چگونه برای ازدواج مجدد جشن برگزار کنیم؟

چگونه برای ازدواج مجدد جشن برگزار کنیم؟

فهرست عناوین

کسانی که برای بار اول ازدواج می‌‌‌کنند شرایط ساده‌ای دارند. رسم و رسوم و مدرنیته، همه و همه، آن‌ها‌‌ را در راستای گرفتن جشنی درخور سوق می‌‌‌دهند، اما برای افرادی که برای بار دوم ازدواج می‌‌‌کنند وضع کمی‌‌‌ پیچیده است. آن‌ها‌‌ اغلب از اطرافیان حرف‌ها‌‌ی متناقضی می‌‌‌شنوند که سبب می‌‌‌شود در تصمیم گیری برای گرفتن مراسم عروسی آن‌ها‌‌ را مردد کنند. در این مقاله به بررسی مسائل پیرامون مراسم عروسی این افراد می‌‌‌پردازیم.

برای ازدواج مجدد مراسم عروسی بگیریم یا خیر؟

شما و همسرتان افراد بالغی هستید که برای ادامه زندگی یکدیگر را انتخاب کرده‌اید. در این راستا اگر مخالفانی نیز داشته‌اید با آن‌ها‌‌ مقابله کرده‌اید و یکدیگر را برگزیدید. اگر افرادی هستید که در دل خود تمایل زیادی به گرفتن جشنی برای پیوند عاشقانه‌تان حس می‌‌‌کنید حتما این کار را انجام دهید. چرا که پشیمانی افراد اغلب از کارهایی است که دوست داشتند انجام بدهند و ندادند و اشتباهاتی است که مرتکب شده‌اند. بنابراین مثل تصمیم‌تان برای ازدواج مجدد سینه سپر کنید و با افتخار یک مراسم درخور خود و همسرتان را‌ترتیب دهید. در برگزاری این مراسم مناسباتی را بهتر است رعایت کنید که در ادامه به آن‌ها‌‌ خواهیم پرداخت.

چند سال سن دارید؟

این که در چه سنی مجدد ازدواج می‌‌‌کنید بسیار حائز اهمیت است. اگر افرادی مسن هستید و دارای فرزند و نوه‌ها‌‌ی بزرگ هستید در فرهنگ ایران و به احتمال زیاد در فرهنگ دیگر کشورها پوشیدن لباس عروس چندان خوشایند به نظر نمی‌‌‌رسد. این که هرکس باید هرجور دوست دارد لباس بپوشد یا جشن خود را برپا کند کاملا درست است اما اگر از شنیدن حرف‌ها‌‌ی آزاردهنده دیگران ناراحت می‌‌‌شوید و یا دوست دارید مراسم‌تان برای دیگران عجیب به نظر نرسد مراسم را به گونه ای ساده‌تر برپا کنید. در ادامه به جزئیات بیشتری خواهیم پرداخت.
اگر سن و سال کمی‌‌‌دارید و در دوران جوانی به سر می‌‌‌برید آزادانه می‌‌‌توانید خوشحالی خود را مانند عروسی اول در جشنی با شکوه با دیگران به اشتراک بگذارید. این که در گذشته با فردی اشتباه عروسی کرده‌اید دلیل نمی‌‌‌شود که عشق در شما مرده باشد و باید این را به دیگران نیز ثابت کنید که همیشه برای شروعی دوباره زمان مناسبی است. اگر همسر اول شما فوت هم کرده است زندگی جاری است و همچنان ادامه دارد. در این مورد بهتر است فاصله لازم رعایت شود تا اطرافیان اشتیاق بیشتری برای همراهی شما نشان دهند و احترام همسر فوت شده رعایت شود.

اگر صاحب فرزند هستید بخوانید.

در صورتی که از ازدواج نخست خود فرزند دارید حتما همانطور که نظر او را درباره ازدواج دوم خود پرسیده‌اید درباره مراسم عروسی هم سوال کنید. احساسات او را در نظر بگیرید و سعی کنید به او نشان دهید که نظر او برایتان تا چه اندازه مهم است. رضایت او را تا حد امکان بدست آورید تا در این مرحله نیز در کنار شما و همسرتان قرار بگیرد. اگر تصمیم داشتید مراسم عروسی را برگزار کنید حتما او را در این رویداد با یک نقش پر رنگ شرکت دهید. با توجه به سن فرزندتان از او بخواهید به شما در مراسم کمک کند. اگر دختر کوچک یا یک پسر بچه است با پوشیدن لباس عروس یا لباس دامادی از او به عنوان ساقدوش استفاده کنید. اگر کمی‌‌‌بزرگتر است از او بخواهید رقص چاقو یا نور افشانی انجام دهد. کارهایی از این قبیل که میزان اهمیت شما به او را نشان می‌‌‌دهد می‌‌‌تواند باعث حفظ غرور و خوشحالی‌اش شود.

چه لباسی بپوشید؟

این که لباس شما به چه شکل و چه رنگی باشد بستگی به نوع مراسم و سن و سال و حال و هوای شما دارد. اگر شما در گروه افراد مسن قرار می‌‌‌گیرید، پوشیدن یک کت دامن یا کت و شلوار رسمی‌‌‌ یا پیراهنی ساده برای مراسم شام شما پیشنهاد می‌‌‌شود. در صورتی که سن کمی‌‌‌دارید حتی پوشیدن یک لباس عروس سفید پرنسسی هیچ ایرادی ندارد. تنها به زیبایی خود و آن چه در دل آرزو دارید بیاندیشید. اگر سن شما نه خیلی کم است نه زیاد می‌‌‌توانید لباس‌ها‌‌ی کم پف یا بدون پف را امتحان کنید. یک پیراهن اروپایی با رنگ آبی روشن، نباتی، صورتی یا حتی سفید می‌‌‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.
آقایان در انتخاب لباس کار ساده‌تری دارند. زیرا آن‌ها‌‌ چه مهمان باشند و چه میزبان یک دست کت و شلوار همیشه برایشان مناسب‌ترین انتخاب را رقم می‌‌‌زند.

حلقه ازدواج دوم

بعضی از افراد گمان می‌‌‌کنند باید برای ازدواج دوم ساده‌تر عمل کنند زیرا پیش فامیل و در و همسایه زشت است. این در حالی است که زمانی که کسی را برای ادامه زندگی مشترک برگزیدید باید مانند ازدواج اول خود به او اهمیت دهید. خرید حلقه نیز مستثنی نیست. آقا نباید برای همسر خود در ازدواج مجدد خود کم و کاستی بگذارد و بالعکس. زندگی خود را از نو شروع کنید و برای این شروع دوباره به همان اندازه اول شور و شوق داشته باشید. به این دلیل که یک بار شکست را متحمل شده‌اید گمان نکنید دنیا برای شما تمام شده است. بلکه امیدوار به افق‌ها‌‌ی دور خیره شوید و با همسرتان به زیبایی هرچه تمام‌تر یک زندگی فوق‌العاده را آغاز کنید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت