چگونه با کمترین هزینه ساقدوش عروسی داشته باشیم؟

چگونه با کمترین هزینه ساقدوش عروسی داشته باشیم؟

فهرست عناوین

حضور ساقدوش در مراسم، کلیپ و عکس‌های عروسی می‌تواند علاوه بر افزودن جذابیت بصری کمک زیادی برای عروس و داماد باشد. اما مسئله‌ای که برخی افراد را از داشتن ساقدوش منصرف می‌کند، مشکل هزینه‌هاست. از این رو در این مقاله به افرادی که دوست دارند ساقدوش داشته باشند و در عین حال هزینه زیادی صرف این مورد نکنند راه‌هایی پیشنهاد خواهیم کرد.

هزینه‌های مربوط به ساقدوش‌ها شامل چه مواردی می شود؟

در ابتدای امر باید ببینید، برای ساقدوش‌ها چه هزینه‌هایی را باید در نظر گرفت تا بتوانید با بودجه محدود خود این هزینه‌ها را مدیریت کنید. کفش‌ها، دسته گل‌ها و لباس‌های هماهنگ ساقدوش‌های خانم، کت و شلوار‌ها و کروات‌های هماهنگ ساقدوش‌های آقا و ورودی باغ عکاسی از جمله این موارد هستند. گاه هزینه آرایشگاه ساقدوش‌های عروس خانم به این لیست اضافه می‌شود. در ادامه راه حل‌هایی برای کم کردن این هزینه‌ها بیان خواهیم کرد.

تعداد ساقدوش‌ها را کم کنید.

طبیعی است که هر چقدر تعداد ساقدوش‌های شما زیادتر باشد هزینه‌های مربوطه نیز بیشتر خواهد شد. برای مثال اگر دو ساقدوش آقا و دو ساقدوش خانم داشته باشید برای ورودی باغ هزینه چهار نفر را خواهید پرداخت. در حالی که اگر سه ساقدوش خانم و سه ساقدوش آقا داشته باشید این مقدار به ورودی شش نفر خواهد رسید. از این رو در صورتی که می‌خواهید در این گونه مخارج صرفه جویی کنید پیشنهاد می‌شود تعداد ساقدوش‌ها را کمتر کنید. تعداد زیاد ساقدوش علاوه بر افزایش هزینه‌ها سبب بی‌نظمی و شلوغ کاری در زمان ضبط کلیپ و عکاسی می شود.

کت و شلوار ساقدوش‌های آقا مشکی باشد.

شاید بتوان گفت تمام آقایان حداقل یک دست کت و شلوار سیاه رنگ در کمد لباس‌های خود دارند. از این رو اگر قصد دارید هزینه کت و شلوار یک رنگ ساقدوش‌های آقا را بر عهده آن‌ها قرار ندهید و از طرفی بودجه محدودی دارید می‌توانید این گزینه را در نظر بگیرید. کت و شلوار مشکی و پیراهن سفید رنگ می‌تواند برای ساقدوش‌های داماد انتخاب خوبی باشد. در این صورت کافی است برای آن‌ها کروات‌ها یا پاپیون‌های یک شکل و یک رنگ تهیه کنید. برای مثال رنگ کروات یا پاپیون ساقدوش‌های داماد را با دسته گل یا لباس ساقدوش‌های عروس ست کنید.

برای ساقدوش‌های عروس لباس ساده تهیه کنید.

هرچقدر روی لباسی کار شده باشد و از پارچه‌های دانتل گران قیمت استفاده شده باشد قیمت لباس بالاتر می‌رود. از این رو برای ساقدوش‌های خانم لباس‌های یک شکل، یک رنگ و ساده تهیه کنید تا علاوه بر این که جلوه لباس عروس را نمی‌گیرند قیمت لباس نیز پایین‌تر تمام شود. لباس‌های ساده غالبا برای ساقدوش‌ها شیک‌تر نیز هستند. از این رو در عین حال که هزینه تهیه لباس را بر عهده آن‌ها نمی‌گذارید می‌توانید در هزینه‌ها صرفه جویی کنید. اگر ساقدوش‌ها لباس گران قیمت‌تری را مد نظر داشتند شرایط را با آن‌ها در میان بگذارید تا در صورت تمایل تفاوت بودجه شما و قیمت لباس مورد علاقه آن‌ها را خودشان بپردازند.

کفش‌های ساقدوش‌های عروس مشکی یا سفید باشد.

ست کردن کفش‌های رنگی با لباس یا دسته گل ساقدوش‌ها گرچه جذابیت زیادی دارد اما سبب می‌شود هزینه‌ها افزایش پیدا کند. از این رو اگر بودجه محدودی دارید، کفش مشکی یا سفید را که اغلب خانم‌ها یکی از آن‌ها را در خانه دارد، برای ساقدوش‌های خود انتخاب کنید.

به جای دسته گل حلقه گل تهیه کنید.

به جای آن که به تعداد ساقدوش‌ها دسته گل‌های هماهنگ با قیمت زیاد تهیه کنید می‌توانید برای هر کدام حلقه‌های گل که روی سر قرار می‌گیرد بخرید. این حلقه‌ها اگر با گل مصنوعی و به شکل ساده‌تر باشند قیمت کمتری دارند. رنگ حلقه گل را با کروات ساقدوش‌های داماد و لباس ساقدوش‌های عروس ست کنید.

ساقدوش‌های خانم شینیون نکنند.

شاید ساقدوش‌های شما انتظار داشته باشند تا هزینه آرایشگاه آن‌ها را شما بپردازید. از آن گذشته هماهنگی مدل موهای ساقدوش‌ها در عکس‌ها جلوه خوبی خواهد داشت. در این راستا می‌توانید از آن‌ها خواهش کنید موهای خود را باز بگذارند و شینیون نکنند تا هم با حلقه گلی که در قسمت قبل گفته شد هماهنگی بهتری داشته باشد و هم از هزینه‌ها کاسته شود. علاوه بر این موهای باز با لباس ساده در کنار عروس سبب می‌شود تا ترکیب شیک تری ایجاد شود.

لوکیشن عکاسی بدون ورودی انتخاب کنید.

بعضی از لوکیشن‌های عکاسی شامل باغ و عمارت به تعداد افرادی که وارد می‌شوند هزینه دریافت می‌کنند. اگر لوکیشنی را برگزینید که برای ساقدوش‌ها ورودی دریافت نکنند کمک زیادی به بودجه خود کرده‌اید. همچنین بعضی از عمارت‌ها به صورت ساعتی هزینه دریافت می‌کنند. به این معنا که برای هر یک ساعت که در عمارت بمانید مبلغ خاصی باید پرداخت کنید. این عمارت‌ها معمولا شما را به صورت یک گروه می‌بینند و تک تک حساب نمی‌کنند. در این رابطه باید لوکیشن‌های مختلف را بشناسید و هزینه‌های مربوط به آن‌ها را محاسبه کنید تا بتوانید به نتیجه درستی دست پیدا کنید.

با یک هدیه ساده از ساقدوش‌ها تشکر کنید.

بعضی از عروس و دامادها دوست دارند تا با تهیه یک کادو از ساقدوش های خود تشکر کنند. در این راستا کمی خلاقیت می تواند سبب کم کردن هزینه ها شود. برای مثال یک عکس دسته جمعی در روز عکاسی و عروسی که در قابی زیبا جای گرفته باشد هدیه ای خاطره‌انگیز خواهد بود. همچنین بلیط سینما، تئاتر یا هرچیزی که در محدوده بودجه شماست، برای آن‌ها یک روز به یاد ماندنی را رقم می‌زند.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت