کیک تولد را چگونه با گل تزئین کنیم؟

کیک تولد را چگونه با گل تزئین کنیم؟

فهرست عناوین

معمولا در مهمانی‌های مناسبتی کیک یکی از اجزای اصلی پذیرایی می‌باشد. اگر قصد دارید کیک مهمانی را خودتان درست کنید و آن را با گل‌های زیبا تزئین کنید با تیم بزمینه همراه باشید.

گل‌های مخصوص تزئین کیک چه ویژگی‌هایی دارند؟

اگر برای تزئین کیک می‌خواهید از گل آرایی استفاده کنید باید به یک سری از ویژگی‌های گل‌های مورد استفاده مطمئن باشید. برای مثال باید از بابت سمی ‌نبودن و بدون آفت بودن گل‌ها و به بیانی ارگانیک بودن آن خیالتان راحت باشد. علاوه بر این سعی کنید از گل‌هایی مثل رز و ارکیده که خارج از آب تا مدتی سالم می‌ماند و پژمرده نمی‌شود استفاده کنید. همچنین برای تزئین کیک با گل بهتر است از گل‌ها در سایزهای مختلف استفاده کنید تا زیبایی بیشتری ایجاد شود.
گل‌هایی که برای تزئین کیک استفاده می‌کنید علاوه بر این که باید با رنگ کیک تناسب داشته باشند باید متناسب با فصلی که در آن هستید انتخاب شوند. در فصل بهار بهتر است از گل‌هایی با رنگ ملایم استفاده شود. برای مثال گل رز گل پیونی، گل بنفشه،گل لاله، گل سیکلامن یا نگونسار، گل فریزیا و گل آنمان و …گل‌های مناسب گل آرایی در فصل بهار هستند.
در فصل تابستان از گل‌هایی با رنگ‌های پررنگ‌تر برای گل آرایی استفاده کنید. برای مثال گل رز، گل حنا، گل شقایق، گل آستر، گل همیشه بهار، گل کوکب، گل آدریسی و گل شاه پسند از جمله گل‌های مناسب گل آرایی در فصل تابستان می‌باشند.
در فصل پاییز بهتر است گل‌ها تم زرد، نارنجی و قرمز داشته باشند. قبلا در مقاله ایده‌های برگزاری عروسی در پاییز و ایده‌های مراسم عقد و نامزدی در پاییز به تفصیل در مورد تزئینات مراسم‌های پاییز صحبت کردیم. از گل‌های مناسب دکوراسیون و تزئینات در فصل پاییز می‌توان به گل رز، گل ارکیده، گل داوودی، گل اشرفی، گل جعفری افریقایی، گل استرنبرجیا، گل بگونیا، گل ، گل آهار، قرنفل هند، آفتابگردان ، گل جاوید، گل اریکا، گل خشخاش و …اشاره کرد.
و در آخر در فصل زمستان برای گل‌آرایی و تزئینات دکوراسیون، از جمله تزئین کیک می‌توانید از بین گل‌های یخ، گل نرگس، گل خرزهره، گل مروارید یا میوه‌ها و گیاهان سبز انتخاب کنید.

یک کیک تولد را چگونه با گل تزئین کنیم؟

ابتدا باید بیس کار را آماده کنید. تصمیم بگیرید که قصد دارید کیک شما چه روکشی داشته باشد. اگر قصد شما داشتن یک کیک با روکش شکلات یا خامه است، پس از آماده کردن کیک روکش آن را درست کنید و درون یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شود تا بتوانید تزئینات را روی آن پیاده کنید.
یکی از ایده‌های تزئین کیک این است که کیک را به شکل برهنه یعنی بدون خامه، فوندانت، شکلات یا ژله ای در اطراف آن با گل‌های کوچک و بزرگ و رنگارنگ تزئین کنید. با این روش به یک کیک شیک می‌رسید که به تازگی طرفداران زیادی هم به دست آورده است.
یکی از ایده‌های جالب برای تزئین کیک تولد این است که گل‌های طبیعی را به مقداری سفیده تخم مرغ آغشته کنید و سپس آن را در شکر فرو ببرید. کافی است یک تا دو ساعت صبر کنید تا گل‌ها سفت شوند. این گل‌ها مانند تزئینات فوندانت و گل‌های قندی عمل می‌کنند و زیبایی خاصی به کیک شما می‌دهند. مراقب باشید کودکان این گل‌ها را به گمان این که خوراکی هستند نخورند. میان این گل‌ها را می‌توانید با گیاهان سبز یا دانه‌های میوه، مثل توت، توت فرنگی‌های برش زده و .... تزئین کنید.
اگر قصد دارید بر روی کیکی با روکش خامه گل قرار دهید به هیچ عنوان از آزمون و خطا نترسید. گل‌ها را در هر جای کیک که دوست دارید فرو ببرید، اگر با معادلاتتان درست از آب در نیامده بود دوباره در بیاورید و جای جدیدی را امتحان کنید. می‌توانید با یک قاشق خامه را صاف کنید و گل مورد نظر را دوباره روی کیک قرار دهید.
ایده دیگری که برای گل آرایی کیک وجود دارد این است که پس از آماده سازی کیک بخشی از آن را برش بزنید و روی قسمت بزرگتر کیک قرار دهید. در عوض جای خالی ایجاد شده توسط کیک برش زده شده را با گل‌های رنگی پر کنید.
برای تزئین کیک تولد همچنین می‌توانید کیک را در یک سینی بزرگتر از خودش قرار دهید و علاوه بر این که روی کیک را با گل تزئین می‌کنید در داخل سینی ظروف جالبی مثل فنجان‌های زیبا و بامزه و ظروف این چنینی قرار دهید و با گل تزئین کنید.
گل‌ها یکی از زیباترین و ساده‌ترین راه‌های تزئین یک کیک هستند. این در حالی است که با کمی‌ خلاقیت می‌توانید تزئینات فوق‌العاده با استفاده از آن‌ها خلق کنید. برای مثال اگر کیک تولدی که قصد تزئین آن را دارید کیک تولد یک دختر بچه است با استفاده از خوراکی هایی مثل سس شکلات، ژله، خامه‌های رنگی و ... عکس صورت یک دختر را روی کیک بکشید و به جای موهای دختر گل‌های رنگارنگ را قرار دهید.
بیشتر بخوانید:
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت