7 سبک محبوب در دکوراسیون داخلی منزل

7 سبک محبوب در دکوراسیون داخلی منزل

فهرست عناوین

در تهیه جهیزیه، انتخاب سبک دکوراسیون منزل باید در اولویت قرار بگیرد. بین اقلام جهیزیه باید‌ هارمونی وجود داشته باشد و لوازم تهیه شده با یکدیگر هماهنگی داشته باشند. در این مقاله کارشناسان بزمینه به معرفی سبک‌های مختلف دکوراسیون منزل پرداخته‌اند تا شما پس از کسب آگاهی از سبک‌های مختلف دکوراسیون، سبک مورد علاقه خود را برگزینید و سپس به تهیه وسایل منزل بپردازید.

1-    سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی

سبک کلاسیک را می‌توان اصیل‌ترین سبک در بین سبک‌های مختلف دکوراسیون دانست. در این سبک همه چیز متعارف است و تقارن و نظم در آن به وضوح مشاهده می‌شود. در این سبک که در واقع به قرن هجدهم میلادی در غرب اروپا بر می‌گردد، رنگ‌های بژ، قهوه‌ای و کرم بیش از سایر رنگ‌ها خودنمایی می‌کنند. دکوری‌های ساخته شده از چوب و شیشه و ظروف قرار گرفته در داخل آن‌ها، یکی از شاخصه‌های این سبک است. در این سبک به طور معمول، سالن پذیرایی با مبلمان‌های با چوب قهوه‌ای یا طلایی و پرده‌های والان‌دار و آشپزخانه با کابینت‌های چوب گردو و بلوط کنده‌کاری شده همراه است. این سبک یادآور صمیمیت و گرمای بین اعضای خانواده است که معمولا مورد استقبال افراد در سنین بالاتر قرار می‌گیرد.



2-    سبک مدرن در دکوراسیون داخلی

این سبک در اواسط قرن بیستم تا اواخر این قرن، در آمریکا چالشی در دکوراسیون منازل مردم ایجاد کرد. در خانه‌های با سبک مدرن، سطح زمین با فرش‌های متعدد پوشیده نشده است و در نهایت تنها بخش کوچکی از کفپوش با فرش پوشیده می‌شود. به طور کلی در این سبک دکوراسیون از فرم‌های ساده و خطوط تمیز استفاده می‌شود. پنجره‌ها در چنین منزلی غالبا بدون پرده هستند و در صورتی که نمی‌خواهید از بیرون، داخل منزل دیده شود می‌توانید از شیشه‌های مخصوص استفاده کنید. در صورتی که اصرار به وجود پرده دارید، پارچه‌های سبک و لطیف انتخاب مناسب‌تری می‌باشند. پرده های مدل زبرا نیز گزینه مناسبی هستند. مبلمان‌ ساده با رنگ روشن در سالن چنین خانه ای نقطه عطف مدرن بودن دکوراسیون است. رنگ چوب در دکوراسیون مدرن محدودیت خاصی ندارد و شما می‌توانید آزادانه مطابق سلیقه و سایر اقلام هر‌ ترکیب رنگ و پارچه‌ای که دوست دارید انتخاب کنید. لوازم روشنایی خاص و تابلوهای هنری سبک مدرن مکمل لوازم منزل شما در این سبک خواهد بود.


3-    سبک صنعتی در دکوراسیون داخلی

در دکوراسیون‌هایی که از سبک صنعتی پیروی می‌کند، رنگ‌های خنثی بیش از سایر رنگ‌ها به چشم می‌خورد. رنگ‌های خاکستری، قهوه‌ای، سیاه و سفید در این دسته قرار دارند. دیوارهای آجر نما،‌ ترکیب فلز و چوب و استفاده از ابزار کاربردی به جای لوازم تزئینی ویژگی‌های این سبک را تشکیل می‌دهند. در سبک صنعتی هر آن‌چه که در دکوراسیون وجود دارد کاربردی است و صرفا به عنوان تزئین قرار داده نمی‌شود. این سبک به طور کل تلفیقی از سبک مدرن و سبک‌های قدیمی‌است و با آن در نهایت به فضایی سرد دست خواهید یافت که علت اصلی این سردی، استفاده از فلزاتی مثل آلومینیوم می‌باشد.



4-    سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی

سبک نئوکلاسیک به دوره رنسانس روم و یونان باستان بازمی‌گردد. این سبک در واقع رویکردی به سبک کلاسیک اما با تمایلات مدرن دارد. این سبک در قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم مینیمال شده سبک کلاسیک فرانسوی به شمار می‌رفته است. برای مثال مبلمان‌ چنین منزلی دارای اشکال تمیز و خطوط صاف است، در عین حال حکاکی‌هایی روی آن دیده می‌شود. لوازم تزئینی به کار گرفته شده در این سبک، گلدان‌ها و کوزه‌ها هستند که به صورت مکرر در کل خانه می‌توانند حضور داشته باشند.


5-    سبک رمانتیک در دکوراسیون داخلی

در دکوراسیون داخلی به سبک رمانتیک، همه چیز حس لطافت و عشق می‌دهد. گل‌ها در جاهای مختلف خانه خودنمایی می‌کنند و رنگ‌هایی مانند صورتی و آبی روشن احساس خوشایندی به حاضرین می‌دهند. در این سبک، نورپردازی باید به صورت پخش باشد زیرا نورهای متمرکز لطافت محیط را می‌گیرند. شمع‌ها و جاشمعی‌ها از اجزای اصلی ابزار دکوری این سبک به حساب می‌آیند و مبلمان‌ منحنی و پارچه با رنگ لطیف یا گل‌های ریز این سبک را تکمیل می‌کنند. چراغ‌های آویز و کوتاه کردن سقف به وسیله آن‌ها صمیمیت و رمانتیک بودن فضا را بیشتر می‌کند.



6-    سبک  وینتیج در دکوراسیون داخلی

شاید این سبک را بتوان به گونه‌ای شبیه به سبک کلاسیک دانست. اما به طور جزئی‌تر می‌توان این سبک را یک حالت نوستالژیک با لوازمی ‌که یادآور زمان‌های گذشته است دانست. لوازم عتیقه و چیزهایی که بیننده را به سال‌های دور می‌برد اجزای سبک وینتیج را تشکیل می‌دهد. پس از جنگ جهانی دوم مردم به خریدن وسایل دسته دوم روی آوردند و خانه آن‌ها به خانه‌ای با سبک وینتیج و وسایل قدیمی ‌تبدیل شد. چرم و چوب متریال‌های اصلی این سبک می‌باشند. که برای دیوارپوش، کفپوش و مبلمان استفاده می‌شوند. فرش و قالیچه‌های نفیس در این سبک سطح زمین را می‌پوشاند و فضاهای مختلف را از هم جدا می‌کند. لوازم کپی از لوازم قدیمی‌در این سبک جای ندارند. اگر لوازم تزئینی واقعا برای زمان‌های قدیم باشند سبک وینتیج و اگر به صورت کپی یا الهام گرفته باشد در سبک رترو قرار می‌گیرد.


7-    سبک مینیمال در دکوراسین داخلی

مینیمال یا ساده‌گرایی در دکوراسیون داخلی منجر به یک خانه با رنگ روشن خصوصا رنگ سفید می‌شود. دیوارهای ساده سفید رنگ، در و پنجره‌های ساده، صندلی‌های راحتی و پارچه‌ای ساده همگی در دکوراسیون مینیمال به چشم می‌خورند. در واقع تجملات در این سبک جایی ندارند و همه چیز کاربردی انتخاب می‌شود. اغلب مبلمان در این سبک به شکل مکعب و خطوط صاف و در رنگ روشن انتخاب می‌شود. اگر قصد دارید دکوراسیون منزل را با این سبک بچینید از خرید لوازم تزئینی متعدد، و وسایلی که تنها فضا را اشغال می‌کنند خودداری کنید. اصولا مینیمالیسم ها دنبال سادگی هستند و نمای سبک مینیمال خالی از هر گونه انباشتگی است. اجرا کردن صحیح سبک مینیمال کار ساده ای نیست و اگر بتوانید این سبک را به روش صحیح اجرا کنید، فضایی فوق العاده شیک خواهید داشت.



این مقالات را نیز مطالعه کنید:

  1. چک لیست جهیزیه - هال و پذیرایی منزل
  2. رنگ‌های سال 2019 برای دکوراسیون داخلی
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت