همه چیز درباره آرایش لایت

همه چیز درباره آرایش لایت

فهرست عناوین

انواع آرایش و سبک‌های مختلف میکاپ باید با توجه به سلیقه و نوع چهره افراد انتخاب شود. یکی از پرطرفدارترین سبک‌های میکاپ عروس سبک لایت است. کارشناسان بزمینه در این مقاله به ذکر نکات و روش‌های اجرای میکاپ به سبک لایت پرداخته‌اند.

آرایش لایت چیست؟

همیشه زیبایی به معنای آرایش بیشتر و غلیظ‌تر نیست. در سبک لایت به گونه‌ای عمل میکاپ انجام می‌شود که گویی میکاپی انجام نشده یا به مقدار کم آرایش کرده‌اید و زیبایی ایجاد شده یک زیبایی طبیعی مختص خودتان است نه رنگ و لعابی که به واسطه لوازم آرایش ایجاد شده باشد.

ابزار مورد نیاز برای میکاپ لایت

برای داشتن یک میکاپ لایت مانند هر آرایش دیگری به تعدادی لوازم آرایش نیاز دارید. این لوازم عبارت از موارد زیر می‌باشند.
1-    مرطوب کننده
2-    پرایمر
3-    کرم پودر
4-    کانسیلر
5-    سایه چشم
6-    خط چشم
7-    ماسکارا (ریمل مژه و ابرو)
8-    رژ لب
برای خرید بهتر لوازم آرایش به مقاله راهنمای صفر تا صد خرید لوازم آرایش و مقاله بهترین و معروف‌ترین برندهای لوازم آرایش مراجعه کنید.

زیرسازی میکاپ صورت در آرایش لایت

در مرحله اول باید با استفاده از یک نرم کننده عمل مرطوب سازی پوست را انجام دهید. پس از آن در صورت نیاز، روی آن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. در ادامه اگر می‌خواهید میکاپ روی صورت شما به مدت زیادی بدون تغییر بماند روی کل صورت پرایمر بزنید. علاوه بر این پرایمر به عنوان پایه آرایش روزنه‌های صورت شما را از بین می‌برد و اگر از پرایمر براق استفاده کنید در نهایت پوست براقی خواهید داشت. البته در میکاپ لایت بهتر است آرایش مات انتخاب کنید. در مقاله آموزش مرحله به مرحله آرایش صورت - پایه آرایش به تفصیل درباره پایه گریم توضیح ارائه کرده‌ایم. بعد از پرایمر نوبت به کرم پودر می‌رسد. با استفاده از یک براش یا اسفنج به صورت دورانی کرم پودر را روی صورت خود محو کنید.
با استفاده از کانسیلر و یک برنزر عمل کانتورینگ صورت را انجام دهید. در مقاله آموزش مرحله به مرحله آرایش صورت - کانتورینگ و طراحی ابرو روش درست کانتورینگ صورت به طور کامل شرح داده شده است.
برای مات کردن کرم پودر و ماندگاری بیشتر می‌توانید از پودر پنکیک استفاده کنید. علاوه بر این می‌توانید با تهیه فیکساتور پودری مقداری از پودر فیکساتور را به مدت چند دقیقه روی قسمت‌های استفاده شده از کانسیلر قرار دهید و سپس با یک براش بادبزنی پودرها را از روی صورت بردارید.

آرایش چشم در میکاپ لایت

برای شروع میکاپ چشم باید ابتدا از پرایمر سایه یا یک کانسیلر برای زیرسازی میکاپ چشم استفاده کنید. از آن جا که این مقاله درباره میکاپ لایت است بهتر است برای انتخاب رنگ سایه سراغ رنگ‌های طبیعی بروید. رنگ‌های نود، نارنجی خنثی، صورتی ملایم، قهوه‌ای مات و ملایم و رنگ‌های این‌چنینی برای آرایش لایت مناسب هستند. با استفاده از پد سایه و یا یک براش نرم به صورت دورانی عمل سایه زدن را انجام دهید. برای گریم چشم یکی از کارهایی که چشم‌های شما را جوان تر نشان می‌دهد این است که با یک براش بر روی پایین استخوان زیر ابرو سایه قهوه‌ای کم رنگ بزنید.
بعد از سایه نوبت به خط چشم می‌رسد. برای میکاپ لایت باید از کشیدن خط چشم‌های پهن و بلند خودداری کنید. اگر با خط چشم راحت نیستید مداد چشم نیز گزینه مناسبی می‌باشد. در صورت تمایل در میکاپ لایت می‌توانید از خط چشم استفاده نکنید و برای گریم چشم به سایه اکتفا کنید. در واقع معمولا در میکاپ لایت با استفاده از سایه حالت مورد نظر را به چشم می‌دهند.
برای پایان دادن به میکاپ چشم در صورت تمایل از فر مژه استفاده کنید سپس ریمل بزنید. در آرایش لایت نباید حجم زیادی از ریمل روی مژه‌های شما قرار بگیرد. مژه‌های طبیعی و جدا از هم بدون این که حجم ریمل زیادی روی چشمان شما قرار داشته باشد شرط آرایش لایت است. برای ریمل زدن فرچه ریمل را از ریشه مژه‌ها به بالا بکشید و رها کنید.

آرایش ابرو در میکاپ لایت

برای آرایش ابرو در سبک میکاپ لایت بهتر است ابروهای خود را از حالت طبیعی خارج نکنید. ابرو‌ها را به شکل یکنواخت مداد و سایه ابرو نزنید تنها جاهای خالی را پر کنید.

آرایش لب در میکاپ لایت

قبل از استفاده از رژ لب از یک نرم کننده استفاده کنید. سپس در صورت تمایل بر روی لب پرایمر بزنید تا رژ لب خود را ثابت نگه دارید. برای انتخاب رنگ رژ لب مانند سایه چشم باید سراغ رژ لب‌های هم رنگ لب و رژ‌های با رنگ طبیعی بروید. در مجموع آرایش شما باید به سمت میکاپ طبیعی برود.

آرایش گونه در میکاپ لایت

نه تنها در میکاپ لایت، بلکه در همه سبک‌های آرایش نباید از رژ گونه پر‌رنگ استفاده کنید. به خصوص در میکاپ لایت باید یک رژ گونه بسیار ملایم انتخاب کنید و با یک براش نرم و لطیف بر روی گونه به شکل دورانی رژ گونه بزنید. برای توضیحات بیشتر به مقاله آموزش مرحله به مرحله آرایش صورت - آرایش گونه و لب مراجعه کنید.


به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت