7 عروسی عجیب در ایران

7 عروسی عجیب در ایران

فهرست عناوین

تفاوت در برگزاری مراسم‌‌های عروسی گاه از روی عمد است و گاه خود بخود و بدون برنامه‌ریزی قبلی ماجرایی پیش می‌آید که مراسم عروسی را به یک عروسی متفاوت تبدیل می‌کند. کارشناسان بزمینه در این مقاله متفاوت‌ترین و به بیان دیگر عجیب و غریب‌ترین مراسم‌‌های عروسی که در داخل ایران برگزار شده است را بررسی و گردآوری کرده‌‌اند.

1- مراسم عروسی با 8000 مهمان

در مرداد سال 1394، مراسم عروسی پسر رييس عشيره هركي در روستاي كاني سپي اشنويه، در کردستان با 8000 مهمان برگزار شد. این عروسی از ساعت 10 صبح آغاز شد و تا 8 شب ادامه داشت. این عروسی در زمان خود به شدت خبرساز شد و همه جا صحبت از این مراسم و هدایای گردآوری شده در این عروسی بود. 15 اتومبیل برای جمع‌آوری هدایای نقدی حاضر بودند و دو طویله به دریافت هدایای دامی‌شامل بز و گوسفند اختصاص داده شد. طبق روایتی در مجموع در این عروسی  8 میلیارد تومان هدیه جمع‌آوری شد.

2- عروسی در ارتفاعات سبلان

در سال 1390 عروس و داماد کوهنوردی که مراسم عروسی خود را در ارتفاعات سبلان و در کنار دریاچه زیبای سبلان برگزار کردند یکی از عجیب‌ترین عروسی‌‌های ایران را رقم زدند. آشنایی این عروس و داماد در کوه شکل گرفت و آن‌‌ها دوست داشتند که مراسم عروسی خود را نیز در جایی که مورد علاقه هردوی آن‌‌ها بود و در کنار دیگر کوهنوردان برگزار کنند. هرچند بالا رفتن با کت و شلوار از کوه و طی کردن مسیر سختی‌‌های خودش را داشت، ولی در نهایت به خاطره شیرینی برای آن‌‌ها و همراهانشان بدل شد و عروسی آن‌‌ها خیلی زود در بین سایت‌‌های خبری و فضای مجازی خبرساز شد. البته ناگفته نماند که عروس خانم مسیر را با لباس عروس طی نکرد. بلکه در پناهگاهی در بالای کوه لباس خود را عوض کرد و با لباس عروس مسیر پناهگاه تا کنار دریاچه سبلان را طی نمود.

3- فرود عروس با بادکنک هلیومی

در فروردین 1398 در میدان آرژانتین تهران ایده‌ای توسط یک عروس و داماد اجرا شد که با دیدن فیلم آن، در نگاه اول به نظر نمی‌آمد که این عروسی در ایران باشد. اما با دقت بیشتر می‌شد متوجه شد که تابلوهای خیابان‌‌ها منطقه‌ای در تهران را نشان می‌دهد. در این ویدیو مشاهده می‌شود که عروس خانم روی یک صندلی که به آن تعداد زیادی بادکنک هلیومی سفید رنگ ‌متصل است قرار دارد و کم کم در حال فرود آمدن است. این ویدیو خیلی زود در بین مردم دست به دست شد و بازتاب مثبت و منفی زیادی در پی داشت. برخی این اقدام را جالب و لاکچری و بر خی دیگر افراط در متفاوت بودن شمردند.

4- شاباش میلیاردی به داماد

در سال 1395 در روستای پَشتَکوه بندرعباس مراسم عروسی یک زوج برگزار شد. این مراسم به این علت در لیست عروسی‌‌های عجیب ایرانی جای گرفت که مبلغ یک میلیارد و هشتصد و پنجاه میلیون تومان شاباش به داماد داده شد. پس از صحبت با آقای داماد اعلام کردند که این پول‌‌ها آن چنان هم ماندگار نیست. زیرا اقوام داماد مبلغ دریافت شده از مهمانان را در یک دفتر در مقابل نام مهمانان می‌نویسند تا در مراسم‌‌های عروسی آن‌‌ها دو برابر پس دهند. او در صحبت‌‌های خود به این موضوع اشاره می‌کند که این یک رسم متداول در روستای پشتکوه است. او در مصاحبه خود عنوان کرده است که حدود 200 میلیون تومان برای مراسم عروسی هزینه کرده، 6000 کارت عروسی بین اقوام پخش کرده، پذیرایی برای 8000 نفر تدارک دیده شده اما در آخر تعداد مهمانان بیش از پیش‌بینی بوده است. بنا به گفته‌‌های داماد این عروسی، مبلغی که تحت عنوان شاباش به او داده شده است حکم قرض را دارد که به زودی باید به مهمانان پس دهد.

5- عروسی یک زوج در کویر

در سال 1394 یک زوج یزدی در اقدامی‌ جالب مراسم عروسی خود را در دل کویر برگزار کردند. این زوج علت انتخاب کویر یزد به عنوان مکان برگزاری مراسم عروسی خود را متفاوت بودن در عین دور از تجملات و نزدیک‌تر بودن دل انسان به خدا در کویر بیان کردند. مهمانان آن‌‌ها نیز در کویر حضور پیدا کرده و سفره عقد را پهن کردند و بدین ترتیب مراسم عقد و عروسی زوج یزدی در کنار مهمانانشان برگزار شد.

6- گل زدن کامیون به عنوان ماشین عروس

در سال 97 یک زوج مشهدی در تصمیمی ‌عجیب با کامیون تزئین شده با گل، به عنوان ماشین عروس به خانه بخت رفتند. امروزه عروس و داماد‌‌ها به دنبال اتومبیل‌‌های لوکس برای گل‌آرایی به عنوان ماشین عروس هستند. عده ای نیز استفاده از کالسکه و در اقداماتی لاکچری‌تر و عجیب‌تر هلی کوپتر را به عنوان مرکب عروس و داماد انتخاب می‌کنند. در این بین دیده شدن یک کامیون به عنوان ماشین عروس در خیابان می‌تواند باعث شود تا مراسم این زوج در لیست عروسی‌‌های عجیب ایرانی قرار بگیرد.
7- عروسی بر روی سیلاب
در روز 27 فروردین ماه سال 98 در پی سیلاب های ایجاد شده، یک زوج جوان خوزستانی در روستای  سبهانیه از توابع شهرستان سوسنگرد، مراسم ازدواج خود را روی سیلاب رود کرخه و پشت سیل‌بند برگزار کردند. اهالی روستا با قرار گرفتن روی سیل‌بندها شاهد عقد زوج سوسنگردی در داخل قایق بودند. این مراسم پس از رقص و پایکوبی اهالی روستا به صرف شام، چای، شربت و قهوه عربی در مسجد ادامه پیدا کرد.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت