنید. سپس با در نظر گرفتن اصول کلی که در این مقاله به آن اشاره شد و از همه مهمتر فرهنگ خانواده خود، طرح مورد نظرتان را نهایی کنید و به مزونهای طراز اول سفارش دهید. 
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

Sahar | 1399 خرداد 15


عروسی خواهرم نزدیکه من نمیدونم چجورلباسی بپوشم