چرا نباید مشکلات رابطه را از طریق پیام یا مسیج حل کرد

چرا نباید مشکلات رابطه را از طریق پیام یا مسیج حل کرد

فهرست عناوین

امروزه با برنامه‌‌‌های موجود در فضای مجازی، افراد به جای استفاده از مکالمات تلفنی و حضوری به فرستادن پیام اکتفا ‌‌می‌کنند. در این میان ارسال پیام اگر بدون فکر و از روی احساسات آنی باشد، مشکلاتی را در رابطه ایجاد ‌‌می‌کند. در این مقاله هدف، ذکر مطالبی است که نباید به نامزد، همسر یا دوستتان ارسال کنید. در این مقاله با تیم بزمینه همراه باشید.

در پیام متنی احساسات واضح نیستند.

زمانی که از چیزی ناراحت یا عصبانی هستید، بهتر است در پیام متنی بیان نکنید. چرا که در متن لحن شما مشخص نیست و ممکن است سبب شود تا طرف مقابل دچار سوءتفاهم شود. بنابراین اگر خواستید احساسات خود را به طرف مقابل انتقال دهید از ارسال صدا یا تماس‌‌‌های تلفنی استفاده کنید. هنگا‌‌می‌که قصد داشتید با عصبانیت یا ناراحتی پیا‌‌می ‌تایپ و ارسال کنید، پیش از ارسال از خود بپرسید چرا باید از این طریق احساس خود را بیان کنید. کمی‌تامل کنید سپس راه بهتر را انتخاب کنید.

پیام‌‌‌های طولانی نمی تواند جایگزین صحبت رو‌در‌رو یا تلفنی شود.

اگر قصد صحبت، سوال و جواب و شناخت طرف مقابل خود را دارید برای او پیام ارسال نکنید، یا اگر قصد انجام این کار را دارید از پیام‌‌‌های طولانی استفاده نکنید. زیرا طرف مقابل شما فرصت پیدا ‌‌می‌کند تا در بین سطور نوشته شده توسط شما فکر کند و بهترین پاسخ را پیدا کند و جواب‌‌‌های سریع و ناخودآگاه ندهد. از این رو شناخت پیدا کردن از طریق پیام‌‌‌های متنی به هیچ وجه به صورت کامل و صد در صدی میسر نیست. با پیام صوتی یا تماس تلفنی احساسات طرف مقابل نیز به راحتی قابل فهمیدن است.

اگر نگران امنیت مکالماتتان هستید.

پیام متنی به هیچ وجه ایمن نیست و اگر پیام‌‌‌های بسیار خصوصی تان را پاک نکنید، ممکن است به صورت تصادفی یا عمدی توسط سایرین در گوشی خودتان یا نامزدتان دیده و خوانده شود. از این رو اگر کار مهم و شخصی با نامزدتان داشتید از پیام‌‌‌های متنی استفاده نکنید. بلکه با او تماس تلفنی برقرار کنید تا اگر کسی به موبایل او دسترسی پیدا کرد از حرف‌‌‌های بین شما آگاه نشود.

ممکن است از پیام‌‌‌های شما سوءاستفاده شود.

علاوه بر این موضوع، توجه کنید که ممکن است رابطه شما تمام شود و تا ابد طول نکشد. این احتمال را در نظر بگیرید که ممکن است طرف مقابل از پیام‌‌‌های متنی شما در آینده برای آسیب رساندن به شما استفاده کند. همه احتمالات را در نظر بگیرید. احتیاط شرط عقل است.

پیام‌‌‌های قدیمی‌سبب تحریک اعصاب شما ‌‌می‌شود.

در صورتی که بحث‌‌‌ها و مسائلی که با طرف مقابل داشته‌اید حل و فصل شده باشد، ممکن است با دیدن پیام‌‌‌های قدیمی ‌و حرف‌‌‌های دو طرف در زمان بروز مشکل دوباره اعصاب شما تحریک شود و دچار مشکل شوید. این در حالی است که اگر بحث‌‌‌های پیشین شما از طریق مکالمات تلفنی یا حضوری انجام شده باشد راحت‌تر از خاطرتان پاک ‌‌می‌شود.

تمام کردن رابطه با پیام متنی کاری ناپسند است.

هنگا‌‌می‌که تصمیم ‌‌می‌گیرید یک رابطه را به پایان برسانید این کار را از طریق پیام متنی انجام ندهید. در این زمان هر دوی شما ناراحت، عصبانی و دچار احساسات ناخوشایند هستید. بهتر است برای داشتن یک پایان خوب، احترام بیشتری برای دو نفرتان قائل شوید و رودررو خداحافظی کنید. در مقاله چگونه به یک رابطه عاطفی پایان دهیم؟ درباره پایان دادن به یک رابطه، به شکل صحیح صحبت کرده ایم.

برای دیدار با خانواده‌تان درخواست نکنید.

دیدار با خانواده‌‌‌ها و معرفی از طریق ملاقات یک قدم بزرگ در رابطه است. معمولا وقتی از طرف مقابلتان بخواهید که با پدر و مادرتان ملاقات کند استرس زیادی به او وارد ‌‌می‌شود. بهتر است این خواسته را به صورت حضوری و به آرا‌‌می‌ مطرح کنید تا آمادگی را در او ایجاد کنید.

با پیام متنی اشتباهات خود را بیان نکنید.

اگر اشتباهی مرتکب شده‌اید که باید آن را با طرف مقابل خود در میان بگذارید و احتمالا او از این کار عصبانی خواهد شد، موضوع را با پیام متنی در میان نگذارید. اجازه دهید از طریق صدای شما و تماس تلفنی متوجه لحن پشیمان شما بشود. شاید به این صورت عصبانیت و ناراحتی او کمتر شود.

«باید با هم صحبت کنیم!»: ترسناکترین جمله!

این جمله طرف مقابل شما را در هراس قرار ‌‌می‌دهد. این جمله را برای نامزدتان نفرستید. یا به موضوع صحبت خود کاملا اشاره کنید. چنین جمله ای سبب بروز احساسات بد و استرس و تنش در او ‌‌می‌شود. حتی اگر موضوع مد نظر شما چیز بدی نباشد باعث ‌‌می‌شود او چنین فکری کند و در شروع گفتگو در مقابلتان گارد بگیرد. بنابراین این موضوع را مد نظر داشته باشید.

مشکلاتی که با خانواده او دارید باید حضوری و به آرامی مطرح شود.

شاید به طور کلی بتوان یکی از نقاط ضعف هرکس را خانواده او در نظر گرفت. از این رو اگر مشکلی با خانواده نامزد یا همسرتان پیدا کردید هیچ‌گاه از طریق پیام متنی با او در میان نگذارید. اگر حضوری به گفتگو بپردازید ‌‌می‌توانید با ملایمت و آرا‌‌می ‌ناراحتی خود را بیان کنید اما همان طور که پیش از این گفته شد در پیام متنی لحن شما مشخص نیست و مشکلات موجود چند برابر ‌‌می‌شود.

سخن آخر

امروزه یکی از بهترین راه‌‌‌های ارتباطی بین افراد پیام متنی و شبکه‌‌‌های اجتماعی است. بنا بر آن چه گفته شد این راه بهترین راه ارتباطی نیست. بنابراین برای خودداری از بروز مشکلات احتمالی مطالب گفته شده در این مقاله را به خاطر بسپارید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت