16 نکته درباره استفاده از تابلوها در دکوراسیون

16 نکته درباره استفاده از تابلوها در دکوراسیون

فهرست عناوین

اکسسوری‌ها و وسایل منزل یکی از مواردی هستند که می‌توانند تاثیر زیادی بر زیبایی دکوراسیون منزل بگذارند. یکی از اکسسوری‌ها در دکوراسیون داخلی، تابلوها هستند که اگر با هوشمندی انتخاب شوند می‌توانند به فضای منزل شما زیبایی خیره‌کننده‌ای ببخشند. در این مقاله کارشناسان ما در بزمینه، اصلی‌ترین نکات استفاده از تابلوها در دکوراسیون منزل را ذکر کرده‌اند.

1-    تابلو‌های بزرگ را روی دیوار اصلی بزنید.

اگر تابلوی بزرگی در اختیار دارید آن را بر روی بزرگ‌ترین دیوار منزل قرار دهید. اگر این دیوار پشت کاناپه قرار دارد، سعی کنید تابلو هم‌اندازه کاناپه یا کوچکتر از آن باشد.

2-    اگر سقف منزل کوتاه است از تابلوهای عمودی استفاده کنید.

در صورتی که دوست دارید ارتفاع دیوار را بلندتر نشان دهید از تابلوهای عمودی و اگر قصد دارید دیوار را عریض تر نشان دهید، از تابلوهای افقی استفاده کنید.

3-    بهتر است تابلوهای سالن یا نشیمن یک سبک باشند.

اگر در فضای نشیمن از چند تابلو استفاده می‌کنید، سعی کنید آن‌ها از یک سبک باشند تا چندگانگی ایجاد نشود و میان تابلوها هماهنگی باشد.

4-    تابلوها را متناسب با سبک دکوراسیون انتخاب کنید.

اگر دکوراسیون منزل شما مدرن است باید از تابلوهای مدرن استفاده کنید. نقاشی‌های آبستره و کوبیسم گزینه‌های مناسبی برای شما می‌باشند. اگر دکوراسیون منزل شما حالت کلاسیک دارد، تابلو فرش‌ها یا تابلوهای نقاشی در سبک رئال گزینه بهتری هستند.

5-    رنگ دکوراسیون و تابلو، هارمونی داشته باشند.

رنگ قاب و رنگ غالب تابلو باید با رنگ کلی دکوراسیون منزل شما هماهنگی داشته باشد.

6-    تابلو‌های خصوصی را در سالن نصب نکنید.

در یک دکوراسیون ایده‌آل، نصب تابلوهای خصوصی در فضای سالن ممنوع است. عکس عروسی و عکس‌های مشابه گزینه مناسبی برای تزئین سالن نمی‌توانند باشند. بهتر است این تابلوها را به اتاق خواب منتقل کنید.

7-    نورپردازی بسیار مهم است.

به نورپردازی فضا اهمیت دهید. دقت کنید که در قسمت‌های مختلف سالن نورپردازی به چه شکل است. اگر تابلوی شما دارای شیشه است یا نقاشی ورنی خورده و براق می‌باشد، از نصب آن بر روی دیواری که نور زیادی از بالا به آن می‌تابد خودداری کنید. زیرا در این حالت چشمان بیننده هنگام نظاره تابلو اذیت می‌شود و گاهی اصلا چیزی از تصویر تابلو دیده نمی‌شود.

8-    از نصب تابلوهای کوچک بالای کاناپه خودداری کنید.

بهتر است روی دیوار اصلی پشت کاناپه از یک تابلوی بزرگ استفاده کنید. نصب تابلوهای کوچک بر روی این دیوار توصیه نمی‌شود.

9-    در مقابل تابلو از آینه استفاده کنید.

اگر تابلویی که قصد نصب آن را دارید یک تابلوی هنری و زیباست، و در صورتی که به حد کافی فضا در اختیار دارید در مقابل یا بر روی سقف دیواری که تابلو روی آن نصب شده آینه قرار دهید. در این حالت تابلو در فضا تکرار خواهد شد و به صورت واژگون نیز دیده می‌شود و توجه‌ها را به خود جلب می‌کند.

10-    تابلوهای ساده‌تر را روی دیوارهای طرح‌دار نصب کنید.

اگر دیواری که می‌خواهید بر روی آن تابلو نصب کنید دارای کاغذ دیواری یا رنگ‌های تیره است، از تابلوهای ساده‌تر استفاده کنید. تابلویی با قاب ساده و طرح مینیمال و ساده برای  چنین دیواری مناسب‌تر است. زیرا اگر طرح یا قاب تابلو نیز شلوغ باشد ذهن بیننده را مشوش می‌کند.

11-    اندازه دیوار و تابلو باید هماهنگ باشند.

قرار دادن یک تابلوی کوچک بر روی یک دیوار بزرگ، عمل هوشمندانه‌ای نیست. اندازه تابلو و دیوار باید با هم متناسب باشند. روی یک دیوار بزرگ باید تابلویی بزرگ و روی دیوار کوچک تابلویی کوچک قرار دهید.

12-    رعایت تقارن و عدم تقارن به نوع فضا بستگی دارد.

رعایت تقارن در نصب تابلوها در دکوراسیون داخلی، تعادل را ایجاد می‌کند و برای فضاهای رسمی ‌مناسب‌تر است. در مقابل، عدم رعایت تقارن منجر به فضایی غیررسمی، صمیمی‌ و غیر قابل پیش بینی می‌شود. تقارن، دکوراسیون را در یک چارچوب قرار می‌دهد که با عدم رعایت آن خود را از این چارچوب خارج خواهید کرد.

13-    در استفاده از تابلوها زیاده روی نکنید.

استفاده بیش از حد از تابلوها، منزل شما را تبدیل به گالری می‌کند و توجه‌ها را بیش از سایر چیز‌ها به تابلوها معطوف می‌کند. گاه باعث تشویش فضا می‌شود و ممکن است محیط منزل را کوچک‌تر و شلوغ‌تر نشان دهد.

14-    فاصله تابلو و کاناپه را رعایت کنید.

اگر قصد دارید در بالای کاناپه تابلوی بزرگی نصب کنید باید بدانید که فاصله کاناپه تا تابلو باید یک وجب باشد. این اندازه ایده‌آل‌ترین حالت ممکن را ایجاد می‌کند. زیرا در اتاق نشیمن تابلو نباید زیاد بالا نصب شود. البته اندازه تابلو نیز در این انتخاب دخیل است.

15-    در اتاق خواب عکس‌های خانوادگی قرار دهید.

بر خلاف نشیمن، بهتر است در اتاق خواب عکس‌های خانوادگی و شخصی را نصب کنید.

16-    نصب گروهی تابلوها ایده خوبی برای تزئین دیوارهای ساده است.

نصب گروهی تابلوهای کوچک، با قاب مشکی و پاسپورتوی سفید، به شکل هم سایز یا در سایز‌های مختلف، برای تزئین دیوارهای ساده گزینه خوبی است. عکس‌های درون این قاب‌های می‌تواند به سلیقه شما و به صورت رنگی یا سیاه و سفید انتخاب شود. در صورتی که دوست دارید فضای شادتری داشته باشید قاب‌های رنگی رنگی نیز می‌توانید انتخاب کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت