تشخیص گرمی‌ و سردی تناژ رنگ پوست

تشخیص گرمی‌ و سردی تناژ رنگ پوست

فهرست عناوین

احتمالا تا به حال برای شما نیز پیش آمده که گاهی یک رنگ، پوست شما را شفاف و باز نشان ‌دهد، در حالی که رنگ به ظاهر مشابه دیگری اثر عکس داشته باشد. دانستن برخی ویژگی‌های ظاهری در مد و فشن بسیار حائز اهمیت است. یکی از این موارد تشخیص تناژ رنگ پوست است. دانستن گرمی، سردی و یا خنثی بودن رنگ پوست به شما کمک می‌کند تا انتخاب‌های بهتری در آرایش، رنگ مو و رنگ لباس داشته باشید. ما کارشناسان بزمینه در این مقاله قصد داریم ابتدا راه‌های تشخیص تناژ پوست را توضیح دهیم، سپس برای هرکدام از انواع پوست مناسب‌ترین انتخاب‌ها را بیان کنیم.

تقسیم‌بندی رنگ‌های پوست

زمینه رنگ پوست از لحاظ سردی و گرمی تناژ به سه دسته تقسیم می‌شود:
1- پوست سرد: پوست‌هایی با تنالیته رنگ‌های صورتی، قرمز، آبی
2- پوست گرم: پوست‌های با زمینه زرد، هلویی، طلایی
3- پوست خنثی: ترکیبی از رنگ پوست سرد و گرم
4- بعضی افراد دارای پوستی بین حالات گفته شده هستند، برای مثال تناژ پوست برخی افراد گرم مایل به خنثی می‌باشد. گفتنی است تنها داشتن رنگ پوست روشن لزوما به معنی سرد بودن زمینه پوستی او نیست و بالعکس اگر کسی پوست تیره‌ای داشته باشد به معنای این نیست که زمینه پوستی گرمی ‌دارد. در واقع ممکن است کسی با رنگ پوست روشن زمینه گرم و کسی با پوست سبزه زمینه پوستی سرد داشته باشد.

تشخیص زمینه رنگی پوست

تشخیص تناژ رنگ پوست به وسیله چند روش امکان‌پذیر است که در ادامه به بیان آن‌ها خواهیم پرداخت.

1- روش اول مبتنی بر رنگ چشم و مو می‌باشد.

اگر رنگ چشم‌ها آبی، طوسی یا سبز و رنگ طبیعی موها بلوند، قهوه‌ای و مشکی با تناژ آبی، نقره‌ای، بنفش و دودی باشد زمینه پوست سرد می‌باشد.
در صورتی که رنگ چشم‌ها قهوه‌ای یا عسلی و رنگ طبیعی موها بلوند، قرمز و مشکی با زمینه طلایی، قرمز، نارنجی یا زرد باشد، زمینه پوستی در گروه گرم قرار می‌گیرد.

2- روش دوم توجه به رگ‌های مچ دست می‌باشد.

اگر رگ‌ها آبی یا بنفش به نظر می‌رسند تناژ پوست سرد است.
در صورتی که رگ‌ها سبز یا زیتونی به نظر برسند زمینه پوست گرم است.

3- در روش سوم باید ببینید تغییرات پوست زیر نور خورشید به چه صورت است.

اگر آفتاب گرفتن باعث شود پوست شما بسوزد و قرمز شود زمینه پوست شما سرد است.
اگر با آفتاب گرفتن پوست شما طلایی - قهوه ای می‌شود پوست گرمی‌دارید.

انتخاب‌های مناسب برای پوست‌های سرد، گرم و خنثی

دانستن زمینه رنگ پوست در بسیاری از ‌موارد به شما کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. از رنگ لباس و زیورآلات گرفته تا آرایش و رنگ مو و حتی رنگ لاک. از این رو توصیه می‌شود تا ادامه مطلب را مطالعه کنید تا ببینید برای هر نوع پوست چه رنگ‌هایی مناسب است. لازم به ذکر است افرادی که دارای پوست خنثی هستند در انتخاب‌های خود می‌توانند آزادانه عمل کنند و گزینه‌های بیشتری در اختیار داشته باشند.

انتخاب لباس برای انواع تناژ پوست‌

در انتخاب لباس در صورتی که زمینه پوست‌تان سرد است لباس‌هایی با رنگ‌های آبی، سبز، صورتی، بنفش، سبزآبی، قرمز روشن یا قرمز با ترکیب آبی برای شما مناسب است. در صورتی که رنگ پوست شما گرم است بهتر است لباس‌هایی با رنگ زرد، نارنجی، قهوه‌ای، عاجی و قرمز بپوشید. (ایده های لباس مجلسی را ببینید.)

انتخاب زیور آلات برای انواع تناژ پوست‌

در انتخاب زیورآلات برای پوست‌های سرد زیورآلات نقره‌ای بهتر است و برای پوست‌های گرم زیور‌آلات طلایی انتخاب بهتری می‌باشد. 

انتخاب تم میکاپ برای انواع تناژ پوست‌

رنگ پوست شما چه سفید باشد و چه تیره، افرادی که زمینه پوستی سرد دارند رنگ‌هایی مثل صورتی‌های سرد، بنفش، قرمز با تناژ آلبالویی، سبز و خاکستری برای آن‌ها بهتر است. مثلا رژ گونه صورتی - هلویی برای این پوست‌ها مناسب‌ترین گزینه است. طبیعتا رنگ‌های گرم نیز برای پوست‌های گرم بهتر است. برای مثال نارنجی، قهوه‌ای، قرمز با تناژ نارنجی، برنز و طلایی برای این دسته مناسب می‌باشد. (در مورد میکاپ انواع پوست اینجا بخوانید.)

انتخاب رنگ مو برای انواع تناژ پوست‌

رنگ مو تاثیر زیادی در جذابیت صورت افراد دارد. وقتی صحبت از رنگ کردن موهای‌تان می‌شود، هماهنگی بین رنگ مو و رنگ پوست بسیار مهم خواهد بود. رنگ پوست شما تعیین می‌کند که آیا یک رنگ موی خاص برای شما مناسب است یا نه. به طور کلی رنگ‌های قهوه ای، مشکی، با تناژ‌های خاکستری و دودی برای پوست‌های سرد مناسب است و بهترین انتخاب رنگ مو برای پوست‌های گرم (طیف رنگ‌های زرد، هلویی، طلایی) همان رنگ‌های گرم است. برای این نوع پوست‌ها، رنگ بلوند طلایی بهترین انتخاب است. افراد دارای پوست خنثی هر دو خانواده رنگ‌های سرد و گرم را می‌توانند استفاده کنند. بهترین روش برای انتخاب رنگ موی مناسب برای پوست‌های خنثی، پیدا کردن رنگی است که چشمان شما را درشت‌تر جلوه دهد. شما برای انتخاب رنگ مو گزینه‌های بسیاری را در اختیار دارید که می‌توانید بنا به سلیقه خود انتخاب کنید. اما به خاطر داشته باشید برای سایه زدن رنگ‌های نزدیک به رنگ پوست‌تان را در اولویت بگذارید.

بعد از شناخت تناژ پوستتان هنر این است که بتوانید میکاپ صورتتان را به درستی و به نحوی که کاملا با پوست شما همخوانی داشته باشد، انجام دهید. برای همین ما پیشنهاد می کنیم تا آموزش مرحله به مرحله آرایش صورت را حتما در بزمینه بخوانید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت