نکات و ایده‌هایی برای عروسی در باغ تالار

نکات و ایده‌هایی برای عروسی در باغ تالار

فهرست عناوین

یکی از مهم‌ترین پارامترهای مربوط به مراسم عروسی، که مطمئنا اولین بخش انتخابهای عروسی است، محل برگزاری مراسم می‌باشد. تالار، باغ، منزل شخصی و ... از گزینه‌های موجودهستند. اگر قصد برگزاری عروسی در یک باغ تالار را دارید پیشنهاد می‌کنیم این مقاله که توسط تیم بزمینه گردآوری شده است را مطالعه کنید.

فصل مراسم خود را در نظر بگیرید.

برای انتخاب باغ تالار، فصل عروسی خود را در نظر بگیرید. در صورتی که عروسی شما در فصل بهار و تابستان برگزار می‌شود مشکلی پیش نمی‌آید. اما اگر مراسم شما در فصل پاییز و زمستان است توصیه می‌شود به نکاتی توجه کنید. در فصل پاییز، درختان زرد و نارنجی، زیبایی خاصی به فضا می‌دهند و باغ عروسی شما به یک محیط رمانتیک تبدیل می‌شود، اما اگر عروسی شما در فصل زمستان است و درختان عریان و بدون برگ را دوست ندارید، باغی را انتخاب کنید که درختان آن از انواعی باشد که همیشه سرسبز هستند.
علاوه بر ظاهر باغ، به سرمای هوا نیز توجه کنید. اگر باغ مراسم شما خیلی بزرگ باشد مهمانان شما مجبور می‌شوند فاصله زیادی از پارکینگ تا تالار را طی کنند و بدون توجه به فضای زیبای باغ سریع‌تر خود را به سالن برسانند. بنابراین در صورتی که در روز عروسی شما هوا خیلی سرد است باغ کوچکی را انتخاب کنید که قیمت ارزان‌تری هم نسبت به باغ‌های بزرگتر دارند.

ورودی عروس و داماد.

وقتی عروسی قرار است در باغ تالار انجام شود، دو ورود برای عروس و داماد ایجاد می‌شود. یکی ورود به داخل باغ و دیگری ورود به سالن عروسی. این نکته را در نظر بگیرید که می‌توانید دو دکور متفاوت و هیجان انگیز ایجاد کنید و به دو شکل مختلف وارد باغ و سالن شوید. در این مورد می‌توانید با مراجعه به مقاله «ایده‌هایی برای ورود عروس و داماد به تالار» نحوه ورود خود را به دو شکل متفاوت طراحی کنید.

عقد در محیط باغ

در صورتی که پیش از مراسم عروسی، می‌خواهید در محیط باغ مراسم عقد را برگزار کنید حتما پیش از آن، فکر برف و باران، سرما و گرما باشید. اگر عروسی شما در ماه‌های بسیار سرد یا بسیار گرم از سال است ترجیحا از اتاق‌های شیشه‌ای داخل باغ که درون آن از وسایل تهویه هوا استفاده می‌شود بهره ببرید.

مراقب کودکان باشید.

محیط باغ محیطی مناسب برای شیطنت‌ها و بازی‌های کودکان است. اگر در بین اقوامتان کودکان زیادی در عروسی حضور دارند، از اجاره باغ‌هایی با فضاهای خطرناکی مثل چاه، رودخانه و... بپرهیزید. به خانواده‌ها توصیه کنید که مراقب کودکان خود باشند تا از مشکلات احتمالی پیش‌گیری شود.

سفره‌خانه سنتی

معمولا در عروسی‌هایی که در باغ تالار برگزار می‌شود قسمتی را تحت عنوان سفره‌خانه سنتی تعبیه می‌کنند تا افرادی که نمی‌خواهند از موزیک استفاده کنند در سفره‌خانه بنشینند. اگر عروسی شما در فصلی برگزار می‌شود که هوا در آن موقع از سال دلچسب است، از سفره‌خانه‌های روباز بیشتر پیشنهاد می‌شود در غیر این صورت حتما به فکر سفره‌خانه سرپوشیده باشید چرا که معمولا افراد سالخورده که نسبت به سرمای هوا حساس هستند از چنین محیط‌هایی بیشتر استفاده می‌کنند.

مبلمان در فضای باغ

حتما برای افرادی که دوست دارند از محیط باغ استفاده کنند مبلمان‌هایی قرار دهید تا در هنگام شام یا در طول مراسم بتوانند از فضا باغ بهره بگیرند. از مبلمان‌های موجود در باغ به عنوان تزئین نیز می‌توانید استفاده کنید.

پذیرایی در باغ

به فکر افرادی که داخل باغ حضور دارند باشید. می‌توانید در محیط باغ استندهای سرو آبمیوه و سایر خوراکی‌ها قرار دهید. اگر قصد چنین کارهایی را هم ندارید، از مهماندار‌ها بخواهید که برای مهمان‌های حاضر در باغ نیز از خوراکی‌های موجود در سالن ببرند و از آن‌ها پذیرایی کنند.

سرگرمی‌ و بازی در باغ

اگر عروسی شما در محیط باغ تالار انجام می‌گیرد حداکثر استفاده را از محیط بکنید. در باغ امکاناتی جهت بازی‌هایی مثل دارت، بولینگ، گلف، بازی حلقه و هدف و سایر بازی‌های این‌چنینی قرار دهید. بدون شک آن دسته از مهمانان شما که علاقه‌ای به موزیک و رقص ندارند از این خلاقیت شما شگفت‌زده خواهند شد و لذت خواهند برد.

خوش‌آمد گویی در باغ

برای خوش‌آمد گفتن به مهمانانی که از پارکینگ به محیط باغ وارد می‌شوند یک تابلو و استند شامل متن خوشامدگویی قرار دهید. این تابلو می‌تواند به شکل فلش، راهنمایی به سمت سالن مراسم باشد.

بهترین باغ تالارهای تهران

تشریفات و باغ تالار مجلل سورینو (گرمدره) مشاهده این کسب و کار
باغ تالار تشریفات ژانت مشاهده این کسب و کار
مجموعه تالارهای تشریفات مشیری مشاهده این کسب و کار

عروس و داماد در باغ

از محیط باغ استفاده کنید و یک دکور زیبا و رمانتیک برای شام دو نفره خود در محیط باغ قرار دهید. در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی اولین شام شروع زندگی مشترک خود را زیر نور ماه میل کنید.
در صورت تمایل می‌توانید یک رقص طراحی شده را در محیط باغ انجام دهید. اگر قرار دادن بلندگو در محیط باغ ممکن نبود، از گروه موزیک خود بخواهید با یک یا دو گیتار آهنگی را بنوازند و لحظات عاشقانه شما در دوربین فیلمبردار برای استفاده در کلیپ یا فیلم عروسی ثبت شود.
علاوه بر موارد بالا، در صورت تمایل می‌توانید برش کیک را نیز در محیط باغ انجام دهید. همه چیز بستگی به شرایط شما دارد.
در ادامه توصیه می کنیم مقاله بهترین باغ تالارهای تهران را نیز مطالعه کنید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت