چگونه عطر اورجینال و فیک را تشخیص دهیم؟

چگونه عطر اورجینال و فیک را تشخیص دهیم؟

فهرست عناوین

با گران شدن عطر‌های وارداتی بازار عطرهای تقلبی داغ‌‌تر شده است. اگر قصد خرید عطر اورجینال را دارید باید قدرت تشخیص فیک و اصل بودن عطرها را داشته باشید تا ناآگاهانه بابت یک عطر تقلبی پول هنگفتی نپردازید. کارشناسان بزمینه راه و چاه‌های تشخیص اصل و تقلبی بودن عطر‌ها را در این مقاله گرد آورده‌اند تا به خرید شما کمک کنند.
زمانی که پول هنگفتی بابت یک عطر تقلبی می‌دهید و پس از آن متوجه کلاهبرداری انجام گرفته می‌شوید علاوه بر این که ناراحت می‌شوید ممکن است دچار آسیب‌های پوستی یا تنفسی نیز بشوید. اگر چنین عطری را به عنوان هدیه برای دوستان و آشنایان تهیه کنید وضعیت بدتر می‌شود، چرا که فرد مورد نظر شما ممکن است گمان کند شما از عمد برای او عطر فیک خریدید یا هزینه خیلی پایینی برای این هدیه پرداخت کرده‌‌اید. اگر دوست ندارید چنین اتفاقاتی برای شما بیفتد پیش از خرید مطالب زیر را با دقت بخوانید.

1- عطرهای اورجینال جعبه دارند.

اگر فروشنده ای به بهانه‌های مختلف عطر بدون جعبه‌ای را به شما به عنوان عطر اورجینال فروخت بدانید که کلکی در کار است. بعضی از فروشنده‌ها به این بهانه که عطر، استوک و دست دوم است و جعبه آن گم شده، عطر تقلبی را به اسم اورجینال می‌فروشند، اما در واقع از ابتدا جعبه وجود نداشته است. عطرهای اورجینال دارای جعبه هستند و درب جعبه پلمپ است تا از خالی و پر کردن شیشه عطر جلوگیری شود.

2- عطرهای اورجینال سلفون دارند.

عطرهای معتبر به طور معمول دارای سلفون هستند که کاملا ضخیم هستند و به طور بی نظیر پیچ خورده‌اند تا بتوانند به جعبه محکم بچسبند. از سوی دیگر، سلفون به طور نامنظم، نشانه‌ای از عبارات تقلبی است.

3- عطر اورجینال قیمت بالاتری دارد.

اگر فروشنده‌ای قصد فروش عطرهای تقلبی را تحت عنوان عطر اورجینال و اصل داشته باشد معمولا آن را با قیمت پایین‌‌تری ارائه می‌دهد تا فرآیند فروش سریع‌‌تر انجام گیرد. اگر از این افراد بپرسید که چرا قیمت عطری که در اختیار آن‌هاست پایین‌‌تر از قیمت عطر اورجینال است به شما خواهند گفت که برندهای مطرح در سرتاسر دنیا در چند جا کارخانه‌هایی بنا کرده‌اند که عطرهایی که به دست این فروشنده می‌رسد از کارخانه‌های موجود در کشورهای همسایه است و از این رو به علت هزینه حمل و نقل پایین‌تر با قیمت کمتری به فروش می‌رسد.

4- عطر اورجینال بارکد دارد.

عطرهای اورجینال بر روی جعبه خود دارای بارکد هستند و شامل مشخصات و ‌‌ترکیبات عطر، شماره سریال و تاریخ تولید می‌باشد.

5- در عطر اورجینال فلش ساعتگرد تیره‌‌تر از فلش پادساعتگرد است.

در زیر کارتن عطرها یک دایره طلایی وجود دارد که داخل آن دو فلش در خلاف جهت یکدیگر دیده می‌شود. در عطر اورجینال فلش ساعتگرد تیره و فلش پادساعتگرد روشن‌‌تر است.

6- عطر اورجینال درزهای بی عیب و نقص دارد.

اگر بسته بندی پلاستیکی جعبه عطر به صورت نامنظم و غیرجذب بود و درز بیش از 5 میلی متر عرض داشت و ناهموار بود یا بیش از حد چسب زده شده بود، عطر اصل نیست. بسته بندی عطرهای اصل همیشه دارای درزهای بی عیب و نقص است.

7- مقوای داخلی عطر اورجینال کیفیت بالایی دارد.

مقوایی که در داخل جعبه عطر وجود دارد و شیشه عطر داخل آن قرار می‌گیرد، در عطرهای اصل دارای کیفیت بالایی است تا از شیشه عطر به خوبی محافظت کند.

8- شماره سریال شیشه عطر با شماره سریال جعبه یکی است.

زیر عطر و زیر جعبه عطر کدی توسط کارخانه تولید کننده حک می‌شود (نه به صورت برچسب) که در عطر‌های اورجینال و اصل این دو کد دقیقا مثل یکدیگر هستند. این کد باید کاملا خوانا باشد.

9- دیزاین عطرهای اورجینال دقیق است.

به سایت تولیدکننده بروید و عطر مورد نظرتان را سرچ کنید اگر شیشه عطری که فروشنده به شما نشان می‌دهد کوچک‌‌ترین تفاوتی با عکس ارائه شده در سایت برند داشت بدانید که عطری که در دستان شماست فیک و تقلبی است.

10- عطرهای اورجینال خیلی پررنگ نیستند.

کارخانه‌های تولید کننده عطرهای معروف و برند سعی دارند از مقدار زیادی رنگ در محصولات خود استفاده نکنند. اگر عطری که فروشنده به شما می‌دهد خیلی پررنگ بود باید بدانید که عطرهای اورجینال کم رنگ هستند.

11- درب عطر‌های اورجینال کاملا متقارن است.

درب عطرهای اورجینال و اصل از هر نظر متقارن هستند. اگر عطری داشتید که در نوشته روی درب عطر یا دیزاین کلی متقارن نبود، این عطر تقلبی است.

12- عطرهای اورجینال شیشه باکیفیتی دارند.

یکی از ویژگی‌های عطرهای اورجینال این است که شیشه حاوی عطر، در عطرهای اصل، بدون نقص و با کیفیت است. شیشه عطرهای اصل کاملا سالم و صاف هستند و خیلی دقیق تولید می‌شوند، در حالی که شیشه عطرهای فیک دارای ناهمواری است و کیفیت ندارد.
سخن آخر
علاوه بر موارد گفته شده، اگر قصد خرید عطرهای اصل و اورجینال را دارید توصیه می شود از فروشگاه‌های معتبر به صورتی حضوری یا اینترنتی خرید خود را انجام دهید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت