پیام‌‌‌‌هایی که نباید برای شریکتان بفرستید!

پیام‌‌‌‌هایی که نباید برای شریکتان بفرستید!

فهرست عناوین

ارسال پیام‌‌‌‌های متنی یکی از روش‌‌‌‌های معمول امروزی برای ارتباط برقرار کردن با سایر افراد از جمله دوست، نامزد یا همسر است. در این راستا افراد بسیاری از حرف‌‌‌‌های خود را با استفاده از پیام‌‌‌‌های متنی به یکدیگر منتقل ‌‌‌می‌کنند که گاه باعث ایجاد مشکلاتی ‌‌‌می‌شود. حال ما کارشناسان بزمینه قصد داریم تا پیام‌‌‌‌هایی را که نباید به طرف مقابل خود ارسال کنید برایتان شرح دهیم تا با مطالعه آن در حد امکان از بروز مشکلات احتمالی پیش‌گیری کنید.

1. پیام‌‌‌‌هایی که نشان ‌‌‌می‌دهند حوصله شما سر رفته و کاری برای انجام دادن ندارید.

پیام‌‌‌‌هایی که هدف خاصی ندارند و صرفا شما از روی سر رفتن حوصله آن‌‌‌‌ها را ارسال ‌‌‌می‌کنید، پیام‌‌‌‌های مناسبی برای ارسال به او نیستند. جملاتی مانند «سلام. کجایی؟»، «سلام چیکار ‌‌‌می‌کنی؟» ، «حوصله‌م سر رفته» و ... سبب ‌‌‌می‌شود که به او این پیام منتقل شود که من در خانه بی‌کار نشستم، حوصله‌ام سر رفته، مرا سرگرم کن. چنین پیام‌‌‌‌هایی باعث ‌‌‌می‌شود که او شما را فردی بی هدف و بی‌کار بداند. بنابراین سعی کنید خودتان را بی‌برنامه نشان ندهید و اگر واقعا هم حوصله‌تان سر رفته بود کمی‌ در پیام‌‌‌‌های خود وارد جزئیات شوید و از او پیرامون کارش سوالات دقیق‌تری بپرسید تا هم از این که به او اهمیت دادید خوشحال شود و هم به هدف خود رسیده باشید.

2. پیام‌‌‌‌هایی که ناراحتی و عصبانیت شما را منتقل ‌‌‌می‌کند.

پیام‌‌‌‌های متنی جای مناسبی برای بیان مشکلات نیست. از این راه ناراحتی و دلخوری خودتان را بیان نکنید. از ارسال پیام‌‌‌‌هایی که نشان ‌‌‌می‌دهد شما از چیزی ناراحت هستید خودداری کنید. جملاتی مانند «اوکی»، «هرجور راحتی» و... را برای او نفرستید. به او تلفن کنید و ناراحتی خودتان را از طریق گفتگوی صوتی بیان کنید. پیش از این، تیم بزمینه در مقاله «چرا نباید مشکلات رابطه را از طریق پیام یا مسیج حل کرد» به تفصیل در این باره توضیح داده‌ است.

3. پیام‌‌‌‌هایی که به او این احساس را بدهد که شما بی‌کار و منتظر پیام‌‌‌‌های او هستید.

این که او بداند با ارسال پیام به شما، باعث خوشحالی‌تان ‌‌‌می‌شود یک بحث است اما این که گمان کند شما شبانه روز چشمانتان به موبایل است تا پیا‌‌‌می‌از جانب او دریافت کنید یا او با شما تماس بگیرد بحثی جداگانه است. جملاتی مثل «چرا جواب ندادی؟»، «چرا اس ام اس نمی‌زنی» و... سبب انتقال چنین فکری به او ‌‌‌می‌شود. مانند مورد یک، این جملات نیز شما را آد‌‌‌می ‌بی‌برنامه نشان ‌‌‌می‌دهد که گویی کار اصلی شما رد و بدل کردن پیام با اوست. همانطور که او به زندگی خود ‌‌‌می‌رسد شما نیز برای زندگی خود برنامه‌ریزی کنید و مشغول باشید.

4. پیام‌‌‌‌هایی که با آن‌‌‌‌ها از او طلب اعتماد بنفس دادن به خود را کنید.

خودتان را دست کم نگیرید، اعتماد بنفس داشته باشید و منتظر تایید او نباشید. جملاتی که حاوی این پیام است که مرا تایید کن، باعث جذابیت شما نمی‌شود. «هنوز مرا دوست داری؟»، «هنوز از من خوشت می‌آید؟»، «هنوز برای تو جذاب هستم» و .... پیام‌‌‌‌هایی هستند که گدایی اعتبار شما از او را نشان ‌‌‌می‌دهد. اگر سردی یا دوری را در رابطه حس ‌‌‌می‌کنید، به صورت حضوری بیان کنید و از جایگاه ضعف برخورد نکنید.

5. پیام‌‌‌‌هایی که در آن قصد دارید آینده رابطه را مشخص کنید.

موضوع روشن شدن آینده رابطه، مهم‌ترین موضوع در رابطه دوستی است. اگر احساس بلاتکلیفی ‌‌‌می‌کنید و دوست دارید در این باره به روشنی با او گفتگو کنید سعی کنید از طریق پیام متنی این کار را انجام ندهید. جملاتی از قبیل «من کجای زندگی تو هستم؟»، «ما با هم آینده‌ای داریم؟»، »قصد تو از رابطه ازدواج است؟»، «به ازدواج با من فکر ‌‌‌می‌کنی؟» و... مواردی هستند که نباید در پیام متنی ارسال شوند. شما باید چنین مسئله مهمی‌را با مقدمه‌چینی و از طریق گفتگوی روشن و رودررو بیان کنید.

6. پیام‌‌‌‌هایی که برای اول در آن‌‌‌‌ها به او ابراز علاقه ‌‌‌می‌کنید.

وقتی برای اولین بار به کسی ‌‌‌می‌خواهید ابراز علاقه کنید و به او بگویید دوستش دارید این کار را به صورت گفتگوی تلفنی یا از طریق یک ملاقات حضوری انجام دهید. خصوصا مورد دوم که در آن ‌‌‌می‌توانید ارتباط چشمی‌برقرار کنید و احساس واقعی خود را ابراز کنید و احساسات او را دریابید، بیشتر توصیه ‌‌‌می‌شود.

7. پیام‌‌‌‌هایی که نشان ‌‌‌می‌دهد زندگی شما جذاب نیست.

وقتی به بیرون رفتن او با خانواده یا دوستانش حسادت کنید، این پیام را به او منتقل کرده‌اید که خودتان زندگی جذابی ندارید و تنها پیگیر زندگی او هستید. اگر از طریق شبکه‌‌‌‌های اجتماعی متوجه بیرون رفتن او با دوستانش شدید ارسال جملاتی مانند «با دوستات خوش بگذره»، «چرا به من نگفتی رفتی» و... کار درستی نیست. زیرا حاوی این پیام است که شما کاری به جز دنبال کردن زندگی او ندارید.

8. پیام‌‌‌‌هایی که به وسیله آن قصد اتمام رابطه را دارید.

به هیچ وجه از طریق پیام متنی با طرف مقابل خود قطع رابطه نکنید. این کار اصلا اخلاقی نیست. بهتر است در یک گفتگوی حضوری با مقدمه‌چینی و با احترام تمام این کار را انجام دهید. کارشناسان ما در بزمینه معتقدند اتمام رابطه یک هنر است و این هنر را در مقاله‌ای تحت عنوان «چگونه به یک رابطه عاطفی پایان دهیم؟» به مخاطبان خود آموخته‌‌اند.
بیشتر بخوانید:
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت