چه کادوهایی برای روز مادر نخریم؟

چه کادوهایی برای روز مادر نخریم؟

فهرست عناوین

قدردانی از زحمات مادر با یک روز امکان‌پذیر نیست ولی با خرید هدیه‌ای در این روز برای او، می‌توانید لبخند را به لبانش بیاورید و به او بگویید که مهربای‌هایش را پاس می‌دارید. در این بین بهتر است به دنبال هدایایی باشید که او را بیشتر خوشحال می‌کند و از خرید هدایایی که تیم بزمینه در این مقاله آورده است تا حد ممکن خودداری کنید.

لوازم منزل نخرید.

وقتی برای خانمی‌ به عنوان هدیه وسایل منزل تهیه می‌کنید، به او این احساس را می‌دهید که تنها وظیفه و ماموریت او در زندگی کارهای خانه است. برای مثال وقتی برای مادری آبمیوه‌گیری می‌خرید او از آن پس برای شما و سایر اطرافیان آب‌میوه‌های خوشمزه تهیه می‌کند اما آیا این وسیله هدیه‌ای برای خود او بوده یا اطرافیان؟
از این رو بهتر است برای مادران که بیشتر عمر خود را صرف فرزندان و همسر خود کرده‌اند یک روز از سال را به خود او اختصاص دهید هدایای شخصی‌تری تهیه کنید.

وسایلی که گمان کند پیر شده است نخرید.

اگر احساس می‌کنید مادرتان برای راه رفتن به عصا احتیاج دارد به هیچ وجه برای او عصا نخرید. اگر متوجه شدید به چنین وسیله‌ای نیاز دارد، اگر در یک روز عادی برایش تهیه کنید اشکالی ندارد اما به عنوان هدیه روز مادر اجازه ندهید که احساس پیری کند. خانم‌ها وقتی متوجه می‌شوند که در حال پیر شدن هستند ناراحت می‌شوند. البته بدون شک ظرفیت و حساسیت افراد باهم متفاوت است.

چیزهایی که یادآور بیماری اوست نخرید.

اگر می‌دانید مادر شما به خاطر بیماری به وسیله یا داروی خاصی نیاز دارد، روز مادر برای خرید آن مناسب نیست. ترجیحا در روز مادر یک هدیه کوچک تهیه کنید و چند روز قبل یا بعد از روز مادر، وسیله یا داروی مربوط به بیماری‌اش را برایش بخرید. بگذارید در روز مادر فقط احساس سرخوشی کند و چیزهایی که برای او ایجاد غم می‌کند نخرید.

کارت هدیه (نقدی) برای مادر هدیه مناسبی نیست.

بدون تردید پدر و مادر‌ها علاقه‌ای به پول گرفتن از فرزندان خود ندارند. به عبارت دیگر دوست ندارند دستشان جلوی فرزندانشان دراز باشد. غرور مادرتان را حفظ کنید. حتی  اگر می‌دانید برای کاری به پول نیاز دارد به او پول ندهید. بنابراین نداشتن وقت برای خرید هدیه عذر موجهی برای قرار دادن پول در پاکت نیست. اگر گمان می‌کنید مادر شما به چیزی نیاز ندارد و بیش از همه به دریافت هدیه نقدی احتیاج دارد، در صورتی که وسع مالی شما اجازه می‌دهد برای او طلا بخرید. سکه‌های گرمی، ربع و تمام، هر کدام متناسب با شرایط مالی شما هدایای بهتری نسبت به پول هستند.

هدیه‌ای که قبلا به شما داده شده به مادرتان ندهید.

اگر قبلا به مناسبت‌هایی خاص افراد به شما هدیه‌ای داده‌اند که علاقه‌ای به استفاده از آن را نداشته‌اید برای روز مادر به مادرتان هدیه ندهید.  مادر شما عمرش را پای شما گذاشته این لیاقت را دارد که دو ساعت برای او وقت صرف کنید و هدیه‌ای مناسب برایش بخرید. شاید مادر شما متوجه نشود که این هدیه را قبلا خودتان از کسی دریافت کرده‌اید ولی اگر انصاف به خرج دهید می‌بینید که بهتر است برای خرید هدیه روز مادر، خودتان دست به کار شوید و با عشق هر چه تمام‌تر برایش هدیه مناسبی تهیه کنید.

کیک و کوکی های فوندانت تهیه نکنید.

اگر برای روز مادر دوست دارید با خرید کیک، کوکی و دسر مادر خود را خوشحال کنید از تزئینات فوندانت استفاده نکنید. مادرها معمولا از چنین کیک و کوکی‌هایی خوششان نمی‌آید و احساس می‌کنند که فوندانت قابل خوردن نیست.

هدیه ای که خودتان دوست دارید در خانه باشد.

اگر مجرد هستید و با مادرتان در یک منزل زندگی می‌کنید برای او کادویی نخرید که بیشتر خودتان استفاده می‌کنید. برای مثال اگر به سشوار احتیاج دارید به نام مادرتان و به کام خودتان سشوار نخرید. اگر به وسیله‌ای علاقه دارید که در منزل باشد اما برای مادر شما بود و نبودش فرقی ندارد یا حتی دوست ندارد چنین چیزی در منزل داشته باشد به هیچ وجه هدیه مناسبی برای روز مادر نیست. برای مثال اگر به حیوانات خانگی علاقه دارید برای روز مادر نخرید شاید مادر شما علاقه‌ای به داشتن یک سگ یا گربه یا پرنده در منزل نداشته باشد.

یادتون باشه، هر هدیه‌ای بهتر از هیچ چیز است.

این جمله را به خاطر داشته باشید. بدانید که حتی اگر وضعیت مالی شما در شرایط بدی قرار دارد و نمی‌توانید برای مادرتان هدیه مناسب و درخوری تهیه کنید، تهیه یک هدیه ارزان‌قیمت بهتر از دست خالی بودن است. یک شاخه گل با کارتی که روی آن از زحمات مادرتان تشکر کرده‌اید و احساساتتان را به او بیان کرده‌اید می‌تواند یک هدیه ارزشمند را به وجود آورد. اما این که به بهانه عدم توان مالی برای او چیزی نخرید کار خوبی نکرده‌اید و شاید در او احساسات بدی را ایجاد کنید و او گمان کند که شما قدردان زحمات او نیستید.


بیشتر بخوانید:

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت