24 نکته قبل و بعد از آرایش برای زیبایی هرچه بیشتر

24 نکته قبل و بعد از آرایش برای زیبایی هرچه بیشتر

فهرست عناوین

برای داشتن یک میکاپ خوب باید نکات مربوط را به درستی رعایت کنید. در این مقاله کارشناسان بزمینه به تعدادی از نکات آرایشی اشاره کرده‌اند که با رعایت این نکات کار شما ساده‌تر خواهد شد.
1- اگر زیر چشمان شما پف دارد، از کانسیلر خیلی روشن استفاده نکنید. استفاده از کرم پودر یا کانسیلری روشن‌تر از پوست شما چشمتان را پف دار‌تر نشان می‌دهد.
2- اگر نمی‌توانید هنگام استفاده از ریمل، خط چشم، سایه، مداد چشم و... تمیز کار کنید، استفاده از کرم پودر را به مرحله آخر موکول کنید تا لکه‌‌های ایجاد شده از این لوازم را با کرم پودر پاک کنید.
3- اگر قصد فر کردن مژه‌‌هایتان را دارید دستگاه فر مژه را قبل از استفاده با سشوار گرم کنید تا هم مژه‌‌ها بهتر فر شود و هم مدت بیشتری حالت خود را حفظ کند.
4- اگر پوست چربی دارید علاوه بر این که باید سعی کنید از کرم پودرهای بدون چربی استفاده کنید بهتر است برای زدن کرم پودر از دست استفاده نکنید و با پد یا براش این کار را انجام دهید تا چربی اضافی کرم پودر گرفته شود.
5- اگر خیلی عرق می‌کنید یا در فصول گرم سال آرایش می‌کنید، از مداد چشم چرب استفاده نکنید چرا که با کمی‌ گرما پخش می‌شود. همچنین از کرم پودرهای شاین‌دار و چرب استفاده نکنید، زیرا هم در ماه‌‌های گرم ماندگاری کمتری دارند، هم صورت شما را خیلی برق برقی نشان می‌دهند.
6- در فصول گرم از آن جا که ماندگاری میکاپ کمتر است، بهتر است از پرایمر استفاده کنید. خصوصا افرادی که دارای روزنه‌‌های باز پوستی هستند با استفاده از پرایمر هم به پوست صاف‌تری می‌رسند هم مدت زمان بیشتری میکاپ را روی صورت خود نگه می‌دارند.
7- اگر هنگام ریمل زدن به مژه‌‌های پایین، پوست خود را کثیف می‌کنید از وسیله ای مانند قاشق پلاستیکی استفاده کنید. آن را زیر مژه‌‌ها قرار دهید و با خیال راحت به مژه‌‌های خود ریمل بزنید.
8- اگر خط چشم کشیدن برای شما دشوار است و نمی‌توانید دنباله خط چشم خود را صاف و قرینه بکشید از چسب استفاده کنید. گوشه خارجی چشم خود را به صورت اریب چسب بزنید و مرز پوست و چسب را با خط چشم بکشید. کافی است چسب‌‌ها را به صورت قرینه بچسبانید. برای سایه زدن نیز می‌توانید از این متد استفاد کنید.
9- اگر برای پر کردن جاهای خالی ابرو از مداد استفاده می‌کنید، علاوه بر این که مداد ابروی شما باید رنگی نزدیک به ابرویتان داشته باشد، هنگام استفاده نوک آن را باید تا جای ممکن تیز کنید تا خطوط رسم شده شبیه به تار ابرو و طبیعی باشند.
10- اگر مداد چشم شما به سختی کشیده می‌شود، قبل از استفاده به مدت یک ثانیه شعله یک فندک یا کبریت را روی آن بگیرید سپس پانزده ثانیه اجازه دهید تا خنک شود. بعد از آن می‌توانید تغییرات نوک مداد را مشاهده کنید! چرا که اکنون به راحتی کشیده می‌شود.
11- شما باید در طول سه ماه ریمل خود را استفاده کنید، چرا که پس از آن منبع جذب باکتری و انتقال آن به چشم شما می‌شود. اگر در این مدت ریمل شما خشک شد می‌توانید برای احیا و استفاده مجدد از آن، دو قطره محلول سالین داخل آن بریزید.
12- هنگام استفاده از سایه و رژ گونه پودری، پس از آن که براش را داخل سایه یا رژ گونه می‌کنید، با آن به جایی ضربه بزنید تا پودر اضافی ریخته شود و روی صورت شما پخش نشود.
13- اگر چشمان گود رفته یا پلک افتاده دارید، با خط چشم مایع خط دقیق‌تر و نازک‌تری نسبت به مداد چشم می‌توانید بکشید.
14- اگر نوک مداد چشم یا مداد لب شما شکننده است، آن را مدتی در فریزر قرار دهید سپس‌تراش کنید و استفاده نمایید.
15- اگر کرم پودر شما مات است و دوست دارید آرایش براقی در سراسر صورتتان داشته باشید، یک قطره‌‌ هایلایتر مایع داخل کرم پودری که می‌خواهید به صورت بزنید بریزید.
16- اگر پس از میکاپ عرق کردید و خواستید صورت خود را پاک کنید، دستمال کاغذی را روی صورت خود نکشید، بلکه به صورت ضربه‌ای روی صورت خود قرار دهید و بردارید تا میکاپتان پاک نشود.
17- در ماه‌‌های سرد سال پیش از میکاپ، از یک مرطوب کننده استفاده کنید تا پوست صورتتان در اثر سرما ‌ترک نخورد.

بهترین میکاپ آرتیستهای تهران

میکاپ آرتیست فارا داودی مشاهده این کسب و کار
18- اگر قصد استفاده از رژ لب براق که دوام کمتری دارد را دارید یا می‌خواهید رژ لب، مدت بیشتری روی لب‌‌هایتان بماند، ابتدا با یک مداد لب روی لب خود بکشید سپس رژ بزنید.
19- بین خط چشم و خط مژه فاصله ندهید، زیرا این فاصله باعث کم‌پشت نشان دادن مژه‌‌هایتان می‌شود.
20- در هنگام استفاده از رژلب جامد اگر احساس کردید رژ لبتان شل شده است، آن را داخل یخچال قرار دهید. به طور کل نگهداری رژ لب در یخچال برای طول عمر بیشتر آن توصیه می‌شود. اگر رژ لب جامد سفت‌تر باشد، هنگام استفاده نیز لایه کمتری روی لب قرار می‌گیرد.
21- هنگام خرید لوازم آرایش، ریمل و رژ لبی که به عنوان تستر در مقابل شما قرار دارد را روی لب و مژه خود نزنید چرا که احتمال میکروبی بودن آن‌‌ها وجود دارد.
22- اگر از آن دسته افراد هستید که رژ لب شما دندان‌‌هایتان را رنگی می‌کند، پس از رژ لب زدن، انگشت خود را داخل دهان ببرید، لب‌‌ها را غنچه کنید سپس آن را خارج کنید تا رژ لبی که ممکن است به دندان شما برخورد کند را پاک کرده باشید.
23- اگر لب‌‌های باریکی دارید و می‌خواهید خط لب را خارج از خط طبیعی لب خود بکشید، مراقب باشید خط لب بالایی فاصله بینی و لب شما را کم نکند. چنین چیزی سبب می‌شود بینی شما دراز‌تر به نظر برسد.
24- اگر رژ لب جامدی دارید که قادر به استفاده از بخش‌‌های پایانی آن نیستید ولی دوست دارید تا آخرین قطره از آن استفاده کنید، یک ظرف کوچک بردارید و رژ لب باقی مانده را داخل آن بریزید و زیر آن شعله بگیرید تا ذوب شود. سپس داخل یخچال قرار دهید. با این کار می‌توانید با‌ ترکیب رژ لب‌‌های تمام شده رژ جدیدی بسازید و با یک قلم از آن استفاده نمایید!
توصیه می کنیم این مقالات را هم بخوانید:
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت