انواع دسته گل عروس و ساقدوش

انواع دسته گل عروس و ساقدوش

فهرست عناوین

به عنوان عروس خانم استایل و سبک عروسی شما هرچه باشد، ممکن است اول از همه به لباس عروس و موهایتان فکر کنید. اما شاید به این دقت نکرده باشید که انتخاب سبک دسته گل نیز به همان نسبت مهم است. بسیاری از عروس خانم ها با انواع سبک های دسته گل آشنا نیستند و ممکن است فقط به نوع گلهای دسته گل فکر کنند؛ برای همین ما کارشناسان بزمینه سعی کردیم در این مقاله انواع دسته گل هایی که عروس خانم ها و ساقدوشها می توانند به دست بگیرند را جمع آوری و به شما معرفی کنیم.

دسته گل گرد (Round bouquet)

این دسته گل در عین اینکه ساده به نظر می رسد، انتخابی بسیار شیک است به همین دلیل در سالهای اخیر استفاده از این دسته گل رواج داشته است. یکی از مزیت های این دسته گل این است که با انواع و اقسام لباس عروس ها تناسب دارد. با این نوع دسته گل لازم نیست دیگر نگران سنگینی دسته گل باشید!

دسته گل خوشه ای (Pageant bouquet)

این مدل از نظر ظاهر از سایر مدل های دسته گل، بلندتر و در عین حال کم عرض تر است. معمولا عروس خانم هایی که سلیقه خاص دارند، این نوع دسته گل ها را انتخاب می کنند. تناسب دسته گل خوشه ای با تمام لباس عروس ها به جز لباس عروس های پفی و شیفون دار یا ball gown جالب خواهد شد. با تمام این توصیف ها اگر دوست ندارید دستتان تا آخر مراسم خسته نشود، پیشنهاد می کنیم از ساعد دستتان برای حمل کردن آن استفاده کنید یا سراغ مدلهای دیگری بروید.

دسته گل آبشاری (Cascade bouquet)

عروس خانم هایی که سبک کلاسیک را برای عروسی شان انتخاب کرده اند به خوبی می دانند که این مدل دسته گل چقدر برایشان مناسب است. از وزن زیاد این مدل دسته گل که بگذریم، می توان گفت که در ترکیب این مدل دسته گل می توانید از هر گلی به دلخواهتان انتخاب کنید. لباس عروس های دنباله دار یا آنهایی که دامن ساده دارند، با این دسته گل بسیار زیبا جلوه خواهند کرد. عروس خانم های قد بلند، حتما به دسته گل آبشاری فکر کنند!

دسته گل هلالی (Crescent bouquet)

دسته گل هلالی یکی از خاص ترین و جذاب ترین انواع دسته گلهاست که به صورت کمانی درست می شود. در واقع وسط دسته گل از دو طرف آن پر تر است. به سلیقه خودتان می توانید دو طرف این دسته گل را متقارن و یا نا متقارن درست کنید. این دسته گل با لباس عروس های پف دار یا ball gown و مدل A-line بسیار زیبا و باشکوه خواهد شد.

دسته گل مرکب (Composite bouquet)

خلاقیت و هنر در تهیه این دسته گل حرف اول را می زند. دسته گلهای مرکب از انواع شکوفه، غنچه و گلبرگها درست می شوند و طراح گل طوری آنها را در کنارهم قرار می دهد که دسته گل به شکل یک گل بزرگ به نظر بیاید. این سبک دسته گل معمولا انتخاب مناسبی برای یک عروسی لاکچری یا لوکس است. بهتر است با لباس عروس های مدل ماهی و چسبان این سبک دسته گل را انتخاب کنید.

بهترین گل فروشی ها و دیزایرهای گل در تهران

دسته گل بایدر مایر (Biedermeier bouquet)

دسته گل های بایدر مایر از گلهایی که به صورت منظم بریده شده اند و به صورت دایره ای و طبقه ای روی هم قرار گرفته اند تشکیل شده اند. معمولا از دو یا سه نوع گل در تهیه این دسته گل استفاده می شود. این سبک دسته گل برای عروس خانم های مدرن و لوکس پسند بسیار مناسب است. 

دسته گل دستچین (Hand-tied bouquet)

این سبک دسته گل حس تازگی را به معنای واقعی منتقل می کند. در تهیه آن از انواع و اقسام گلها، برگها و سبزیجات وحشی استفاده می شود و شکل کلی دسته گل به صورتیست که انگار تازه چیده شده است. اگر استایل روستیک یا بوهو را برای عروسی تان انتخاب کردید، این دسته گل می تواند مکمل بسیار خوبی برای ظاهرتان باشد. دسته گل دستچین مانند دسته گل های دیگر منظم نیست بنابراین از انواع و اقسام روبانها، پارچه ها و تزئینات دیگر برای آراستن آن استفاده می شود.

دسته گل فانتزی (Nosegay bouquet)

دسته گلهای فانتزی معمولا از نظر سایز کوچک هستند و در طراحی آنها از انواع و اقسام برگ ها و سبزیجات تزئینی استفاده می شود. علاوه بر این هنگام تهیه این نوع دسته گل، در استفاده از روبان و سایر تزئینات این چنینی محدودیتی نخواهید داشت. از آنجایی که دسته گلهای فانتزی سبک و کوچک هستند برای ساقدوش ها نیز توصیه می شوند.

دسته گل کروی (Pomander bouquet)

شکل ظاهری این مدل کمی خاص است و مانند سایر دسته گل ها در دست قرار نمی گیرد. اکثرا دسته گل کروی به شکل توپی از گل تهیه می شود و یا یک روبان مانند کیفهای کوچک به مچ دست آویزان می شود. حمل این دسته گل بسیار آسان و راحت است و مانند نوع قبل ساقدوش ها هم می توانند از آن استفاده کنند.

دسته گل ظریف (Posy bouquet)

اگر قرار است در مراسمتان ساقدوش داشته باشید، این سبک بهترین مدل دسته گل برای آنهاست. دسته گل های ظریف همانطور که از اسمشان پیداست ظریف و مناسب هستند و با یک دست می شود آنها را تا پایان مراسم حمل کرد.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت