5 بازی محبوب و سرگرم کننده برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها

5 بازی محبوب و سرگرم کننده برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها

فهرست عناوین

به همان اندازه که در مهمانی‌ها ابزار پذیرایی مهم است، سرگرمی ‌مهمانان نیز از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. بازی‌ها یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌ها در بین جوانان حاضر در مهمانی است. در این مقاله اعضای تیم بزمینه سعی کرده‌اند محبوب‌ترین بازی‌هایی که افراد را دور هم جمع می‌کنند را به شما آموزش دهند.

1- بازی مافیا

برخی محبوب‌ترین بازی گروهی در بین افراد را بازی مافیا می‌دانند. این بازی شبیه‌سازی دادگاه و فرآیند قضاوت و دفاع است. شخصیت‌ها به صورت مخفیانه در بین بازیکن‌ها تقسیم می‌شود. 30-35 درصد همه افراد حاضر در بازی به عنوان مافیا که اقلیت را تشکیل می‌دهند در بازی حضور دارند که یکدیگر را می‌شناسند. یک نفر هم به عنوان خدا (گاد) مدیریت بازی را بر عهده می‌گیرد. بقیه افراد تحت عنوان شهروند عادی هستند که باید سعی کنند بر مبنای استدلال‌ها افراد مافیا را شناسایی کرده و آن‌ها را از بازی بیرون کنند. در صورتی که تعداد شهروندان باقی مانده در بازی با تعداد اعضای مافیا برابر شود مافیا برنده بازی خواهند بود و اگر شهروندان همه مافیا را شناسایی کرده و از بازی بیرون کنند، شهروندان برنده می‌شوند. مراحل بازی به شکل زیر و با مدیریت گاد انجام می‌شود:
مرحله یک. تعیین شخصیت‌های بازی به صورت مخفیانه
مرحله دو. اعلام «شب» توسط گاد و بسته شدن چشم افراد. در این مرحله گاد از اعضای مافیا می‌خواهد که چشمان خود را باز کنند و یکدیگر را بشناسند.
مرحله سه. اعلام روز توسط گاد و شروع استدلال افراد مبنی بر این که چه کسی مافیاست و چه کسی شهروند.
مرحله چهار. اعلام شب توسط گاد و حذف یکی از شهروندان به وسیله اعضای مافیا و انجام وظایف سایر شخصیت‌ها.
مرحله پنج. تکرار مراحل سه و چهار تا رسیدن به نتیجه نهایی.

2- پانتومیم

یکی از بازی‌های دسته جمعی که در مهمانی‌ها چند سالی است رواج پیدا کرده، بازی پانتومیم است. در این بازی افراد حاضر به دو گروه تقسیم می‌شوند و به رقابت با یکدیگر می‌پردازد. گروه اول یک کلمه، جمله، شخصیت مشهور، ضرب المثل و.... را با مشورت یکدیگر انتخاب می‌کنند و در گوش یکی از افراد گروه دوم می‌گویند. این عضو از گروه دوم باید منظور خود را در مدت زمان معینی بدون کلام و با حرکات بدن به سایر افراد گروه خود منتقل کند. در صورتی که آن‌ها بتوانند مقصود او را متوجه شوند امتیاز این قسمت به گروه دوم تعلق خواهد گرفت. در پایان گروهی که بیشترین امتیاز را در بازی کسب کرده باشد برنده بازی خواهد بود.

3- بازی چشمک

بازی چشمک یکی از بازی‌هایی است که نه به زمان زیادی برای انجام آن نیاز است نه به امکانات خاصی. این بازی بی دردسر به چند کاغذ کوچک به تعداد نفرات بازیکنان نیاز دارد. که روی یکی از کاغذها کلمه چشمک نوشته شده است. فردی که کاغذ چشمک به او می‌افتد باید به تک تک افراد چشمک بزند. به گونه ای که دیگران متوجه چشمک زدن او نشوند. کسی که به او چشمک زده شده باید کاغذ را روی زمین بیندازد و منتظر ادامه بازی شود. بازی به همین ‌ترتیب ادامه پیدا می‌کند تا زمانی که یک نفر با کاغذ در دست باقی بماند. در واقع این فرد کسی است که حاکم بازی که قرعه چشمک را دارد به او چشمک نزده است. در ابتدای هر ست بازی، یک مدیر تعیین می‌شود که برگه‌ها را در مرکز می‌ریزد. مدیر می‌تواند برای بازنده مجازاتی تعیین کند و به کمک سایرین اجرا کند، اما اگر بازنده خود مدیر بازی باشد مجازات توسط حاکم تعیین می‌شود. در صورتی که مدیر و حاکم یکی بوده و او بازنده بازی باشد، مجازات توسط مدیر نوبت بعدی بازی تعیین می‌گردد. این بازی چند قانون دارد که شامل موارد زیر است:
قانون یک. حاکم نیز می‌تواند در اواسط بازی کاغذ خود را وسط بیندازد.
قانون دو. اگر یکی از افراد بدون این که به او چشمک بزند کاغذ خود را روی زمین بیندازد حاکم می‌تواند به سایرین بگوید که به او چشمک نزده است و فرد را به عنوان بازنده اعلام کنند.
قانون سه. در صورتی که حاکم توسط فردی به جز مخاطبش در حال چشمک زدن دیده شود، نفر سوم می‌تواند حاکم را شناسایی کند و در این صورت حاکم بازنده بازی خواهد بود.
قانون چهار. اگر بازیکنی گمان کند که حاکم را شناسایی کرده اما حدس او درست نباشد بازنده بازی خواهد بود و در صورتی که حدسش درست باشد حاکم بازی بازنده است.

4- جرات یا حقیقت

در جمع‌های دوستانه این بازی بسیار پرطرفدار است، زیرا رازهای زیادی را برملا می‌کند و شوخی‌های جالبی در آن اتفاق می‌افتد. تعداد بازیکنان این بازی باید حداقل 3 نفر باشد. این بازی می‌تواند به وسیله یک بطری انجام شود. بطری توسط یکی از افراد چرخانده شده و فردی که قسمت انتهایی بطری به او می‌رسد کسی را که قسمت سر بطری به او ختم می‌شود خطاب قرار می‌دهد و سوال «جرات یا حقیقت؟» را می‌پرسد. سپس بر اساس انتخاب مخاطب یا یک سوال از او می‌پرسد یا یک کار جسارت طلبانه را تعیین می کند تا فرد انجام دهد. پس از انجام این مرحله، کسی که در مرحله قبل مخاطب قرار گرفته بطری را می‌چرخاند و کسی که سر بطری در جهت قرارگیری او می‌ایستد باید مخاطب او قرار ‌گیرد و بازی به همین‌ترتیب ادامه می‌یابد. در صورتی که کسی از گفتن حقیقت سر باز زند برای او یک مجازات تعیین می‌شود.

5- مخالف

بازی مخالف اگر در تعداد زیاد انجام شود یک بازی جالب خواهد بود. افراد شرکت کننده در بازی به صورت گرد می‌نشینند. بازی از یک نفر شروع می‌شود. نفر اول از فرد کناری خود می خواهد که یک کاری انجام دهد و نفر دوم باید خلاف آن را انجام دهد. برای مثال وقتی به او می‌ گوید دستت را بالا بیاور او باید دستش را پایین بیاورد. یا اگر گفت روی زمین بنشین او باید بلند شود. این بازی در سرعت بالا بسیار خنده‌دار خواهد بود.
با آرزوی بهترین و شادترین اوقات برای شما، این مقالات را هم به شما توصیه می کنیم:
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت