انواع حلقه برای نشان، نامزدی و ازدواج

انواع حلقه برای نشان، نامزدی و ازدواج

فهرست عناوین

حلقه ازدواج را ‌‌می‌توان مهم‌ترین نماد پیوند زناشویی دانست. معمولا خانم‌‌ها و آقایان حلقه‌‌های خود را تا سالیان سال به عنوان نماد اولین روز یکی شدن‌شان در دست نگه ‌‌می‌دارند. از این رو انتخاب حلقه در مراحل ازدواج امری مهم تلقی ‌‌می‌شود. برای انتخاب حلقه نامزدی و ازدواج بهتر است با انواع آن آشنا شوید تا هنگامی که برای خرید حلقه به طلا و جواهر فروشی‌ها مراجعه ‌‌می‌کنید بدانید کدام حلقه در استایل مناسب شما قرار دارد و اسم نوع حلقه مورد نظر شما چیست. برای اطلاع از استایل مناسب برای حلقه ازدواج ‌‌می‌توانید از تست انتخاب حلقه استفاده کنید و ببینید چه حلقه‌ای برای شما مناسب است.
قبل از اینکه در مورد شکل حلقه ها صحبت کنیم، بهتر است کمی در مورد حلقه نشان، نامزدی و عروسی بدانید:

حلقه نشان

از قدیم الایام رسم بر این بوده که خانواده آقا داماد، برای اینکه از خانواده عروس قول ازدواج بگیرند، برای عروس آینده شان یک حلقه می بردند. و این حلقه معمولا نشان دهنده خواستن بسیار، سلیقه و دست و دلبازی خانواده داماد بود. امروزه نیز همچنان بسیاری از عروس خانم ها حلقه نشان دریافت می کنند و آن را در انگشت چهارم دست راست قرار می دهند.

حلقه نامزدی

بعد از قول و قرار ازدواج، اگر بعد از دریافت حلقه نشان بازهم مراسم نامزدی در پیش باشد، حلقه دیگری از طرف خانواده داماد به عروس خانم پیشکش می شود که معمولا مجلل تر و دارای نگین الماس است که به عنوان حلقه نامزدی تلقی می شود. حلقه نامزدی معمولا در کنار حلقه نشان قرار می گیرد.

حلقه عروسی

چیزی که مشخص است این است که حلقه عروسی را هم آقای داماد و هم عروس خانم در دست می کنند. اما اینکه این حلقه ها ست و جفت باشند یا اینکه نگین دار یا طرحدار باشند، کاملا به سلیقه خودشان بستگی دارد. حلقه داماد را عروس و حلقه عروس را داماد هدیه می کند.

در ادامه به بررسی انواع حلقه برای نشان، نامزدی، عروسی و یا روزمره خواهیم پرداخت.

حلقه ساده  یا باند (Band Ring)

یک حلقه کاملا ساده بدون هیچ‌گونه برجستگی که اگر طرح و نقشی هم داشته باشد بسیار مینیمال است و با حکاکی، طراحی و یا سنگ‌های ریز بر روی آن همراه است. (پیشنهادهای حکاکی روی حلقه را اینجا ببینید.) این مدل حلقه ها معمولا به صورت ست وجود دارند و به عنوان حلقه ازدواج خریده می شوند.

حلقه سنگ ماه تولد (Birthstone Ring)

یک حلقه با سنگ‌های قیمتی یا نیمه قیمتی که نماد ماه تولد فرد ‌‌می‌باشد. این مدل انگشترها به عنوان حلقه نشان یا انگشتر روزمره طرفدار دارند.

حلقه کلدادگ (Claddagh Ring)

یک حلقه سنتی ایرلندی / سلتیک که در طراحی آن دو دست یک قلب تاج‌دار نگه داشته است. دست‌ها نشان‌دهنده دوستی هستند، قلب نشان‌دهنده عشق و تاج نشان‌دهنده وفاداری است. اگر حلقه را در دست راست خود بیاندازند به گونه ای که قلب را به صورت‌شان باشد، به این معنی است که عشق خود را پیدا کرده اند و در رابطه هستند. اگر حلقه در دست راست باشد به صورتی که قلب به جلو باشد نشان ‌‌می‌دهد که فرد مجرد و به دنبال یک رابطه است و انداختن حلقه در دست چپ به این معنی است فرد متاهل است. بسیاری از زنان ایرلندی، این حلقه را به عنوان حلقه تعامل، حلقه عروسی یا نماد میراث ایرلندی خود در دست ‌‌می‌اندازند.

حلقه خوشه یا کلاسیک (Cluster Ring)

یک حلقه شامل چندین الماس و یا هر سنگ دیگری در کنار یکدیگر یا یک سنگ بزرگ در وسط و سنگ‌های کوچکتر در اطراف آن. 

حلقه کوکتال (Cocktail Ring)

یک حلقه بزرگ و دراماتیک است که به طور قابل توجهی انگشت را ‌‌می‌پوشاند. این حلقه با تعداد زیادی از سنگ‌های رنگی یا الماس‌های طبیعی و مصنوعی پوشانده شده است و جلوه با شکوهی دارد.

حلقه امروزی (Contemporary Ring)

حلقه‌های به روز در سبک‌های فعلی صنعت دارای برش، طراحی و پردازش خاصی است. برای مثال برش مربعی از سنگ قیمتی به روزتر از برش گرد آن است. حلقه‌هایی که از متریال به روز‌تری ساخته ‌‌می‌شوند (همچون پالادیوم و تیتانیوم) نسبت به طلای 18 عیار زر و سفید بیشتر ‌‌می‌توانند در این زمره قرار بگیرند. طراحی این نوع حلقه بر اساس طرح‌های مینیمالیستی و ساده است و بر خلاف حلقه‌های کلاسیک خبری از طراحی‌های شلوغ و پر زرق و برق نیست.

حلقه ابدیت (Eternity Band Ring)

این حلقه به صورت یک باند یکنواخت است که ردیف‌‌های الماس دور تا دور آن را در ردیف‌هایی احاطه کرده‌اند. این نوع حلقه عموما از طرف آقا به همسرش در سالگرد ازدواج داده ‌‌می‌شود.

حلقه فشن ( Fashion Ring)

حلقه‌های فشن معرف سبک خاصی از مد هستند و مناسبت‌هایی چون نامزدی و ازدواج را نشان نمی‌دهند. ولی به عنوان انگشتری متفاوت برای مناسبتها و مهمانی ها طرفدار دارند.

حلقه انعطاف‌پذیر (Flexible Ring)

حلقه ای منعطف و نرم که از به هم پیوستن تعداد زیادی فلز ساخته شده است. این مدل حلقه به نوعی استایلی متفاوت و خاص پسند را نشان می دهد.

حلقه‌‌های به هم پیوسته (Gimmel Ring)

این نوع حلقه شامل دو یا چند حلقه متصل به یکدیگر است و در قرون 16 و 17 در اروپا مد بوده است. نام آن از یک کلمه فرانسوی گرفته شده است. البته این حلقه به joint rings نیز معروف است.

حلقه هالو (Halo Ring)

این نوع حلقه دارای یک سنگ قیمتی بزرگ همچون الماس در وسط است و اطراف آن با سنگ‌‌های ریز پر شده است. این حلقه در حال حاضر برای نامزدی و عروسی طرفداران زیادی دارد.

حلقه ناگت (Nugget Ring)

این نوع حلقه از یک بافت خشن از سنگ یا فلز بر روی سطح آن که اغلب طلای زرد است، تشکیل شده است و معمولا بیشتر مورد استقبال آقایان قرار می‌گیرد. برخی از خانم‌‌ها از این نوع حلقه با برش‌‌های سنگی ظریف‌تر استفاده می‌کنند. در آلاسکا و بخش‌‌هایی از کانادا زوجین از این حلقه به عنوان حلقه ازدواج استفاده می‌کنند.

حلقه شعر (Posy Ring)

حلقه ای که داخل آن یک شعر، آیه یا جمله خاص نوشته شده باشد. این حلقه در سال‌های بین قرون 15 تا 17 در فرانسه و انگلستان رواج داشت.

حلقه‌‌های پازلی (Puzzle Ring)

نوعی از حلقه که از چندین حلقه که در هم فیت می‌شوند تشکیل می‌شود. این نوع حلقه در قرن 17 در کشورهای انگلستان، آلمان و ایتالیا مرسوم بود.

حلقه نیم ساخته (Semi Mount Ring)

انواع حلقه گاهی به صورت نیمه آماده در جواهر فروشی‌‌ها به فروش می‌رسد و اطراف آن از سنگ پر شده و تنها جای سنگ مرکزی خالی است که بنا به سلیقه مشتری پر می‌شود. 

حلقه خاتم (Signet Ring)

حلقه ای که بر روی آن حروف یا حرف اول اسم فرد یا یک طرح خاصی حکاکی شده است. این حلقه معمولا مورد پسند آقایان با استایل کلاسیک است.

حلقه تک نگین (Solitaire Ring)

انگشتر سولیتر، حلقه ای است که از یک تک نگین الماس یا هر سنگ قیمتی دیگری درست شده است. این مدل انگشتر مورد علاقه خانم های جوان است و بسته به وزن سنگ الماس آن قیمتش متغیر است.

حلقه چرخان (Spinner Ring)

یک حلقه با دو باند که یکی نقش پایه را بازی می‌کند و دیگری میچرخد. این نوع حلقه ممکن است با طراحی پیچیده و حکاکی خاص همراه باشد. این مدلهای خاص که به ندرت به فروش می رسند برای افراد در استایل بوهو یا روستیک مناسب هستند. 

حلقه وینتج (Vintage Ring)

تا این مدل حلقه مربوط به سال‌‌های 1920 تا 1980 است  و معمولا به شکل حلقه عتیقه می باشد. زیبایی و ظرافت حلقه های وینتیج امری همیشگی است ولی نگهداری و توجه خاصی را نیز می طلبد. برای عروس خانم ها علاقمند به سبک وینیج، توصیه می شود علاوه بر خرید این مدل حلقه ازدواج، یک حلقه رینگ ساده نیز برای استفاده روزمره تهیه کنند. 

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت