10 اشتباه آرایشی که شما را زشت می‌کند.

10 اشتباه آرایشی که شما را زشت می‌کند.

فهرست عناوین

خانم‌ها برای زیباتر شدن سعی می‌کنند با میکاپ و گریم چهره زیباتری برای خود بسازند اما گاهی برخی افراد به گونه‌ای آرایش می‌کنند که نه تنها صورت زیباتری پیدا نمی‌کنند بلکه چهره آن‌ها به صورت مضحک و بدی در‌می‌آید. در این مقاله کارشناسان بزمینه به اشتباهات آرایشی که نباید مرتکب شوید اشاره کرده‌اند.

1-    رژ گونه پر‌رنگ نزنید.

استفاده بیش از حد از رژ گونه باعث می‌شود که چهره شما نه تنها زیبا نشود بلکه رنگ غیر طبیعی بگیرد. بعضی از خانمها به اندازه ای رژ گونه می‌زنند که ناخود آگاه بیننده به یاد دلقک‌های نمایش می افتد. رژ گونه باید به ملایم‌ترین شکل ممکن روی گونه زده شود تا فقط صورت شما را از یکنواختی در آورد نه این که رنگ پر رنگی روی صورتتان ایجاد کند. بنابراین بهتر است این نکته را جدی بگیرید که رژ گونه نزدن بهتر از استفاده افراطی از رژ گونه است.

2-    بیش از اندازه ریمل نزنید.

بعضی از خانمها گمان می‌کنند هر چقدر بیشتر از ریمل استفاده کنند چهره جذاب‌تری پیدا می‌کنند. برعکس استفاده بیش از اندازه از ریمل مژه‌های شما را سنگین می‌کند، مژه ها را به هم می‌چسباند و آنها را از فرم طبیعی خارج می‌کنند و بیننده با دیدن آنها ناخودآگاه به یاد پای رتیل در می‌افتد. بعضی از افراد به حدی ریمل می‌زنند که خرده‌های ریمل روی مژه‌های آن‌ها می‌ماند. زمانی که مژه‌های خود را ریمل زدید، پس از خشک شدن دیگر از ریمل استفاده نکنید. چرا که سبب می‌شود مژه‌ها شکل بدی پیدا کنند.

3-    خط چشم خیلی ضخیم نکشید.

خط چشم می‌تواند هم چشمان زیبایی به شما هدیه دهد و هم چهره شما را زشت کند. کشیدن خط چشم به صورت پیاپی و روی هم، کار درستی نیست. خط چشم پهن سبب می‌شود پشت پلک شما را کوچک کند و چشم‌ شما را از حالت طبیعی فاصله می دهد. علاوه بر این، خط چشم پهن و نامرتب به گونه‌ای دیده می‌شود که گویی چشمان شما کثیف است.

4-    خارج از خط لب رژ نزنید.

اگر لب‌های باریکی دارید کشیدن رژ بالاتر از خط لب نه تنها به زیبایی شما چیزی اضافه نمی‌کند، بلکه چهره مصنوعی به شما می‌دهد. فاصله لب تا بینی را کم می‌کند و بینی شما را رو به پایین نشان می‌دهد. کشیدن رژ لب بالاتر از خط لب و در لب پایین پایین‌تر از خط لب حالت مصنوعی به چهره شما می‌دهد. اگر لب‌های باریکی دارید بهتر است با یک مداد لب مماس خارجی خط لب طبیعی خود را خط بکشید و رو به داخل رنگ کنید. در مقاله آموزش مرحله به مرحله آرایش صورت - آرایش گونه و لب پیش‌تر به صورت مفصل در مورد گریم لب‌ها توضیحات لازم را ارائه کرده‌ایم.

5-    موهایتان را چرب نکنید.

یکی از اشتباهات افراد این است که گمان می‌کنند موهای براق با موهای چرب یکی است. نه تنها نباید اجازه دهید موهایتان به صورت طبیعی چرب شود بلکه با استفاده از واکس مو و روغن نیز نباید بیش از حد موهایتان را چرب کنید. چربی موها باعث می‌شود که موهایتان کم پشت به نظر برسد. در صورتی که دوست دارید موهایتان براق باشد، می‌توانید از روغن آرگان استفاده کنید. روغن آرگان بدون این که موهایتان را چرب کند آن را تقویت و براق می‌کند.

6-    پس از کانتورینگ صورت، به خوبی عمل محو سازی را انجام دهید.

پس از استفاده از فونداسیون، کرم پودر و کانتورینگ، با استفاده از پد تخم مرغی، براش یا پد سیلیکونی به صورت کامل عمل محو سازی را انجام دهید. اجازه ندهید خطوطی بدون این که محو شود روی صورت باقی بماند. برای دریافت توضیحات بیشتر مقاله آموزش مرحله به مرحله آرایش صورت - کانتورینگ و طراحی ابرو را بخوانید

7-    کرم آرایشی متفاوت با پوست صورت انتخاب نکنید.

یکی از اشتباهات آرایشی رایج استفاده از کرم پودر خیلی روشن‌تر یا خیلی تیره‌تر از پوست صورت است. شما نمی‌توانید کل دست‌ها گردن و پایین گردن را کرم بزنید. بنابراین اختلاف رنگ صورت با بدن شما تو ذوق می‌زند. به علاوه کرمی ‌با اختلاف رنگ زیاد با صورت به خوبی روی صورت نمی‌نشیند و جلوه خوبی ندارد. اگر صورت شما رگه‌های قرمز دارد باید از کرم پودری در تناژ هلویی و اگر پوست زرد رنگی دارید از کرم پودری با تناژ بژ استفاده کنید.

8-    ابروها را پررنگ نکنید.

هیچ گاه با مداد یا پودر ابرو به شکل یک نواخت از تاج تا نوک خارجی ابرو را پر رنگ نکنید. این کار صورت شما را شلوغ و غیر طبیعی نشان می‌دهد. اگر تاج ابرو را بیش از اندازه تیره کنید صورت اخمویی پیدا خواهید کرد. از این رو روش آرایش درست ابرو را رعایت کنید.

9-    بدون آرایش رژ پررنگ نزنید.

در صورتی که کرم پودر نزدید و سایر اجزای صورت را آرایش نکردید از رژ لب‌های پر رنگ مثل قرمز جیغ استفاده نکنید. زیرا در مقایسه با لب‌ها سایر قسمت‌های صورت شما را بی روح و بی حال نشان می‌دهد.

10-    از سایه‌های رنگی استفاده نکنید.

اگر اصرار به استفاده از سایه‌های رنگی دارید به صورت ملایم در پشت پلک استفاده کنید. این سایه‌ها مدت‌هاست که در میکاپ‌های حرفه‌ای استفاده نمی‌شوند. سایه‌های رنگی اگر به شکل افراطی و پررنگ کشیده شوند صورت شما را تبدیل به تابلو نقاشی می‌کنند.

این مقالات را هم بخوانید:

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت