12 قانون ساده برای شاد بودن

12 قانون ساده برای شاد بودن

فهرست عناوین

کیفیت زندگی شما در گرو روحیه شماست. هرچه میزان نشاط شما در زندگی بیشتر باشد تلاش برای آینده و امید به زندگی نیز برای شما بیشتر خواهد بود. شاید امروزه زندگی کمی‌دشوار باشد ولی با توجه به چند نکته ‌می‌توان شادی را به زندگی آورد. از این رو تیم بزمینه این مقاله را برای بیان نکات و توصیه‌‌هایی پیرامون شاد بودن تهیه کرده است.

1- شاد بودن زندگی شما بستگی به کیفیت افکارتان دارد.

در صورتی که افکار مثبتی داشته باشید و شاد فکر کنید شاد نیز زندگی خواهید کرد. از این رو باید سعی کنید افکار خود را خالص کنید و موارد منفی را دور کنید. زیرا هرطور که فکر کنید همانگونه زندگی شما پیش خواهد رفت.

2- خودتان مسئول شاد بودنتان هستید.

باید بدانید که فقط شما مسئول خوشحال بودن خودتان هستید. به هیچ وجه نباید از دیگری انتظار داشته باشید که برای خوشحال بودن شما کاری کند. بلکه این تنها خودتانید که باید برای شاد بودن زندگی‌تان تلاش کنید و زندگی شادی بسازید.

3- شادی با پذیرفتن شروع ‌می‌شود.

قدم اول برای شاد بودن، «پذیرفتن» است. پذیرفتن گذشته و پذیرفتن حال و هر آن چه اکنون در زندگی شما وجود دارد. باید همه چیز را بپذیرید و قبول کنید که گذشته آن گونه بوده است و همه چیز گذشته است. و اکنون نیز هر آن چه دارید را با آرامش قبول کنید و دوست داشته باشید و برای بهتر شدن شرایط تلاش کنید.

4- خود واقعی‌تان را دوست بدارید.

خودتان را هر طور که هستید دوست داشته باشید. این موضوع بسیار حائز اهمیت است که بتوانید ظاهر و باطن خود را بپذیرید و به آن عشق بورزید. کسی که نتواند خود را دوست داشته باشد نمی‌تواند دیگران را نیز دوست داشته باشد و زندگی شادی را تجربه کند. فردی که از خود راضی نیست و مدام در حال عیب جویی از خود ‌می‌باشد سبب آزردن خودش ‌می‌شود. از این رو یکی از گام‌‌های مهم برای یک زندگی شاد دوست داشتن خودتان است. سعی نکنید یک نسخه کپی شده از سایرین باشید. اورجینال شما هرچه باشد بهتر از نسخه کپی فرد دیگر است.

5- برای خود یک هدف تعیین کنید.

داشتن یک هدف برای زندگی بسیار مهم است. در صورتی که برای خود یک هدف چه کوچک و چه بزرگ تعیین کنید زندگی شما سرزنده‌‌‌تر خواهد شد. تلاش برای رسیدن به هدف و انگیزه رسیدن به آن سبب شاد شدن شما ‌می‌شود.

6- راه رسیدن به شادی وجود ندارد زیرا شاد بودن خود راه است.

این که مدام با انجام کارهای مختلف و کسب موفقیت‌‌های گوناگون سعی داشته باشید به یک زندگی شاد برسید کار بیهوده‌ای است. شاد بودن در طول مسیر است. باید بدانید که زمان برای کسی منتظر نمی‌ماند. بنابراین وقت را غنیمت بشمارید و از لحظه لحظه زندگی خود استفاده کنید. هیچ زمانی بهتر از الان برای شاد بودن مناسب نیست.

7- شادی با عشق، بخشندگی و سپاسگزاری ‌می‌آید.

عشق به زندگی هرکس امید ‌می‌دهد. برخلاف کینه و نفرت که زندگی را سراسر کدورت ‌می‌کند. عشق و دوست داشتن به زندگی نشاط ‌می‌دهد. سعی کنید عشق بورزید و از کسانی که به نوعی به شما آسیب رسانده‌اند به خاطر خودتان بگذرید و از کسانی که در زندگی به شما کمک کرده‌اند و شما را مورد لطف خود قرار داده‌اند سپاسگزار باشید.

8- در جمع‌‌های شاد حضور پیدا کنید.

قرار گرفتن در محیط‌‌های پر از غم و غصه به مرور زمان بر روی ناخودآگاه شما تاثیر ‌می‌گذارد. بنابراین سعی کنید در جمع‌‌ها و محافل شاد حضور پیدا کنید. تنها ماندن یا حضور در محیط‌‌های سوگواری به مرور زمان سبب افسردگی افراد ‌می‌شود. دوستان خود را از بین افراد امیدوار و شاد انتخاب کنید.

9- در لحظه زندگی کنید.

سعی کنید به فکر همین لحظه‌ای که در آن هستید باشید. در گذشته زندگی نکنید و امروز را با نگرانی برای فردا سپری نکنید. اگر در لحظه ای که در آن قرار دارید حاضر باشید دلیلی برای ناراحتی وجود ندارد ‌می‌توانید آن لحظه را به خوبی بسازید.

10- برنامه‌ریزی کنید.

برای زندگی روزمره خود برنامه‌ریزی کنید. چرا که اگر زندگی را‌ بی نظم پیش ببرید سبب ‌می‌شود استرس بگیرید در مقابل یک برنامه جامع سبب ‌می‌شود تا به همه کار در زندگی خود برسید. در برنامه کارهای مورد علاقه خود را بگنجانید و وقت را بیهوده تلف نکنید.

11- شادی با قسمت کردن بیشتر ‌می‌شود.

شادی تنها چیزی است که با قسمت کردن با دیگران نه تنها کم نمی‌شود بلکه بیشتر نیز ‌می‌شود. به همین خاطر است که وقتی برای کسی کادو ‌می‌خرید حال خودتان نیز خوب ‌می‌شود. بنابراین سعی کنید از شادی دیگران شاد شوید و در شادی خود دیگران را سهیم کنید.

12- شادی با عشق به زندگی ‌می‌آید.

چیزی که جهان را به جریان در ‌می‌آورد عشق است. عشق به دنیا و کائنات سبب ‌می‌شود به زندگی خود امید و شادی وارد کنید. هر انرژی‌ای که به دنیا بدهید همان را دریافت ‌می‌کنید. از این رو سعی کنید از خود انرژی مثبت بفرستید تا متقابلا همان را پس بگیرید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت