چند نشانه برای این که بدانید ازدواج شما محکم است یا خیر

چند نشانه برای این که بدانید ازدواج شما محکم است یا خیر

فهرست عناوین

برای همه افراد زمانی در زندگی پیش ‌می‌آید که لحظه ای درنگ می کنند و از خود ‌می‌پرسند که آیا زندگی مشترکی که در آن قرار دارند استحکام کافی را دارد یا خیر؟ آیا ازدواج موفقی داشته‌اند و انتخاب خوبی کرده‌اند یا خیر؟ در این مقاله تیم بزمینه قصد دارد فاکتورهایی را بیان کند که ‌می‌توان با آن‌‌ها استحکام رابطه را سنجید. اگر این معیارها را در زندگی زناشویی خود مشاهده می کنید شما دارای یک ازدواج موفق هستید.

آیا شاد هستید؟

یکی از معیارهای مناسب برای سنجش خوب بودن ازدواجتان میزان شاد بودن شماست. فکر کنید ببینید که آیا انسان خوشحالی به حساب ‌می‌آیید یا خیر. اگر از درون احساس شادابی ‌می‌کنید این معیار را در رابطه با ازدواج موفق دارید.

نظر یکدیگر را ‌می‌پرسید؟

پس از گذشت چند سال از زندگی مشترک غالبا زندگی‌‌ها به صورت روتین در‌ می‌آید. زن و شوهر‌‌ها از اظهار نظر در مورد مسائل مختلف خودداری ‌می‌کنند و نظر یکدیگر را نیز نمی‌پرسند. از این رو اگر هنوز پس از گذراندن سال‌ها از زندگی مشترکتان باز هم با یکدیگر در مسائل مختلف به گفتگو و بیان نظر ‌می‌پردازید بدانید یکی از نشانه‌‌های ازدواج موفق را دارید.

تصمیمات مهم را با یکدیگر ‌می‌گیرید؟

در یک ازدواج موفق تصمیم‌‌های مهم باید توسط هر دو نفر گرفته شود. در مورد موضوع پیش آمده به گفتگو بنشینند و در نهایت یک تصمیم منطقی بگیرند. در زندگی‌ای که یکی از افراد به صورت خودرأی عمل می‌کند و از طرف هر دو نفر تصمیم‌گیری می‌کند زندگی خوبی رقم نمی‌خورد. اگر تصمیم‌‌های مهم در زندگی شما توسط هم‌فکری با یکدیگر به دست ‌می‌آید یکی دیگر از نشانه‌‌های ازدواج مستحکم را دارید.

به نظر شما زندگی زناشویی خوب است یا سخت؟

زمانی که به ازدواج فکر ‌می‌کنید زندگی زناشویی را سخت ‌می‌دانید یا خوب؟ بعضی از افراد به ازدواج به دید یک کار سخت نگاه ‌می‌کنند. در مقابل، افرادی که در زندگی زناشویی موفق عمل ‌می‌کنند، زندگی زناشویی را خوب ولی همراه با برخی مشکلات ‌می‌دانند. آن‌‌ها این مشکلات را به مثابه کوهی ‌می‌دانند که ‌می‌توانند آن‌‌ها را به قله برساند و به فرد قوی‌تری تبدیل کند.

مثل یک تیم عمل ‌می‌کنید یا خیر؟

باید ببینید نسبت به زندگی زناشویی خود تفکر تیمی‌ دارید یا انفرادی. اگر خود و همسرتان را در یک تیم می‌بینید شما ازدواج موفقی دارید. در صورتی که در مواجهه با مشکلات، تصمیم‌گیری‌‌ها و سایر موارد مانند یک تیم عمل ‌می‌کنید زندگی مشترک شما مستحکم است چرا که منافع زندگی زناشویی را در نظر ‌می‌گیرید نه زندگی فردی را.

وقتی بهترین و بدترین خبر‌‌ها را ‌می‌شنوید به همسرتان فکر ‌می‌کنید؟

وقتی خبری ‌می‌شنوید یا اتفاق مهمی ‌برای شما ‌می‌افتد اولین نفری که به ذهن شما ‌می‌رسد که آن خبر یا اتفاق را با او در میان بگذارید چه کسی است؟ اگر همسر شما فردی است که به عنوان اولین نفر دوست دارید خبر را با او در میان بگذارید ازدواج شما یک ازدواج موفق است. اما در صورتی که در میان گذاشتن موضوع مهمی‌که از آن اطلاع دارید، فارغ از خوب یا بد بودن خبر، با همسرتان برای شما بی اهمیت است متاسفانه این معیار ازدواج موفق و مقاوم را ندارید.

در رابطه شما احترام وجود دارد یا خیر؟

در رابطه بین شما و همسرتان چه اندازه احترام وجود دارد؟ شاید بتوان احترام را مهم‌تر از عشق و علاقه دانست. چرا که اگر احترام‌‌ها از بین برود عشق و دوست داشتن از بین خواهد رفت. از این رو مهم است که در رابطه خود سعی کنید احترام‌‌ها را حفظ کنید. در مواقعی که اختلاف نظر به وجود ‌می‌آید یا در جمع‌‌های خانوادگی و دوستانه و در مجموع رفتار متقابل باید احترام طرفین حفظ شود. در غیر این صورت یکی از مهمترین معیارهای ازدواج موفق از بین خواهد رفت.

هر دوی شما احساس خوش‌شانسی ‌می‌کنید.

وقتی از زن و شوهرها پرسیده ‌می‌شود که کدام یک احساس خوش‌شانس بودن ‌می‌کنند، پاسخ آن‌ها بسیار مهم است. در ازدواج‌‌های مستحکم این بسیار حائز اهمیت است که هردو به یک اندازه احساس خوش‌شانس بودن کنند. اگر شما و همسرتان هر دو از این که یکدیگر را دارید احساس خوشایند خوش‌شانسی را دارید یکی دیگر از معیارهای ازدواج موفق را نیز دارا هستید.

آیا با یکدیگر خوش ‌می‌گذرانید؟

بسیاری از زن و شوهر‌‌هایی که از ازدواج خود راضی نیستند از این که سرگر‌می‌ها و علاقمندی‌‌های یکسانی ندارند و ننمی‌توانند در کنار هم از تفریحات مختلف لذت ببرند گله‌مند هستند. از این رو لذت بردن از کنار هم بودن و خوش گذراندن در اوقات فراغت از معیارهای یک ازدواج موفق است. افراد برای این که از تنهایی خارج شوند ازدواج ‌می‌کنند حال اگر بعد از ازدواج نتوانند در کنار همسر خود به تفریح بپردازند مسلما احساس بدتری نسبت به دوران مجردی خواهند داشت. تماشای فیلم در کنار یکدیگر در منزل و سینما، گوش دادن به موزیک، ورزش و پیاده روی، مسافرت‌‌هایی که به هردوی شما خوش بگذرد و سایر تفریحات مشترک ‌می‌تواند زن و شوهر‌‌ها را بیش از هرچیز به یکدیگر نزدیک کند. از این رو این معیار برای استحکام زندگی زناشویی بسیار مهم است.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت