20 نکته برای برگزاری جشن عروسی عالی

20 نکته برای برگزاری جشن عروسی عالی

فهرست عناوین

چقدر برای جشن عروسی خود بودجه در نظر گرفته اید؟ حتی اگر دو برابر آن هم خرج کنید ولی نکات کلیدی را ندانید، ممکن است جشن عروسی شما به یکی از بدترین کابوسهای شما تبدیل شود. پس در ادامه با بزمینه همراه باشید این نکات مهم را به خاطر بسپارید.

1)    در ابتدای برنامه‌ریزی مراسم خود، پس از تعیین بودجه، چک لیست برنامه‌ریزی عروسی تهیه کنید و بودجه را بنا به اولویت خود تقسیم کنید. برای این کار می‌توانید از چک لیست موجود در قسمت برنامه ریزی جشن سایت بزمینه استفاده کنید.

2)    پس از تعیین بودجه تصمیم بگیرید که استایل مورد علاقه شما برای عروسی چیست. با استفاده از تست استایل عروسی استایل مورد علاقه خود را پیدا کنید و تمام برنامه‌ریزی‌های عروسی را بر مبنای این استایل انجام دهید. انتخاب‌های شما از لباس عروسی گرفته تا کیک و دسته گل عروس، باید در استایل کلی‌ هارمونی داشته باشند. 

3)   برای آرایش عروس سبک‌های مختلفی وجود دارد که با توجه به اکسسوری و لباس عروس و سلیقه عروس خانم انتخاب می‌شود. لایت، مدیوم، خلیجی، غلیظ و... سبک‌های میکاپ هستند که امروزه میکاپ لایت و مدیوم رایج‌تر هستند. بهتر است دنبال این سبک‌ها بروید تا میکاپ طبیعی‌تری داشته باشید چرا که میکاپ‌های غلیظ ممکن است سال‌های بعد دل شما را بزند و یا شما را از ظاهر واقعیتان خیلی دور کند و موجب فیدبک منفی مهمانان شود.
4)    در صورتی که اختلاف قد شما و همسرتان کم است در صورت امکان شینیون‌های بالا و کفش‌های با پاشنه خیلی بلند را انتخاب نکنید. شینیون‌های اروپایی شل یا شینیون‌های عربی پایین، در صورتی که با فرم صورتتان هماهنگی داشته باشد انتخاب بهتری هستند. همچنین برای افزایش اختلاف قد بین عروس و داماد می‌توانید از کفش‌های پاشنه مخفی برای آقا داماد استفاده کنید. این کفش‌ها بدون این که در ظاهر تفاوتی با کفش‌های معمولی داشته باشند به طور معمول باعث افزایش قد آقا داماد تا 7 سانت می‌شود. البته پاشنه‌های بلندتر نیز وجود دارد که مطابق با اولویت‌های خود می‌توانید انتخاب کنید.
5)    اگر قد آقا داماد از عروس خانم خیلی بلندتر باشد، برعکس مورد قبل، عروس خانم باید به دنبال شینیون‌های بالا باشد و کفش‌های پاشنه دار بپوشد. برای این که کفش‌های پاشنه‌دار در  شب عروسی باعث اذیت عروس خانم نشود، کفش‌های لژدار نیز گزینه خوبی هستند.
6)    برای انتخاب تاج به فرم صورت خود و مدل لباس عروس توجه کنید و در صورتی که صورت کشیده‌ای دارید از تاج‌هایی که ارتفاع زیادی دارند استفاده نکنید، در مقابل تاج‌های کوتاه‌تر یا ریسه‌ها گزینه‌های مناسب‌تری برای شما هستند. در مقابل اگر صورت گردی دارید تاج‌های ارتفاع‌دار انتخاب کنید. با مراجعه به مقاله چه تاجی برای چه صورتی مناسب است؟ می‌توانید نکات مربوط به انتخاب تاج را مطالعه کنید.
7)    به عنوان عروس خانم در صورتی که موهای تیره‌ای دارید و قصد دارید موهای خود را برای مراسم عروسی رنگ کنید، و در عین حال از تغییرات شدید می‌ترسید، می‌توانید لولایت، آمبره یا بالیاژ را انتخاب کنید. در مقاله برای رنگ کردن مو قبل از عروسی به چه مواردی توجه کنیم؟ به تفصیل به نکات مهم پیرامون رنگ کردن مو پیش از مراسم عروسی پرداخته‌ایم.
8)    اگر اختلاف سن شما و همسرتان کم است یا اگر آقا داماد بیبی فیس است و نمی‌خواهید از آقا داماد بزرگ‌تر به نظر برسید، میکاپ لایت و عروسکی با تم صورتی برای شما بهترین گزینه است. با میکاپ آرتیست خود مشورت کنید تا تخصص خود را در این زمینه به کار بگیرد و شما را به خواسته‌تان برسد.
9)    بهتر است از انتخاب میکاپ‌های براق پرهیز کنید. شاید این نوع میکاپ از نزدیک جذاب باشد اما در فیلمبرداری و عکاسی عروسی شما را دچار مشکل می‌کند. چرا که سبب ایجاد رفلکس می‌شود و در نهایت آتلیه مجبور می‌شود تا از رتوش بیشتری در عکس‌ها استفاده کند و عکس‌های مصنوعی‌ و پر از رتوش به شما نتیجه دهد.
10)    اگر از پاک شدن آرایش خود به خصوص رژ لب می‌ترسید از رژ لب‌های مات استفاده کنید. رژ لب‌های مات ماندگارترند و دیرتر پاک می‌شوند. همچنین هنگام قرارداد مطمئن شوید که میکاپ آرتیست مد نظر شما از لوازم آرایش مرغوب با برند مطرح استاده می‌کند.


11)    برای انتخاب مدل لباس عروس به فرم ‌اندام خود و اختلاف وزن و قد خود با همسرتان دقت کنید. اگر همسر شما لاغر است و شما ‌اندام درشتی دارید انتخاب لباس پفی انتخاب هوشمندانه‌ای نیست، زیرا شما را درشت‌تر از همسرتان نشان می‌دهد. اگر اختلاف قد زیادی با همسرتان دارید و یا دوست دارید کشیده‌تر به نظر برسید لباس عروس A-line و دنباله‌دار انتخاب کنید.
علاوه بر این، یقه لباس شما باید با فرم شانه‌ها، گردن و سایر قسمت‌های لباستان هماهنگ باشد. اگر سرشانه ظریفی دارید می‌توانید از مدل‌های دکلته و آف شولدر استفاده کنید. اگر سرشانه پهنی دارید، یقه هفت شاید گزینه بهتری برای شما باشد زیرا با ایجاد خطای دید،‌ اندام شما را بهتر و متناسب‌تر نشان می‌دهد.

12)    اگر مدل لباس عروس منتخب شما، مدل ماهی است بهتر است از پارچه ساتن استفاده نکنید. زیرا این پارچه علی رغم زیبایی و ظرافتش، به راحتی چروک می‌شود و در عکسهای عروسی جلوه خوبی پیدا نمی‌کند. پارچه‌های ساتن گزینه مناسبی برای لباس عروس A-line یا ballgown  هستند.
13)     اگر لباس عروس شما پرکار است بهتر است تور ساده انتخاب کنید. ولی اگر لباس ساده‌ای دارید می‌توانید تور ساده یا حاشیه‌دار برگزینید. همیشه به خاطر داشته باشید که تور و لباس عروس باید مکمل هم باشند نه در رقابت با هم.
14)     اگر قصد دارید تا از لیزر موهای زائد استفاده کنید، یکماه تا دو هفته پیش از عروسی را برای این کار در نظر بگیرید. گاه دیده شده که لیزر سبب ایجاد قرمزی و حساسیت در پوست می‌شود و روی پوست ملتهب نیز نمی‌توان میکاپ انجام داد. بنابراین چنین کار خطیری را برای روزهای قبل از مراسم در نظر نگیرید.
15)     اگر عروسی شما در چندماه آینده برگزار می‌شود از لخت کردن دائمی ‌یا کراتینه کردن موها بپرهیزید. در صورتی که قصد دارید موهای خود را شینیون کنید حتی نباید روز قبل از عروسی موهای خود را نرم‌کننده بزنید، چرا که این کار باعث می‌شود موهای شما حالت نگیرد و شینیون خوبی از کار در نیاید.
16)    در صورتی که قصد لاغری برای عروسی را دارید حداقل چندماه پیش از عروسی به فکر بیفتید. لاغری‌هایی که در مدت کم ایجاد شود شما را ضعیف می‌کند و ممکن است باعث ریزش موهای شما شود. حتما از یک مشاور تغذیه حرفه ای کمک بگیرید و ورزش را از یاد نبرید. خواندن مقاله 8 نکته برای لاغری بیشتر با ورزش را به شما توصیه می کنیم.
17)     اگر ابروهای شما کم پشت است و دوست دارید با‌ هاشور ابرو آن را پر پشت کنید، حداقل دو ماه پیش از عروسی به فکر باشید، چرا که بار اول‌ هاشور ابرو پس از گذشت چند روز از بین می‌رود و باید یک ماه بعد دوباره‌ترمیم شود و با گذشت چند روز حالت طبیعی می‌گیرد. در مقاله آشنایی با جدیدترین روش‌‌‌‌های ‌‌‌‌‌هاشور ابرو نکات مربوط روش‌های میکروبلیدینگ، میکروپیگمنت و.... به تفصیل توضیح داده شده است.
18)     به هیچ وجه روزهای قبل از عروسی آفتاب نگیرید. شاید هدف شما خوش رنگ شدن پوستتان باشد اما این امکان وجود دارد که پوست صورت و بدن شما دچار سوختگی شود.
19)     در روز عروسی گرسنه نمانید. حتما وعده صبحانه و ناهار را در برنامه خود قرار دهید. چرا که در روز عروسی نیاز به انرژی دارید و در صورت گرسنگی ممکن است معده درد بگیرید.
20)   به خاطر داشته باشید که ممکن است هرگونه اتفاق غیرمترقبه ای مانند چپ شدن کیک عروسی، پنچر شدن ماشین داماد، پلمپ شدن باغ تالار یا کثیف شدن لباس عروس یا داماد در این روز رخ دهد. پس تا حدودی برای مقابله با آنها آمادگی داشته باشید ولی در صورت رخداد چنین حوادثی، در درجه اول خونسردی خود را حفظ کنید و با آرامش تصمیم بگیرید. از همراهان و عزیزان خود برای حل مسئله کمک بگیرید و بدانید که هیچ چیز بدتر از یک عروس یا داماد اخمو نیست!

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت