زن و شوهر‌ها چه زمانی به مشاوره جنسی نیاز پیدا می‌کنند؟

زن و شوهر‌ها چه زمانی به مشاوره جنسی نیاز پیدا می‌کنند؟

فهرست عناوین

مهم‌ترین و اساسی‌ترین چیزی که ازدواج را از سایر روابط جدا می‌کند، رابطه جنسی است. داشتن یک رابطه جنسی سالم و خوب شرط لازم یک ازدواج موفق است. به علت عدم آموزش صحیح و سایر دلایل، گاهی زوج‌ها در این مساله دچار مشکل می‌شوند. برخی از افراد از مراجعه به مشاور و حل مشکلات سر باز می‌زنند. شاید خجالت می‌کشند یا شاید این مسائل را مهم نمی‌دانند. در صورتی که روابط جنسی به صورت مستقیم و غیر مستقیم روی سایر مسائل تاثیر می‌گذارد.
در این مقاله قصد داریم به برخی از مسائل و مشکلاتی که باید با مراجعه به روانشناس و یا پزشک متخصص آن‌ها را برطرف کنید، بپردازیم.

طلاق جنسی چیست؟

طلاق جنسى به معناى سردى در روابط جنسى زن و شوهر است و به همين دليل می‌توان رابطه جنسى خوب و مناسب را موتور حركت زندگی زناشويى تعبير كرد. متاسفانه تداوم مشکلات جنسی در زندگی زناشویی، منجر به طلاق‌های عاطفی و قانونی می‌شود. حتی در مواردی یکی از طرفین به علت نقص‌های موجود در رابطه زناشویی خود، جهت رفع این نیاز به بیرون از خانه روی می‌آورند. همه این موارد حاکی از اهمیت رفع مشکلات جنسی حتی در پیش پا افتاده‌ترین موارد است.

نادیده گرفتن جنبه فیزیکی و روانی رابطه جنسی

اغلب خانم‌ها از نادیده گرفتن بعد روانی و معنوی رابطه و آقایان از نادیده گرفتن بعد جسمانی رابطه توسط طرف مقابل گله‌مند هستند. بعضی از آقایان از نوازش‌های محبت آمیز و حرف‌های عاشقانه پیش از رابطه خودداری می‌کنند که مورد شکایت بسیاری از خانم‌هاست. از طرفی بعضی خانم‌ها به محض ایجاد اختلاف نظر در مورد دیگری، انتقام خود را از این طریق می‌گیرند و خود را از همسرشان دریغ می‌کنند. هر دو مورد کاملا اشتباه است و می‌تواند منجر به نارضایتی‌های عمیق طرف مقابل شود. از این رو اگر پس از صحبت با شریک زندگی‌تان هنوز این مشکل پابرجاست، توصیه می‌شود از مشاور مرتبط با این زمینه کمک بگیرید.

نابرابری میل جنسی

منظور از میل جنسی کشش ذهنی و درونی برای ایجاد ارتباط جنسی است که به صورت طبیعی باید در انسان وجود داشته باشد. یکی از اساسی‌ترین مشکلات زوجین در روابط زناشویی عدم برابری میل جنسی طرفین است. در صورتی که هر دو نفر میل کمی ‌به برقرای جنسی داشته باشند مشکلی پیش نمی‌آید. مشکل اساسی زمانی ایجاد می‌شود که یکی از طرفین تمایل بسیار زیاد به رابطه جنسی و دیگری میل بسیار کمی ‌به ایجاد رابطه داشته باشد. در این مورد در صورت عدم رفع مشکل، مشکلات بزرگ‌تری همچون افسردگی فرد یا خیانت توسط او ایجاد می‌شود.

عدم وجود رفتار تحریکی

منظور از رفتار تحریکی یعنی شخص به لحاظ فیزیکی بتواند آمادگی لازم برای ارتباط جنسی را بدست بیاورد و رابطه جنسی را از این حیث بدون مشکل پیش ببرد. رفتار تحریکی برای خانم‌ها و آقایان متفاوت است. اگر کسی عدم توانایی تحریک طرف مقابل را در خود یا طرف مقابل ببیند باید به مشاور مراجعه کند، مطالعه کند و به رفع این مشکل بپردازد.

ارضاء شدن جنسی

در یک رابطه صحیح، شخص باید به درستی و در زمان مناسب ارضاء شود. هرکدام از طرفین که از عدم توانایی ارضای جنسی توسط خود یا همسرش شکایت دارد باید در راستای حل این مساله قدم بردارد. متاسفانه درصد بالایی از خانم‌ها به ارگاسم و ارضای جنسی نمی‌رسند و به علت مسائل فرهنگی و خجالت‌زدگی حتی در مورد این مساله با همسر خود صحبت نمی‌کنند. حال آن که عدم ارضای خانم‌ها مشکلات دیگری برای آن‌ها ایجاد خواهد کرد.

عدم آرامش ذهنی پس از رابطه

بعضی از افراد پس از رابطه جنسی احساس گناه می‌کنند. برخی دیگر از طرف مقابل متنفر می‌شوند و بعضی از افراد دچار استرس و تشویش می‌شوند. متاسفانه این حالات در بعضی از افراد تا مدتی پس از رابطه نیز ادامه دارد که سبب ناآرامی ‌و آزار طرف مقابل نیز می‌شود. حالات ذهنی منفی پس از رابطه جنسی مشکل بسیاری از افراد است. بعضی از آقایان از این که به همسر خود ابراز نیاز کرده‌اند عصبی می‌شوند و پس از رابطه برای اثبات قدرت خود به همسرشان کم محلی و حتی بدرفتاری می‌کنند. این زوجین باید با مراجعه به یک روانشناس خوب این مشکل را برطرف کنند. چرا که رابطه جنسی برای آرامش جسم و روح انجام می‌شود نه صرفا ارضای جسم.

مشکل تثبیت دهانی

مشکل تثبیت دهانی اغلب برای افرادی که بیش از 18 ماه از سینه مادران خود شیر خورده اند به وجود می‌آید. افراد از وجود چنین معضلی معمولا بی‌اطلاع هستند. این افراد دائما باید با دهان و لب‌های خود چیزی را فشار دهند و غالبا برای آرامش به سیگار و آدامس رو می‌آورند. افراد دارای این ویژگی، در رابطه جنسی خود نیز انرژی جنسی را در منطقه دهان خود متمرکز می‌کنند. برای حل دائمی ‌این مشکل باید به متخصص مراجعه شود.

انزال زودرس در آقایان

برای رفع مشکل انزال زودرس در آقایان ابتدا باید به دنبال علت بود و سپس با توجه به علت به دنبال درمان بود. یکی از دلایل انزال زودرس این است که آقایان تشریفات آغازین یک رابطه را برای خانم‌ها به جا نمی‌آورند. اگر این تشریفات انجام بگیرد آقایان به مشکل زود انزالی برخورد نمی‌کنند، این هم به این دلیل است که زمان انزال در خانم‌ها طولانی‌تر از آقایان هست و بدین‌ترتیب زمان بیشتری طول می‌کشد که آقایان به انزال برسند و زمان انزال آقایان به زمان انزال در خانم‌ها نزدیک‌تر می‌شود و بنا به تعریف، زود انزالی اتفاق نمی‌افتد. بعضی از اوقات خانم‌ها در حین یک رابطه جنسی حواسشان به جاهای دیگر هست ولی مردها معمولا حواسشان کاملا متمرکز است و این باعث میشود که مردها زودتر از خانم‌ها به انزال برسند.
برای درمان زود انزالی هم روش‌های تکنیکی وهم دارویی وجود دارد که با توجه به نوع مشکل باید با مراجعه به یک روانپزشک این مشکل حل شود.

فانتزی‌ها در رابطه جنسی

بعضی از افراد در زمان رابطه جنسی با همسر خود فانتزی‌هایی مطرح می‌کنند که این فانتزی‌ها برای همسرشان قابل درک نیست. از این رو در آن‌ها تشویش و آشوب ایجاد می‌کند که یا از رابطه جنسی لذت نمی‌برد یا از ایجاد رابطه‌های بعدی امتناع می‌کند و یا رابطه جنسی را به دعوا می‌کشاند. اگر ذهنتان درگیر چنین مسئله ایست حتما نگرانی خود را با مشاور در میان بگذارید.

رفتارهای آزار دهنده در رابطه

بعضی از افراد در رابطه جنسی طرف مقابل خود را به انجام کارهایی مجبور می‌کند که خوشایند او نیست. گاه این رفتارها به حدی آزاردهنده می‌شود که می‌تواند در قالب رفتار‌های سادیسمی ‌یا مازوخیسمی ‌قرار می‌گیرد. در این مورد حتما با مراجعه به روانشناسی حاذق نظر کارشناسی او را جویا شوید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت