مشکلات و دردسرهای داشتن ساقدوش‌ برای جشن عروسی

مشکلات و دردسرهای داشتن ساقدوش‌ برای جشن عروسی

فهرست عناوین

همانقدر که ساقدوش‌ها می‌توانند به جذابیت مراسم بیفزایند و کمک بزرگی برای عروس و داماد باشند، به همان اندازه نیز ممکن است دردسر ایجاد کنند. در این مقاله قصد داریم به نقاط ضعف داشتن ساقدوش بپردازیم تا بدانید در چه صورت ممکن است اثر حضور ساقدوش‌ها در مراسم شما یک دردسر باشد تا کمک و دلگرمی.

1- بیشتر شدن هزینه‌های عروسی

یکی از نکات منفی داشتن ساقدوش بیشتر شدن هزینه‌های عروسی است. در اغلب موارد ساقدوش‌ها انتظار دارند که مخارج لباس و دسته گل و گاها آرایشگاه آن‌ها توسط عروس و داماد تامین شود. از این رو بسیاری از عروس و دامادها به خاطر مسائل مالی قید داشتن ساقدوش را می‌زنند. در مقاله «چگونه با کمترین هزینه ساقدوش عروسی داشته باشیم؟» به تفصیل درباره این موضوع صحبت کرده‌ایم.

2- نارضایتی ساقدوش‌ها از لباس‌های خود

یکی از مشکلات اساسی ساقدوش‌ها همین مورد است. در برخی موارد عروس و داماد با سلیقه خود و با توجه به تم مراسم، رنگ خاصی را برای لباس ساقدوش‌ها در نظر می‌گیرند یا مدل خاصی را انتخاب می‌کنند که بعضی از ساقدوش‌ها با آن موافق نیستند. هم نظر شدن ساقدوش‌ها گاهی دشوار به نظر می‌رسد زیرا اختلاف سلیقه غیر قابل اجتناب است. بعضی از خانم‌ها علاقه ای به پوشیدن لباس کوتاه ندارند و بعضی لباس بلند را مناسب نمی‌دانند. انتخاب یقه، نوع پارچه و مدل و رنگ لباس ساقدوش مواردی است که مشمول این اختلافات سلیقه می‌شود. علاوه بر این پوشیدن کفش یکسان اعم از بی پاشنه یا پاشنه دار بودن نیز مشکلات مشابهی را رقم می‌زند.

3- بی نظمی‌در عکاسی و فیلمبرداری

از آن جا که روز عروسی وقت محدود است و برای گروه فیلمبرداری و عروس و داماد تمامی‌ دقایق با ارزش است، گاه ساقدوش‌ها با شیطنت‌های خود سبب بی نظمی‌ در صحنه عکاسی و فیلمبرداری می‌شوند. در این مورد اگر تعداد ساقدوش‌ها بیشتر باشد این مشکل نیز پررنگ‌‌تر خواهد بود و نظم دهی به آن‌ها کمی‌دشوار به نظر می‌رسد. بنابراین توصیه می‌شود تعداد ساقدوش‌ها را در حد معقولی انتخاب کنید تا هم عکس های زیبایی داشته باشید هم چنین مشکلاتی برای شما ایجاد نشود.

4- دیر رسیدن و عدم هماهنگی

همانطور که پیش‌تر گفته شد در روز عروسی وقت طلاست. اگر تنها یکی از ساقدوش‌ها به لوکیشن فیلمبرداری یا عروسی دیر برسد می‌تواند تمام برنامه ریزی‌های شما را به هم بزند و برای شما ناراحتی ایجاد کند. بنابراین سعی کنید ساقدوشی را برگزینید که خوش قول باشد و برای زمان ارزش قائل باشد.

5- قهر و قطع رابطه بعد از عروسی

گمان کنید که پس از گذشت مدت زمانی رابطه شما با یک یا چند ساقدوشتان به هم بخورد و خاطره خوشی از آن‌ها نداشته باشید. هر بار دیدن آلبوم عروسی یا فیلم مراسم شما، می‌تواند یادآور فردی باشد که شما او را به عنوان یکی از مهم‌‌ترین افراد زندگی خود برای ساقدوش شدن برگزیدید ولی اکنون حتی دوست ندارید او را ببینید. از این رو در انتخاب ساقدوش باید دقت کنید و کسی را انتخاب کنید که احتمال خراب شدن رابطه‌تان با او خیلی اندک باشد.(نکات انتخاب ساقدوش را اینجا بخوانید.)

6- نارضایتی ساقدوش‌ها از تصاویر

اگر ساقدوش‌های شما از جمله افرادی باشند که روی عکس و فیلم‌ها حساس باشند و مدام بخاطر چاپ عکسی از او که به نظر خود در آن بد افتاده از شما انتقاد کند، احتمالا سبب اذیت شما خواهد شد. گاه بعضی از افراد به حدی حساسیت بالایی دارند که در هنگام عکاسی ممکن است عکاس شما را اذیت کنند و سبب عصبانیت او شوند. برای انتخاب ساقدوش افرادی که راحت‌‌تر هستند را انتخاب کنید زیرا هرچه ساقدوش شما انسان حساس‌‌تری باشد شما را در عکس و فیلم بیشتر اذیت خواهد کرد.

7- مشکل ساقدوش‌ها با یکدیگر

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است برای عروس و دامادی که ساقدوش دارند ایجاد شود قهر و دلخوری ساقدوش‌ها از یکدیگر است. ممکن است در حین عکاسی و فیلمبرداری با برخوردی ساده از هم ناراحت شوند. در بعضی موارد پیش می‌آید یکی از ساقدوش‌ها از روی حسادت از عروس و داماد ناراحت شود که از دیگر ساقدوش‌ها در عکاسی و فیلمبرداری بیشتر استفاده شده است یا با آن‌ها رابطه صمیمی‌تری داشته‌اند. بنابراین تا حد ممکن مواظب چنین مسائلی باشید و افرادی را انتخاب کنید که باهم دوست باشند یا منعطف باشند. در مجموع انتظار چنین دردسرهایی را نیز داشته باشید زیرا چندان دور از ذهن نیست.

8- کم حوصله بودن ساقدوش‌ها

در عکاسی و فیلمبرداری عروسی، دو بخش وجود دارد. یکی عکس‌های تکی عروس و داماد و دیگری عکس‌های دسته جمعی با ساقدوش‌ها. زمانی که کلیپ و عکس تنها با سوژه عروس و داماد انجام می‌شود ساقدوش‌ها باید مدتی منتظر بمانند. اگر ساقدوش‌های شما افراد با حوصله ای نباشند نمی‌توانند این ساعت‌ها را تحمل کنند. بنابراین توصیه می‌شود افرادی با اعصاب آرام و با حوصله به عنوان ساقدوش خود انتخاب کنید. ضمن این که برای آن‌ها خوراکی و نوشیدنی همراه داشته باشید تا گرسنگی هم مزید بر علت عصبانیت و بی حوصلگی آن‌ها نشود.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت