طرز تهیه کیک‌های سالم

طرز تهیه کیک‌های سالم

فهرست عناوین

کیک ها جزء جدا نشدنی مهمانی‌ها و جشن‌ها هستند. کیک‌های خوشمزه و زیبایی که گاه برای سلامتی خوراکی مفیدی محسوب نمی‌شوند و برخی افراد حاضر در مهمانی از خوردن آن امتناع می‌کنند. در این مقاله نویسندگان بزمینه سعی کردند تا مجموعه‌ای از دستور پخت سالم‌ترین کیک‌ها را گردآوری کنند تا بتوانید در مهمانی‌های خود استفاده کنید.

کیک عسل

استفاده از شیرین کننده‌های طبیعی در کیک یکی از اقدامات مفید در راستای تغذیه سالم است. برای داشتن کیک خوشمزه عسل برای ده نفر، کافی است یک لیوان سرخالی عسل (در دمای محیط)، با دویست گرم آرد قنادی، دو قاشق چای خوری سرخالی بیکینگ پودر، یک قاشق چای خوری وانیل و در صورت تمایل هل در دسترس داشته باشید.
برای تهیه این کیک مانند سایر کیک‌ها تخم مرغ‌ها را تا جایی که سفید شوند و پف کنند هم میزنید سپس عسل را اضافه می‌کنید و چند دقیقه هم میزنید. بعد از آن آرد و بیکینگ پودر الک شده اضافه می‌کنید. مواد کیک را در قالب چرب شده ریخته و در فری که از قبل با دمای 180 درجه گرم کرده‌اید قرار می‌دهید. پس از 25 دقیقه‌‌‌، کیک شما آماده است. برای حاصل شدن اطمینان، از یک چنگال یا خلال دندان کمک بگیرید. در کیک فرو کنید تا مطمئن شوید که کیک آماده شده است.

چیز کیک کم چرب

یکی از کیک‌های خوشمزه و پرطرفدار، چیز کیک در طعم‌های مختلف است که افراد دارای چربی خون نباید آن‌ها را مصرف کنند. اگر به فکر سلامتی خود هستید و از طرفی دوست دارید در تولد، سالگرد ازدواج و سایر مراسم‌های خود چیز کیک سرو کنید این روش پخت را به شما پیشنهاد می‌دهیم.
برای تهیه چیز کیک برای 10 نفر به کیک اسفنجی ساده، کاکائویی یا هر کیک دلخواه دیگر برای 10 نفر نیاز دارید. برای قسمت پنیری آن، که قسمت پرچرب این کیک می‌باشد، به 6 قاشق غذاخوری ژلاتین، 15 قاشق غذاخوری شکر، 3 قاشق غذا خوری نسکافه یا پودر کاکائو، 3 لیوان شیر کم چرب و یک قالب پنیر ماسکاروپونه احتیاج دارید.
همه مواد به جز پودر کاکائو یا نسکافه و ژلاتین را مخلوط کنید سپس ژلاتین را به آن اضافه کنید. پس از مدت کوتاهی، به روش بن ماری، روی حرارت غیر مستقیم مخلوط را هم بزنید تا پنیر و ژلاتین آب شوند. سپس پودر کاکائو را اضافه کنید. کیک‌ها را از وسط برش بزنید و روی تکه اول یک لایه از مواد پنیری بریزید و نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید، پس از آن، لایه دوم را روی کیک قبلی بگذارید و باز هم از مواد پنیری روی آن بریزید. بهتر است در یک ظرف لبه دار این کار را انجام دهید. پس از 4 الی 5 ساعت قرار داشتن در یخچال، کیک شما آماده است. با این دستور، دو چیز کیک کامل خواهید داشت.

کیک شیره انگور

یکی از شیرین کننده‌های سالم برای کیک تولد شما شیره انگور یا شیره خرماست. برای تهیه کیک با این مواد و برای 10 نفر کافی است 4 عدد تخم مرغ، یک قاشق مرباخوری وانیل، یک قاشق مرباخوری بیکینگ پودر، یک پیمانه شیره انگور یا خرما، یک و نیم لیوان آرد سفید و دو قاشق غذاخوری آب جوش در دسترس داشته باشید.
تخم مرغ‌ها را به مدت طولانی هم بزنید تا کاملا پف کند. آب جوش و شیره و وانیل را به تخم مرغ‌ها اضافه کرده و مخلوط کنید، سپس آرد و بیکینگ پودر الک شده را کم کم و در حین مخلوط کردن به آن اضافه کنید. سپس در قالب چرب شده ریخته و در فر از پیش گرم شده در دمای 180 درجه قرار دهید تا پس از سی دقیقه بپزد. در این کیک برای داشتن عطر بهتر می‌توانید از دارچین، زنجبیل یا هل استفاده کنید.

کیک بدون تخم مرغ

برخی افراد از کودکی به تخم مرغ آلرژی دارند و نباید پروتئین تخم مرغ را وارد بدن خود کنند. برای این افراد نیز بهتر است کیکی بدون تخم مرغ پخته شود.
برای پخت کیک بدون تخم مرغ مخصوص ده نفر، به پنج پیمانه آرد، نصف قاشق چای خوری وانیل، 3 و نیم پیمانه شیر، 2 و ونیم پیمانه شکر، یک پیمانه کره آب شده و 3 قاشق مرباخوری سرپر بیکینگ پودر نیاز دارید.
شیر ولرم را به مخلوط کره و شکر اضافه کنید و هم بزنید. سپس آرد الک شده و وانیل و بیکینگ پودر را به مخلوط کم کم اضافه کنید. سپس در قالب چرب شده ریخته و در دمای150 درجه فر به مدت 45 دقیقه قرار دهید. پس از این مدت احتمالا کیک شما آماده است. یک خلال دندان در کیک فرو کنید تا مطمئن شوید که کیک شما پخته شده است.

نکات مربوط به پخت کیک

  1. برای پف کردن کیک و جلوگیری از گلوله شدن آرد بهتر است همه مواد به دمای محیط برسند. پیش از استفاده از تخم مرغ، آن‌ها را به مدت نیم ساعت در دمای اتاق قرار دهید.
  2. تنها کف قالب را چرب کنید. اگر در دستور‌های مربوط به پخت کیک دقت کنید در آن‌ها نوشته شده که کف قالب را چرب کنید و سخنی از دیواره‌ها به میان نیامده است. زیرا اگر دیواره‌ها چرب شود دیواره چرب شده اجازه بالا آمدن کیک را نمی‌دهند و کیک پف نمی‌کند.
  3. در حین پخت نباید در فر را باز کنید. زمانی که در دستور پخت زمان تقریبی پخت کیک 30 دقیقه تخمین زده شده، حداقل تا ده دقیقه در فر را باز نکنید زیرا در صورت باز شدن زودهنگام درب فر، پف کیک می‌خوابد.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت