10 تزئین برای سفره عقد

10 تزئین برای سفره عقد

فهرست عناوین

عروس و دامادها با مراجعه حضوری می‌توانند سفره‌های آماده موجود در محضر‌های عقد و ازدواج را ببینند و بنا به سلیقه خود یکی از دفاتر را برای ازدواج خود برگزینند. اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید در یک سالن شخصی سفره عقد را خودتان بچینید، با کارشناسان بزمینه در این مقاله همراه باشید تا بتوانید با کمک توصیه‌های ارائه شده سفره عقدتان را به بهترین شکل ممکن تزئین کنید.

1-    برای سفره عقدتان یک تم در نظر بگیرید.

یک رنگ قالب را انتخاب کنید. سفره‌ای که زیر وسایل عقد پهن می‌شود رنگ تم سفره عقد شما را تعیین می‌کند. این سفره در واقع پارچه‌ای از جنس ساتن یا تور می‌باشد که سفره عقد خوانده می‌شود. سفید، طلایی، صورتی ملایم، آبی ملایم و... رنگ‌های مناسبی هستند که می‌توانید برای سفره عقد خود انتخاب کنید. استفاده از رنگ‌های تیره مثل سورمه‌ای، سیاه و قهوه‌ای و رنگ‌هایی از این دست برای سفره عقد مناسب نیستند.

2-    بهتر است سفره از زمین بالاتر باشد.

اگر میزی با ارتفاع متوسط در اختیار دارید بهتر است سفره را روی آن پهن کنید. اما اگر چنین میزی در دسترس شما نیست می‌توانید از چند میز و چهار پایه در ارتفاع‌های مختلف استفاده کنید. این میز‌ها را در فواصل مختلف قرار دهید و پارچه مورد نظرتان را روی آن‌ها پهن کنید. پس از قرار گرفتن پارچه روی پایه‌ها، خواهید دید که ناهماهنگی در رنگ و شکل آن‌ها به هیچ وجه تاثیری در دکور ایجاد شده ندارند.

3-    گل آرایی و شمع آرایی را از یاد نبرید.

شمع و گل می‌توانند بهترین گزینه‌های تزئین سفره عقد باشند. گل‌های انتخابی شما باید با رنگ پارچه سفره عقد تناسب داشته باشد و با سایر تزئینات ست شود. شمع‌های روشن در اطراف شما و داخل سفره عقد فضای رمانتیکی ایجاد خواهد کرد.

4-    نان و پنیر و سبزی را تزئین کنید.

برای تزئین نان و پنیر و سبزی سفره عقد، دست شما باز است. می‌توانید نان‌های سنگک را به شکل قلب برش بزنید و پنیر‌ها را با شابلون‌های کوچک قلبی شکل قالب بزنید و درون ظرف زیبایی قرار دهید.
 همچنین می‌توانید لقمه‌های نان و پنیر و سبزی را به شکل قیف درست کرده به صورت گرد در کنار یکدیگر بچینید و وسط آن مقدار زیادی ترب که از قبل با چاقو تزئین شده‌اند قرار دهید.
 رول نان و پنیر و سبزی گزینه بعدی است که می‌توانید آن را امتحان کنید. کافی است داخل یک نان سنگک که مستطیل شکل برش زده شده مانند یک ساندویچ بزرگ نان و پنیر و سبزی قرار دهید و خیلی محکم نان را لوله کنید. سپس آن را درون یک پلاستیک فریز قرار دهید و داخل یخچال بگذارید. پس از نیم ساعت آن را درآورید و به فواصل دو سانت برش بزنید. رول‌ها را در ظرف زیبایی قرار دهید و اطراف آن را با گل یا ترب‌هایی به شکل گل تزئین کنید.

 5-    جام عسل را تزئین کنید.

ظرفی که درون آن عسل می‌ریزید را حتما تزئین کنید. یک جام شیشه‌ای ساده بردارید و روی آن گل بچسبانید. نیازی به طراحی‌های پیچیده نیست. همین که جام عسل نیز با تم سفره عقد متناسب باشد کافی است. گل‌های کریستالی یا طبیعی هر دو برای تزئین جام عسل مناسب هستند.

 6-    جا حلقه ای شخصی بسازید.

برای نشان دادن و دست کردن حلقه‌ها می‌توانید از جای حلقه‌ای که هنگام خرید حلقه از طلا فروشی تحویل گرفته‌اید استفاده کنید، اما زیباتر است اگر با کمی‌ خلاقیت جا حلقهای خاص خودتان را طراحی کنید. طراحی جا حلقه‌ای به هیچ عنوان کار دشواری نیست. برای مثال یک گل رز برعکس شده می‌تواند نقش یک جا حلقه ای رمانتیک را ایفا کند.
 یک بالشتک کوچک با پارچه ساتن و مقداری پنبه درست کنید. روی آن را با گل‌های کوچک تزئین کنید و با کمک نخ یا ربان حلقه‌ها را روی بالشتک جاسازی کنید.
 استفاده از صدف‌های تزئینی نیز گزینه مناسبی به عنوان جا حلقه‌ای می‌باشد.

 7-    متناسب با بقیه وسایل سفره عقد، سفره قندساب و قندها را تزئین کنید.

سفره قندساب همان پارچه ای است که بالای سر عروس و داماد زمان خواندن خطبه عقد می گیرند. می‌توانید از سفره قندساب و قند‌های آماده در بازار استفاده کنید و هم خودتان دست به کار شوید و بر اساس سلیقه و خلاقیت خودتان آن‌ها را تزئین کنید.
می‌توانید با یک تور همرنگ تم سفره عقد لبه سفره قندساب را بدوزید و تزئین کنید و از همان تور برای تزئین قندها استفاده کنید. همچنین می‌توانید با گل‌های استفاده شده برای گل آرایی سفره عقد، قند‌ها را نیز تزئین کنید.

 8-    میوه‌های سفره عقد را با کمی‌ خلاقیت تزئین کنید.

میوه‌آرایی چند سالی است که به یک تخصص تبدیل شده است. به گونه ای که آراستن میوه‌ها گاه با چاقوهای معمولی ممکن نیست. اگر شما یا اطرافیانتان از این هنر بهره می‌برید می‌توانید از این هنر خود برای سفره عقد مورد نظرتان استفاده کنید اما اگر از این هنر بی بهره‌اید با کمی‌خلاقیت می‌توانید برای سفره عقد خودتان یا نزدیکانتان تبدیل به یک میوه آرا شوید. 
میوه‌ها را در یک سبد بزرگ بچینید و مقداری از میوه‌ها را پوست بکنید نصف کنید و با شابلون برش بزنید. سپس آن‌ها را داخل سیخ‌های چوبی بلند کنید. سیخ‌ها را لابلای میوه‌های موجود در داخل سبد قرار دهید. به این ترتیب یک چینش خلاقانه از میوه‌ها خواهید داشت. در صورت تمایل می‌توانید تنها سیخ‌های چوبی را در تعداد بیشتر داشته باشید و میوه‌های کامل را از سبد حذف کنید.
 یک میوه آناناس تهیه کنید و آن را مرکز صفحه میوه آرایی خود قرار دهید سایر میوه‌ها را به شکل منظم اطراف آن قرار دهید. میوه‌های رنگارنگ اطراف آناناس بخش میوه‌ها را به خودی خود زیبا نشان می‌دهد.

 9-    تزئین نبات را به شکل خلاقانه ای انجام دهید.

با استفاده از نبات‌های شاخه‌ای می‌توانید به راحتی کار تزئین نبات را انجام دهید. برای مثال می‌توانید تعداد زیادی نبات شاخه‌ای را با یک مفتول به هم ببندید و سپس با یک تور پایین آن را تزئین کنید تا در نهایت دسته گلی با گل‌های نبات داشته باشید. حتی می‌توانید از قاب دسته گل استفاده نمایید. می‌توانید در لابلای نبات‌ها از گل‌های مصنوعی یا طبیعی نیز استفاده کنید.

10-    فندق، بادام و گردو را از یاد نبرید.

برای تزئین فندق، گردو و بادامی‌که در سفره عقد قرار می‌گیرد می‌توانید از توپ‌های فومی‌استفاده کنید. روی این فوم‌ها چسب بزنید و بادام‌ها را روی آن بچسبانید. در نهایت سه توپ گردویی، بادامی‌ و فندوقی خواهید داشت که می‌توانید با نگین‌هایی آن‌ها را تزئین کنید.
 
توصیه می کنیم این مقالات را هم مطالعه کنید:

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت