12 باید و نباید ژست گرفتن در عکاسی عروسی

12 باید و نباید ژست گرفتن در عکاسی عروسی

فهرست عناوین

ژست گرفتن در عکاسی و قرار گرفتن در مقابل دوربین برای بعضی افراد کار دشواری است. در این مقاله کارشناسان بزمینه، نکاتی پیرامون عکاسی عروسی بیان کرده‌اند که با رعایت این نکات هم کار برای عکاس راحت‌تر می‌شود هم عروس و داماد احساس راحت‌تری در مقابل دوربین در عکاسی روز عروسی خواهند داشت.

1-     در ژست‌های ایستاده درست بایستید.

یکی از اصولی که باید در عکاسی عروسی رعایت شود این است که نحوه ایستادن خانم ها با آقایان متفاوت است. تکیه خانم به یک پا جذابیت او را افزایش می‌دهد اما یک آقا می‌تواند هم بر یک پا تکیه کند و هم با تقسیم وزن بر دو پا صلابت و ابهت خود را در عکس نشان دهد.

2-    دست‌ها را به انجام کاری مشغول کنید.

یکی از اساسی‌ترین مشکلات عکاسان و همچنین سوژه‌های عکاسی این است که نمی‌دانند دست خود را در چه پوزیشنی قرار دهند. برای این که سوژه با دست‌های خود احساس راحت‌تری داشته باشد وسیله ای در دست او قرار دهید. چیزی مثل یک گل می‌تواند دست‌های سوژه را از بلاتکلیفی درآورد. در عکس‌های کلاسیک داماد دست خود را داخل جیب می‌کند یا جلیقه کت خود را می‌گیرد یا کرواتش را درست می‌کند. اگر با یکی از دست‌ها کاری انجام می‌شود دست دیگر بهتر است آزاد باشد. هیچ گاه دست‌ها را مشت نکنید. مشت کردن دست‌ها در عکس شما را عصبانی و خشن نشان می‌دهد.

3-    دست‌ها را پنهان نکنید.

اگر به عکس‌های کلاسیک علاقمند هستید و دوست دارید هنگام عکاسی دست‌های خود را داخل جیب کت قرار دهید مراقب باشید دستان شما زیر کت پنهان نشود. چنین چیزی کمی‌ عجیب به نظر می‌رسد. سعی کنید قسمتی از دست خود را بیرون بگذارید. برای مثال در عکس‌های اسپرت شست دست خود را داخل جیب گذاشته و بقیه دست بیرون باشد یا در عکس‌های کت و شلواری چهار انگشت داخل جیب باشد و شست دست بیرون قرار داده شود.

4-    قبل از ژست گرفتن نفس عمیق بکشید.

 نفس عمیق کشیدن علاوه بر این که باعث ریلکس شدن شما می‌شود سبب می‌شود شانه‌هایتان صاف شود و شکم شما به داخل برود.

5-    غبغب خود را در عکس پنهان کنید.

اگر تپل هستید یا نگرانید که غبغب شما در عکس به چشم بخورد، هنگام عکس گرفتن آب دهان خود را قورت دهید. این کار سبب انقباض غبغب شما می‌شود. یک راه بهتر هم این است که شما پایین‌تر بنشینید و عکاس عکس شما را از بالا بگیرد. در این حالت غبغب شما پنهان می‌شود. صورت خود را از گردن فاصله دهید چرا که اگر سر را به پایین بیاورید و چانه را به گلوی خود بچسبانید حتی اگر لاغر باشید برای شما غبغب درست می‌شود.

6-    با لبان نیمه باز لبخند بزنید.

حتما شنیده‌اید که بهترین آرایش صورت، لبخند شماست. اگر دوست دارید لبخندتان، شما را زشت‌ نکند بلکه واقعا به شما زیبایی ببخشید، با لبان نیمه باز لبخند بزنید. در صورتی که لب‌های شما بسته باشد چهره شما را پیرتر نشان خواهد داد. درمقابل، لبخند با لبان نیمه باز ظرافت خاصی را به شما می‌دهد.

7-    جیب‌هایتان را خالی کنید.

هنگام عکس گرفتن داخل جیب‌ها را خالی کنید. قرار دادن کلید، سویچ، کیف پول و... در جیب باعث می‌شود تا پاها و شلوار شما بد فرم به نظر برسد.

8-    طبیعی بخندید.

اگر دوست دارید که در عکس بخندید باید بدانید که نخندیدن بهتر از خنده مصنوعی است. یاد یک موضوع خنده‌دار بیفتید یا از یک نفر بخواهید که حرف خنده‌داری بزند تا شما از ته دل بخندید. عکس‌های جالبی از یک خنده طبیعی می‌توان خلق کرد.

9-    صاف بنشینید.

اگر عکس شما در حالت نشسته گرفته می‌شود، صاف بنشینید. شل نشستن باعث می‌شود شما در عکس بی‌حوصله به نظر برسید و مشکل بزرگ‌تر آن که شکم شما نیز بزرگ به نظر می‌رسد. در عکس‌های نشسته قوز نکنید و دست‌های خود را به هم گره نزنید. دست‌های قرار گرفته بر روی هم شما را بهتر نشان می‌دهد.

10-    اگر بینی شما بزرگ است نیم رخ نایستید.

در صورتی که بینی بزرگی دارید و دوست دارید در عکس کوچک‌تر به نظر برسد بهتر است در حالت نیم رخ قرار نگیرید زیرا در این حالت بینی شما در بزرگترین شکل ممکن دیده می‌شود. بهترین حالت برای شما حالتی بین تمام رخ و نیم رخ یعنی حالت سه چهارم یا سه رخ می‌باشد.

11-    خودتان را روی تکیه گاه رها نکنید.

اگر دیوار، ستون یا درختی در کنار شما قرار دارد که می‌خواهید با تکیه دادن به آن ژست بگیرید، خودتان را بر روی آن رها نکنید. لازم نیست سطح اتکای بزرگی با تکیه گاه داشته باشید بلکه بهتر است کمی‌ محکم باستید و یک تکیه کوچک به آن بدهید و خود را روی آن رها نکنید.

12-    دست‌ها را به پهلو نچسبانید.

اگر بازوهای توپری دارید و دوست ندارید در عکس چاق به نظر برسد دست‌های خود را از بدن فاصله دهید. دست‌های چسبیده به پهلو و نزدیک به دوربین شما را چاق‌تر نشان می‌دهد. دست‌های خود را بر روی کمر قرار دهید و کمی‌ از لنز فاصله دهید تا بازوهایتان پهن‌تر به نظر نرسد.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت