عیدی برای عروس و داماد

عیدی برای عروس و داماد

فهرست عناوین

عید نوروز، عید اصلی و اصیل ایرانیان است که همه افراد در سراسر کشور آن را جشن ‌‌می‌گیرند. در دید و بازدیدها معمولا بزرگترها به کوچکترها هدیه ای در وسع خود به عنوان عیدی ‌‌می‌دهند. اولین عیدی که عروس و دامادها به عنوان اولین عید نوروز پس از تاهل به خانه اقوام ‌‌می‌روند، بزرگ تر‌‌‌‌‌‌ها باید به آن‌‌‌‌‌‌ها عیدی بدهند. در این مقاله، اعضای تیم بزمینه ایده‌‌‌‌‌‌هایی جهت عیدی برای اولین عید نوروز عروس و داماد گردآوری کرده‌اند.

1. تقویم سال نو با عکس‌‌‌‌‌‌های عروس و داماد

ببینید که تقویم کاربردی برای عروس و داماد شما چه نوع تقویمی‌است. رومیزی، دیواری یا به شکل سررسید. بعضی از چاپخانه‌‌‌‌‌‌ها و سایت‌‌‌‌‌‌هایی که کار چاپ روی وسایل را انجام ‌‌می‌دهند امکان تهیه تقویم با عکس‌‌‌‌‌‌های دلخواه شما را ‌‌می‌دهند. بدون شک از دیدن عکس‌‌‌‌‌‌های خود در تقویم به شگفت ‌‌می‌آیند. برای مثال از عکس‌‌‌‌‌‌های دونفره آن‌‌‌‌‌‌ها در ماه‌‌‌‌‌‌های مختلف سال گذشته استفاده کنید و برای هر فصل و ماه سال جدید، عکس متناسب با آن را قرار دهید.

2. بلیط سفر یا رزرو هتل در عید

اگر از برنامه سفر عروس و داماد در عید نوروز باخبرید و ‌‌می‌دانید که آن‌‌‌‌‌‌ها به علت مشکلات مالی نتوانسته‌اند برنامه سفر بریزند به این نحو به مسافرت رفتن آن‌‌‌‌‌‌ها هرچند کوتاه کمک کنید. برای مثال در یکی از شهر‌‌‌‌‌‌های داخلی برایشان هتل رزرو کنید یا بلیط رفت و برگشت قطار برای آن‌ها تهیه کنید یا هدایایی از این قبیل.

3. جا جواهری

برای عروسی که در عید نوروز به دیدن شما ‌‌می‌آید جا جواهری ‌‌می‌تواند هدیه مناسبی باشد. چرا که معمولا عروس‌‌‌‌‌‌ها طلاهای زیادی دریافت ‌‌می‌کنند و در صورت داشتن یک جعبه بزرگ جواهر ‌‌می‌توانند به زیورآلات خود سر و سامان دهند.

4. کارت هدیه یا پول

در صورتی که قصد دارید طبق رسم معمول به عروس و داماد مورد نظرتان کارت هدیه یا پول هدیه دهید ‌‌می‌توانید کمی‌ایده به خرج دهید. به این شکل که کارت هدیه را درون یک جعبه گل یا با یک شکلات در یک ساک هدیه به آن‌‌‌‌‌‌ها هدیه دهید. ایده دیگری که ‌‌می‌توانید برای عیدی دادن به عروس و داماد استفاده کنید، تزئین پول به شکل دسته گل است. یا پول را در قالب دلار، یورو یا هر ارزی که برای آن‌‌‌‌‌‌ها قابل استفاده است بدهید.

5. وسیله دکوری مناسب منزل عروس و داماد

معمولا پس از تهیه جهیزیه به حدی هزینه‌‌‌‌‌‌ها بالاست که خریدن وسایل دکوری برای آن‌‌‌‌‌‌ها کمی‌دشوار به نظر ‌‌می‌رسد. از این رو می‌توانید برای آن‌‌‌‌‌‌ها متناسب با سبکی که ‌‌می‌پسندند و سلیقه‌شان یک وسیله دکوری مانند آباژور، تابلوی نقاشی، گلدان‌‌‌‌‌‌های طبیعی و مصنوعی، صنایع دستی و ... تهیه کنید. علاوه بر این در صورتی که مطلع هستید آن‌‌‌‌‌‌ها به خاطر شرایط مالی موفق به تهیه وسیله خاصی برای منزل نشدند آن وسیله را بخرید و به آن‌‌‌‌‌‌ها هدیه دهید.

6. چاپ عکس‌های عروسی یا نامزدی

یکی از عکس های نامزدی یا عروسی آن‌ها را در سایز بزرگ، روی شاسی، چاپ کنید یا قاب‌های چند تکه تهیه کنید و عکس‌های مورد نظرتان را چاپ کنید و داخل آن‌ها قرار دهید و به آن‌ها هدیه دهید.

7. رزرو خدمات برای عروسی

در صورتی که عروس و داماد شما هنوز در دوران نامزدی هستند و مراسم عروسی آن‌‌‌‌‌‌ها برگزار نشده است، ‌‌می‌توانید خدمات خاصی مثل پاکسازی پوست، میکرودرم، کراتینه و ... را برای روز‌‌‌‌‌‌های قبل از عروسی به آن‌‌‌‌‌‌ها هدیه دهید. اکسسوری‌‌‌‌‌‌های عروس مثل مدل تاجی که ‌‌می‌دانید مورد پسند عروس مورد نظر است، کفشی که ‌‌می‌دانید ‌‌می‌پسندد یا لواز‌‌می‌از این قبیل گزینه‌‌‌‌‌‌های خوبی ‌‌می‌توانند باشند.

8. لباس

عروسی که شما قصد خرید عیدی برای او را دارید نیز احتمالا مانند هر خانم دیگری هرچقدر هم لباس داشته باشد احساس ‌‌می‌کند باز کم است. از این رو در بین گزینه‌‌‌‌‌‌های پیش رو لباس گزینه خیلی مناسبی است که ‌‌می‌تواند یک شال باشد یا یک پیراهن مجلسی یا هر چیزی که در وسع مالی شما و در سلیقه عروس خانم باشد.

9. سکه طلا

شاید این عنوان برای همه کمی‌ترسناک به نظر برسد. با شرایط کنونی و افزایش قیمت سکه و دلار وضعیت برای افراد در خرید سکه طلا دشوار شده است. از این رو اگر دوست دارید در عید نوروز جلو عروس و دامادی که به منزل شما ‌‌می‌آیند سکه طلا بگذارید ‌‌می‌توانید از شمش‌‌‌‌‌‌های طلا یا سکه‌‌‌‌‌‌های پارسیان که در گرم‌‌‌‌‌‌های مختلف ضرب ‌‌می‌شوند تهیه کنید.

10. ست پرفیوم

عطر و ادکلن‌‌‌‌‌‌ها همیشه گزینه‌‌‌‌‌‌های مناسبی برای هدیه محسوب ‌‌می‌شوند. برای عیدی دادن به عروس و دامادها نیز ست عطر و ادکلن مردانه و زنانه مناسب فصل بهار یک گزینه خوب برای عیدی دادن است. عطرها با برندهای مختلف و کشورهای مبدأ گوناگون و در قیمت‌‌‌‌‌‌های متفاوت در بازار موجود هستند که به راحتی ‌‌می‌توانید تهیه کنید.

11. ست ساعت

از آن جا که معمولا در خرید بازار عروس و داماد برای یکدیگر ساعت ‌‌می‌خرند ‌‌می‌توانید شما به عنوان عیدی، ساعت اسپرت برای آن‌‌‌‌‌‌ها تهیه کنید. ولی در صورتی که ‌‌می‌دانید آن‌‌‌‌‌‌ها در تهیه ساعت به خاطر هزینه به مشکل برخوردند و در وسع مالی شما هست که برای آن‌‌‌‌‌‌ها ساعت بخرید به این گزینه نیز فکر کنید.
بیشتر بخوانید:
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت