شخصیت تو چه رنگیه؟

شخصیت تو چه رنگیه؟

فهرست عناوین

هر فصل یه رنگ داره، هر سال یه رنگ به عنوان رنگ سال انتخاب میشه، هر سازمان یا ارگان یه رنگی رو برای خودش داره، حتی نامزدهای انتخاباتی هم یه رنگ رو برای طرفداراشون و رای آوردن در نظر می گیرن.
پس رنگها جایگاه ویژه ای در زندگی ما دارن و نقششون خیلی مهمه، یکی از نقش های خیلی مهم و اصلی رنگ ها رو میشه در لباسها مشاهده کرد؛ مثلا توی عروسی سفید، عزاداری مشکی، جشن ها قرمز، مصاحبه های کاری سورمه ای، پاییز قهوه ای و نارنجی و ...

رنگ مورد علاقت چیه؟

حتما دیدین یا شنیدین که وقتی می خوان کسی رو بهتر بشناسن می پرسن که "رنگ مورد علاقت چیه؟" اما چرا این سوال برای شناخت دقیق تر اشخاص پرسیده میشه، اصلا رنگ چه ارتباطی به شخصیت شناسی داره؟
روانشناسان عقیده دارند که رنگ مورد علاقه افراد، نشان دهنده خصوصیات اخلاقی اون فرده. برای همین از بین تمامی رنگ ها چند رنگ اصلی وجود دارن که بر اساس علاقه به این رنگ ها می توان خصوصیات فردی رو حدس زد، که هر کدام را بررسی می کنیم.

مشکی رنگه عشقه!

شاید بتوان گفت که رنگ مورد علاقه بیشتر طراحان مد مشکی می باشد، چون شیک، همیشه مد و پرطرفدار است. سیاه قدرت و نیرو را نشان می دهد و رنگی بسیار رسمی می باشد.
البته مشکی به عنوان رنگ اندوه و گاهی به رنگ عشق نیز شناخته می شود.
این رنگ احساسات زیادی را بیان نمی کند و افراد را مرموز و دست نیافتنی نشان می دهد.
بهتر است هنگام مصاحبه‌های شغلی در مورد پوشیدن لباس مشکی احتیاط کنید، چون ممکن است نشان دهد فردی تهدیدآمیز هستید و اهداف خوبی در سر ندارید.
طراحان عقیده دارند که همراه با لباس شب مشکی، از زیورآلات براق استفاده شود تا نشانگر ظاهری شیک و آراسته‌تر باشد.

اگر مشکی رو دوست داری...

می توان گفت که شما شخصیت پیچیده‌ای دارید که گاهی هم جدی می‌شود؛ اما این خصوصیات نمی‌توانند مانع از خلاقیت شما شوند. جالب است بدانید اگر گاهی استایل سراسر مشکی خود را با اکسسوآر نارنجی هماهنگ می‌کنید، شخصیتی پرانرژی دارید و اگر مشکی ساده و تنها را ترجیح می‌دهید، پر از رموز هستید.
شما قاطع و مستقل اید و همه کارهایتان را به تنهایی انجام می دهید و کمتر از دیگران کمک می گیرید، احتمالا مغرور هستید و اعتماد به نفس بالایی دارید.

سفیدِ سراسر صلح

پاکی، معصومیت، تمیزی، آغاز و شروع هر چیزی را می توان با رنگ سفید نشان داد. سفید نشان دهنده عدالت و بی طرفی است. افرادی که رنگ مورد علاقه آنها سفید است بسیار کمالگرا بوده و پذیرای انتقاد نیستند.
افرادی که به رنگ سفید علاقه دارند، اغلب زندگی ساده و بدون تجملات را می پسندند، شخصیت متعادل و پایداری دارند و می توانند احساسات خود را کنترل کنند.
رنگ سفید نشانه احساسات پاک و خالص می باشد، به همین دلیل لباس عروس به رنگ سفید است.

اگر سفید رو دوست داری...

احتمالا شما شخصیتی داری که زندگی ساده و بدون تجملات رو می پسندی، عاشق آزادی هستید و خوش بینانه به زندگی نگاه می کنید. شما هر کاری که انجام می دهید، خیلی مرتب و شسته رفته و سازمان یافته عمل می کنید. کمال گرا هستید و برای رسیدن به کمال مطلوب تلاش کرده و می جنگنید.

آبیِ آسمان و دریا

آبی رنگ آرامش است و باعث تولید مواد شیمیایی آرامش بخش در بدن می شود، به همین دلیل اغلب در اتاق خواب از این رنگ استفاده می شود.
متخصصان مد پیشنهاد می کنند در مصاحبه های شغلی رنگ آبی بپوشید چون این رنگ نشان دهنده وفاداری و قابل اعتماد بود است.
بیشتر افرادی که به رنگ آبی علاقمندند افرادی زیرک، وفادار، برون‌گرا و روراست هستند. آنها عاشق گذشته هستند، حال و آینده خود را از گذشته جدا نمی بینند.
این رنگ نماد معلم و استاد و یا یک سخنران راستگو و صادق است.

اگر آبی رو دوست داری...

اگر به رنگ آبی علاقه دارید، ظاهر آرامتان دیگران را وادار می کند که به شما احترام بگذارند و دوست دارید همیشه مورد احترام دیگران باشید.
شما آرام و بااعتماد به نفس هستید و نیازی به لباس‌هایی که بیش از حد به چشم می‌آید، ندارید.
کارهای خود را با برنامه ریزی و نظم و ترتیب انجام می دهید، وفاداری از مهمترین ویژگی ها برای شماست و اغلب به یادگیری علاقه دارید.

قرمزِ پویا

قرمز رنگ احساساتی مثل عشق، نفرت و انتقام را در انسان تحریک می کند و باعث جلب توجه می شود.
قرمز نماد رهبر بودن است و روحیه جاه‌‌طلبی را در فرد نمایان کرده و اعتماد به نفس را بالا می برد.
این رنگ نماد عشق است و به همین دلیل است که نماد‌های عشق معمولا به همین رنگ ترسیم شده‌اند.
همچنین قرمز رنگ اشتها برانگیز است، به همین در دکوراسیون بیشتر رستورانها از این رنگ استفاده می‌شود.
جالب است بدانید که در فرهنگ شرقی مانند چین و هند قرمز به معنای خوش شانسی و خوش بختی است. در سنت عروسی این کشورها از رنگ قرمز برای لباس عروس استفاده می‌کنند.

اگر قرمز رو دوست داری...

شما پر از انرژی، پر از شوق زندگی و پر از عشق، برونگرا هستید و دوست دارید در کانون توجه باشید.
زود عصبانی می شوید و معمولا از چیزهایی که دوست دارید خسته شده و به دنبال موارد بهتری می روید.
اعتماد به نفستان بالاست، شجاع و جذاب هستید و دوستانتان برای سبک لباس پوشیدن از شما مشورت می‌گیرند. شما با هیجان مد را دنبال می‌کنید و همیشه از جدیدترین برندها استقبال می‌کنید.

قهوه ایِ قابل اعتماد

قهوه ای باعث احساس آسايش، راحتي و امنيت می شود. این رنگ حس طبیعی بودن و تازگی را به خاطر می آورد.
قهوه ای باعث احساس آرامش می شود، برای همین انتخاب مناسبی برای رنگ اتاق خواب است.
جالب است بدانید که قهوه ای رنگ محبوب و پرطرفداری نیست، چون افراد معتقدند که رنگ قهوه ای باعث خستگی، کسالت و بی حالی، و باعث تقويت حس بهانه‌جويي و لج‌بازي در افراد مي‌شود.
در ضمن آقایان نسبت به خانم ها بیشتر از رنگ قهوه ای استفاده می کنند.

اگر قهوه ای رو دوست داری...

شما كاملا قابل اعتماد، باثبات، شاعرپیشه و كمی فیلسوف به نظر می رسید. به ندرت تغییر عقیده می دهید و هر تصمیم شما به عمل ختم می شود.
شما كاملا در نگهداری پول و اسرار دیگران امین هستید. میل دارید پیوسته در عالم خودتان باشید و گاهی اوقات با اطرافیان خود رفتار خشونت آمیزی در پیش می گیرید. در عشق هرگز بدبین و تند نیستید.
همچنین شخصی خانواده دوست، صادق و مطمئن می باشید.

سبزِ سبزه

رنگ سبز نماد طبیعت، زندگی و پویایی، ثروت، اعتماد به نفس، یاری رساندن، مهربانی، آرامش و امنیت می باشد.
متعادلترین افراد در طیف رنگی علاقمندان به رنگ سبز هستند و هر چه فکر یا احساس کنند را بیان می کنند.
برای عاشقان طبیعت که به آرامش و زیبایی آن علاقمند هستند، سبز بهترین انتخاب است. البته نوعی از سبز که سبز زمردی نامیده می‌شود نسبت به طیف‌های دیگر آن ظاهر سطح بالاتر و گران قیمت‌تری دارد و بیشتر توصیه می‌شود.
 این رنگ سبز با بیشتر رنگ‌های پوست از خیلی تیره تا خیلی روشن سازگاری دارد.

اگر سبز رو بیشتر دوست داری...

شما بیشتر به کارایی و تناسب کامل همه جزییات اهمیت می‌دهید و شخصیتی آرام، حساس و عاطفی دارید. شما همیشه به دیگران به خصوص دوستان و آشنایان خود کمک می‌کنید که موفق باشند و همین نشان می‌دهد که معمولا از جایگاه اجتماعی خوبی برخوردارید.
احتمالا شما علاقمند به شرکت در فعالیت های اجتماعی و یا خیریه ها هستید.
در ضمن می توانید یک شنونده، مشاور و کارمند نمونه هم باشید، ممکن است پرخور بوده و اغلب دچار اضافه وزن هم بشوید.

صورتیِ دخترانه

صورتی نماد عشق و عاشقی بدون قید و شرط، بخشش، امید، مهربانی و امید به آینده است.
در روانشناسی، رنگ صورتی به عنوان نشانه ای از امید شناخته می شود و استفاده از آن در کاهش پرخاشگری موثر است.
خانمهایی که دوستدار رنگ صورتی هستند احساسات زنانه ی قوی ای دارند و مردانی که به رنگ صورتی علاقه دارند حتی در سنین بالا ظاهری جوان دارند.
رنگ صورتی، می تواند خاطرات دوران کودکی را در افراد زنده کند.
صورتی به عنوان یک رنگ خنثی و دخترانه شناخته شده، طراحان دکوراسیون بیشتر از این رنگ برای دکوراسیون اتاق دختر خانم ها استفاده می کنند.
باید توجه کرد که استفاده مداوم از رنگ صورتي باعث مي‌شود فرد خيالباف و رويايي شود و از دنياي واقعي فاصله بيشتري بگيرد.

اگر صورتی رو دوست داری...

استایل شما سرشار از ظرافت و لطافت است و البته این می‌تواند مثل یک آرام‌بخش روی اطرافیانتان اثر بگذارد. دیگران شما را فردی گرم و همدل معرفی می‌کنند.
احتمالا شما بسیار خوش بین بوده و در بیشتر مواقع جنبه مثبت هر چیزی را در نظر می گیرید.
اگر رنگ صورتی، رنگ مورد علاقه شماست حتما به راحتی با دیگران ارتباط برقرار می کنید و دوستان زیادی دارید.

زردِ درخشان

رنگ زرد نشان از خوشی، شادمانی، شور و نشاط و درخشش دارد، البته بعضی اوقات ترس را نشان می دهد.
رنگ زرد اغلب به عنوان رنگ پرانرژی شناخته می‌شود و معمولا در شرایط و محصولاتی که قصد دارند حس هیجان یا انرژی زیاد تولید کنند استفاده می‌شود.
رنگ زرد تند برای ارائه مختصر و مفید مناسب است، چرا که بسیار مهیج است و می‌تواند احساس انرژی و پویا بودن را به سرعت منتقل کند.
رنگ زرد فشار خون و نبض را بالا می‌برد و نشانه لذت و شادی، گرما، امید و خوشبینی هم تلقی می‌شود. پس اگر می‌خواهید چنین تاثیری بر طرف مقابل خود بگذارید رنگ زرد را در لباس‌های خود امتحان کنید البته در این کار زیاده روی نکنید و به جای زرد روشن در مقادیر زیاد از طیف‌های خنثی‌تر مثل کرم و قهوه‌ای استفاده کنید

اگر زرد رو دوست داری...

شما در هر جمعی با یک درخشش خورشیدوار وارد می‌شوید و به سادگی با افراد جدید ارتباط می‌گیرید، چون شادی شما امری مسری است.
 همچنین کمی ایده‌آلیست بوده و در کسب و کار خود موفقید. شما متکی به خود بوده و لباسهای شیک، مرتب و ساده را می پسندید.
ممکن است بیشتر اوقات خود را تنهایی سپری کرده و اغلب تمایل ندارید افراد زیادی دورو برتان باشد و معمولا تنها یک یا دو دوست خوب دارید.

نارنجیِ خلاق 

دوستداران رنگ نارنجی عاشق طبیعت هستند. بیشتر ورزش می کنند و دوست دارند در فضای باز فعالیت کنند، ماجراجو هستند.
شغلهای مناسب دوستداران رنگ نارنجی مزرعه داری، گله داری، فوتبالیست و راهنمای سفر است.
توجه کنیم که استفاده بیش‌ از حد از رنگ زرد باعث عصبانیت می شود. به همین دلیل است که در اتاق‌خواب از این رنگ استفاده نمی شود.

اگر نارنجی رو دوست داری...

شاد، سرحال، خلاق چند کلمه‌ای است که برای توصیف شما می‌توان از آن استفاده کرد. شما در ابراز احساسات خود هیچگاه مشکلی ندارید. شخصیت گرم و پذیرایی دارید که دیگران را به سادگی جذب می‌کند.

بنفشِ جذاب 

رنگ بنفش حس ارزش و اعتبار را القا می کند و تناژهای مختلفی دارد. اما هر چه روشن تر باشد، بهتر است.
این رنگ شاد است و طراوت ویژه ای در خود دارد.
در گذشته، بنفش اغلب به عنوان رنگ تشریفات در خانواده های سلطنتی استفاده می شد. این رنگ نماد اغوا گری و دلفریبی، ثروت و تجملات است.

اگر بنفش رو دوست داری...

شما فردی مهربان، آرام، کاریزماتیک، مغرور و غیر قابل پیش بینی هستید که دوست دارید خلاقیتتان را با لباس‌هایی که می‌پوشید به نمایش بگذارید. خلاقیت و بصیرت شما همیشه راهنمایتان می باشد. شما با اعتماد به نفس و در عین حال فروتن هستید، به احساسات خود آگاهی دارید و این ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود دیگران تحسین‌تان کنند.

برای دیدن تستهای جالب بزمینه اینجا کلیک کنید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت