13 راه برای این که خانه را بزرگ‌تر جلوه دهیم.

13 راه برای این که خانه را بزرگ‌تر جلوه دهیم.

فهرست عناوین

با هزینه‌های بالای خرید و اجاره خانه و آپارتمان، بدون شک زوج‌های جوان به سمت سکونت در خانه‌های کوچک‌تر تمایل پیدا می‌کنند. دکوراتورها راه‌هایی برای بزرگ‌‌تر جلوه دادن منازل مسکونی به کار می‌بندند. اگر بودجه کافی برای استفاده از دانش دیزاینرهای داخلی را ندارید، به مطالعه توصیه‌های کارشناسان بزمینه در این مقاله بپردازید.

1- از رنگ‌های روشن استفاده کنید.

اگر عاشق رنگ‌های تیره هستید و از طرفی در یک خانه کوچک زندگی می‌کنید، باید پا روی دلتان بگذارید و برای دیزاین منزل یک رنگ روشن را به عنوان رنگ اصلی دکوراسیون انتخاب کنید. رنگ‌های تیره، خانه شما را کوچک‌‌تر نشان می‌دهند. سعی کنید تا حد مقدور از رنگ‌های روشن‌‌تر در انتخاب مبلمان و میز ناهار خوری و ... استفاده کنید.

2- وسایل کمتری در چیدمان استفاده کنید.

دلیلی ندارد که فضای موجود را با تعدادی وسایل زیاد پر کنید. انتخاب سبک‌های دکوراسیون ساده‌‌تر مانند سبک مینیمال برای خانه‌های کوچک مناسب‌‌تر است. مبلمان‌های ساده با تعداد نشیمن‌های کمتر، استفاده از لوازم تزئینی به تعداد کمتر و با طرح ساده‌‌تر و ... راه‌هایی است که منزل شما را بزرگ‌‌تر نشان می‌دهد. در مقاله 7 سبک محبوب در دکوراسیون داخلی منزل می‌توانید سبک مورد علاقه خود را پیدا کنید.

3- به جای چند تابلو یک تابلوی بزرگ نصب کنید.

استفاده از تابلو‌های کوچک و متعدد بر روی دیوار، فضای خانه را نا مرتب و کوچکتر نشان می‌دهد. از یک تابلوی بزرگ درجای مناسبی مانند بالای کاناپه استفاده کنید تا فضای منزل کوچکتر به نظر نرسد. با مطالعه 16 نکته درباره استفاده از تابلوها در دکوراسیون می‌توانید اطلاعات خوبی برای نحوه درست انتخاب و نصب تابلوها استفاده کنید.

4- از گل و گیاه استفاده کنید.

استفاده از گل و گیاه در گوشه و کنار منزل سبب می‌شود این حس به بیننده منتقل شود که شما یک خانه بزرگ دارید.

5- از فرش‌های کمتری استفاده کنید.

از آن جا که معمولا فرش‌ها در رنگ‌های تیره هستند، در صورتی که کل فضا را فرش کنید مساحت سالن را کمتر نشان داده‌اید. تا جای ممکن اجازه دهید کف‌پوش‌های سالن خودنمایی کنند تا برای ایجاد یک فضای بزرگ خطای دید ایجاد کنند.

6- از آینه‌های قدی استفاده کنید.

استفاده از آینه‌های بزرگ در منزل به علت ایجاد انعکاس خطای دید ایجاد می‌کنند و محیط را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. استفاده از یک آینه قدی در مقابل پنجره نور را باز تاب می‌دهد که در رسیدن به هدف، شما را یاری می‌دهد.

7- نور منزل را کم نکنید.

کم بودن نور و روشنایی حالت خفگی ایجاد می‌کند و منزل را کوچکتر نشان می‌دهد. برای این که به یک محیط دل‌باز و بزرگ برسید نورپردازی را به بهترین شکل انجام دهید. در مقالات 10 نکته برای استفاده از لوستر و چراغ‌های تزئینی و راهنمای جامع انتخاب لوستر و چراغ تزئینی برای سبک‌‌‌های مختلف دکوراسیون اطلاعات خوبی در این مورد ارائه شده است.

8- از لوازم چند کاره استفاده کنید.

در منازل امروزی و طراحی‌های جدید، آشپزخانه‌ها به شکل جزیره طراحی می‌شوند تا بتوان از کانتر به عنوان میز ناهارخوری استفاده کرد. به همین شکل، شما می‌توانید لوازمی‌که به شکل چندکاره هستند استفاده کنید. مبل‌های تختخواب شو یکی از این موارد است که می‌توانید برای اتاق خواب یا سالن از آن تهیه کنید. میزهای ناهارخوری که در زیر آن‌ها کابینت تعبیه شده، میزهای جلومبلی دارای کشو که می‌توان درون آن کارد و چنگال قرار داد، مبل‌های باکس دار و.... از این موارد می‌باشند.

9- دیوار‌ها را به رنگ روشن رنگ آمیزی کنید.

اگر منزل کوچکی دارید و از طرفی دوست دارید تم رنگی خاصی را در منزل حاکم کنید دور رنگ کردن دیوار‌ها با رنگ های تیره را خط بکشید. بهترین رنگ برای منازل کوچک رنگ سفید می‌باشد. هرچه رنگ دیوار به سمت تیرگی برود منزل شما کوچک‌‌تر به نظر خواهد رسید.
10- پرده‌های بلند نصب کنید.
پرده‌های قدی و بلند به خصوص در سالن ایده بسیار خوبی برای این است که منزل شما را بزرگ‌‌تر نشان دهد. حتی اگر پنجره شما کوچک است از پرده‌هایی که از سقف شروع می‌شود و تا زمین ادامه دارند استفاده کنید. حتی می‌توانید چوب پرده را دقیقا در پایین سقف و مماس با آن نصب کنید.

11- مبل‌های بزرگ انتخاب کنید.

یکی از اشتباهاتی که افراد در دیزاین خانه‌های کوچک انجام می‌دهند این است که گمان می‌کنند در خانه‌های کوچک نمی‌توان از مبلمان بزرگ استفاده کرد. بر عکس تصور عامه، استفاده از مبلمان‌های بزرگ می‌تواند سبب ایجاد احساس بزرگتر بودن فضا شود. تنها کافی است به جای استفاده از یک ست کامل مبل کوچک از یک کاناپه یا یک نیم ست استفاده کنید.
12- درهای اضافی را حذف کنید.
از درب‌های داخلی که نیازی به آن ندارید خلاص شوید. از بین بردن درب‌های غیرضروری مانند درب بین اتاق ناهارخوری و اتاق نشیمن امکان حرکت چشم را بدون وقفه فراهم می‌کند. درها را برای اتاق خواب و حمام بگذارید و تمام درهای دیگر را حذف کنید.

13- پارچه مبلمان را ساده انتخاب کنید.

استفاده از پارچه‌های طرح‌دار شلوغ و گل گلی شاید به تنهایی زیبا باشند اما اگر قصد دارید منزل بزرگ‌تری داشته باشید توصیه می‌شود از پارچه‌های یک دست و ساده برای مبلمان منزل خود انتخاب کنید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت