چگونه در قرار اول جذاب باشیم؟

چگونه در قرار اول جذاب باشیم؟

فهرست عناوین

اولین جلسه دیدار یا به عبارتی قرار اول مهم‌ترین جلسه ملاقات شما و طرف مقابلتان است. احساسی که او در جلسه اول نسبت به شما پیدا می‌کند و قضاوتش در موردتان، در ملاقات‌‌‌‌‌‌‌‌های بعدی به سختی قابل تغییر است. در این مقاله کارشناسان بزمینه نکاتی را برای اولین دیدار بیان کرده‌اند که در صورت رعایت این نکات، به جذابیت شما افزوده خواهد شد.

خسته کننده نباشید.

اکثر افراد در اولین دیدار کسل‌کننده هستند و حرف‌‌‌‌‌‌‌‌های معمولی می‌زنند. معمولی بودن باعث می‌شود که ذهن طرف مقابل درگیر شما نشود. یک نکته مشخص از خودتان در او به جا بگذارید. ذهن او را به چیزی مشغول کنید. اگر حرف‌‌‌‌‌‌‌‌های تکراری و کسل‌کننده بزنید او ممکن است حتی حرف‌‌‌‌‌‌‌‌های شما را به خاطر نسپارد.
راه حل این است که روز قبل از ملاقات فکر کنید و مکالمه‌ای را آماده کنید. بدون شک منظور این نیست که در اینترنت به دنبال مسائل علمی ‌باشید بلکه هدف این است که موضوعاتی را در ذهن خود یا حتی روی یک کاغذ لیست کنید که می‌توانید در مورد آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها راحت صحبت کنید. قرار نیست درباره چیزهایی که در آن تخصص ندارید گفتگو کنید و خود را به استرس بیاندازید.
در قرار اول درمورد کتابی که در حال مطالعه هستید یا علایق خود گفتگو کنید. از او بپرسید فیلم مشخصی را دیده یا خیر، یا نظرش را درباره موضوع خاصی بپرسید. مسائلی که به آن علاقمند هستید را نه به صورت ممتد و اذیت کننده، بلکه به صورت گزینشی با او در میان بگذارید. از حرف‌‌‌‌‌‌‌‌های روزمره و معمولی خارج شده و بدین وسیله نقاط پررنگی از خود در فکر طرف مقابل ایجاد کنید.
در اولین ملاقات هنگام گفتگو خود را محدود نکنید بلکه به صورت آزاد درباره چیز‌‌‌‌‌‌‌‌های مختلف اما مشخص صحبت کنید. مسائل روز و آب و هوا چیزهایی است که همه از آن صحبت می‌کنند و استرس‌‌‌‌‌‌‌‌هایی است که در جامعه وجود دارد. موضوعات جذاب‌تری برگزینید.

پاسخ‌‌‌‌‌‌‌‌های خوبی بدهید.

علاوه بر این که موضوعات خوبی را برای گفتگو در قرار اول پیدا می‌کنید و صحبت‌‌‌‌‌‌‌‌های جالبی می‌کنید باید پاسخ‌‌‌‌‌‌‌‌های خوبی نیز بدهید. برای مثال وقتی نظر شما را درباره چیزی می‌پرسد بدترین پاسخ «هیچی» است. مخصوصا خانم‌‌‌‌‌‌‌‌ها وقتی از طرف مقابل خود سوالی می‌پرسند منتظر جواب گسترده‌تری هستند. مردی که به سوالات آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها پاسخ یک کلمه‌ای بدهد به هیچ وجه برای خانم‌‌‌‌‌‌‌‌ها جذاب نیست. بنابراین روی پاسخ سوالات احتمالی نیز فکر کنید و خودتان را مشتاق نشان دهید.

ارتباط چشمی ‌برقرار کنید.

این که هنگام صحبت با طرف مقابل با او ارتباط چشمی‌ برقرار کنید بسیار مهم است. نگاه کردن به اطراف، عدم تمرکز شما را می‌رساند و نگاه کردن به پایین عدم اعتمادبنفس شما را نشان می‌دهد. سعی کنید در نخستین دیدارتان وقتی طرف مقابلتان با شما گفتگو می‌کند، درست به چشمان او نگاه کنید و به سخنان او با دقت گوش دهید.

لبخند را فراموش نکنید.

لبخند داشته باشید. زیباترین زینت صورت برای هر فرد لبخند است. ولی حتما دقت کنید جوری نباشید که مثل دیوانه‌ها به نظر برسید. لبخند صورت شما را مهربان نشان می‌دهد و به طرف مقابل این پیام را می‌رساند که از کنار او بودن خسته نشدید و به حرف‌‌‌‌‌‌‌‌های او مشتاقانه گوش می‌دهید. اما مراقب باشید مواقع بحث‌‌‌‌‌‌‌‌های جدی لبخند شما به منزله تمسخر تلقی نشود زیرا در اولین ملاقات ممکن است به دلیل عدم شناخت سو تفاهم پیش بیاید.

بوی خوشی داشته باشید.

برای جذابیت هر چه بیشتر در قرار اول، سعی کنید از عطر‌‌‌‌‌‌‌‌های خوشبو استفاده کنید. اگر خود را در عطر غرق کنید ممکن است بوی تند و زننده‌ای بگیرید و طرف مقابلتان به عطسه بیفتد. عطر شما تاثیر زیادی در نظر شخصی که با او ملاقات می‌کنید دارد. فراموش نکنید که بوی عطر در خاطر همه می‌ماند.

بلندی صدای خود را کنترل کنید.

اگر صدای بلندی داشته باشید باعث می‌شوید طرف مقابل دچار سر درد شود و علاقه‌ای به ادامه دادن مکالمه با شما نداشته باشد. علاوه بر این اگر قرار ملاقات شما در محیط عمومی ‌باشد ممکن است از صدای بلند شما خجالت بکشد. در مقابل نیز در صورتی که با صدای آرام صحبت کنید باعث سر رفتن حوصله فرد می‌شوید، یا حتی ممکن است صحبت‌‌‌‌‌‌‌‌های شما را نشنود اما از این که از شما بخواهد تکرار کنید خجالت بکشد. بنابراین جانب تعادل را رعایت کنید.

درست لباس بپوشید.

لباس‌‌‌‌‌‌‌‌های شما شخصیت شما را نشان می‌دهند. اگر در یک رستوران لوکس قرار گذاشتید لباس‌‌‌‌‌‌‌‌های اسپرت نپوشید و در مقابل اگر در یک محیط تفریحی ورشی قرار ملاقات دارید کت و شلوار یا مانتو و شلوار رسمی‌ و مجلسی انتخاب‌‌‌‌‌‌‌‌های مناسبی نیستند. علاوه بر این در انتخاب لباس‌‌‌‌‌‌‌‌های اسپرت یا رسمی ‌نیز نکات خوش‌پوشی را رعایت کنید. چرا که در نظر طرف مقابل نسبت به شما تاثیر زیادی دارد.

به اعتدال آرایش کنید.

آرایش‌های زیاد و زننده، طرف مقابل را از شما دور می‌کند و به هیچ عنوان به جذابیت شما کمک نمی کند. سعی کنید حتمذا در اولین دیدار از آرایش‌های پر رنگ و غلیظ که هم باعث بالا رفتن سن شما می شود و هم چهره واقعی شما را پنهان می‌کند خودداری کنید. گاه آرایش غلیظ نشان دهنده اعتمادبنفس کم فرد می باشد.

زبان بدن را فراموش نکنید.

در اولین قرار ملاقات هرگز Body language یا زبان بدن را از خاطر نبرید. در استفاده از دست‌‌‌‌‌‌‌‌ها و چشم‌‌‌‌‌‌‌‌ها تعادل را رعایت کنید. استفاده کردن بیش از حد از زبان بدن شما را مضطرب و آشفته نشان می‌دهد در مقابل استفاده متعادل از آن می‌تواند طرف مقابل را بیشتر مجذوب صحبت‌‌‌‌‌‌‌‌های شما کند.

اسم طرف مقابل را در صحبت‌‌‌‌‌‌‌‌ها بگویید.

گفتن اسم طرف مقابل توسط شما سبب جذب بیشتر او به شما و گفتارتان می‌شود. از یاد نبرید که گفتن اسم فرد مقابل متناسب با میزان صمیمیت و رابطه شما تعیین می‌شود، بنابراین در این مورد نیز افراط نکنید. تاثیر این کار در تعداد دفعات کم است.

در صحبت‌‌‌‌‌‌‌‌ها واقع‌بین باشید.

برای این که خاص به نظر برسید خود را مثبت‌اندیش یا منفی‌گرا نشان ندهید. در مورد اول ساده‌لوح و در مورد دوم ناامید به نظر می‌رسید. برای مطالعه بیشتر در این زمینه به مقاله «آقایان عاشق این خصوصیت خانم ها هستند!» مراجعه کنید.
بیشتر بخوانید:
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت